2023-09-16, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Linken til Jonas må ligge hos en av de andre som har hatt en rolle

Det er jeg ganske så sikker på at det gjør. Lukter personlig vendetta av dette, og dette er en gjeng eller personer som driver med snusk og er emosjonell ustabile fordi de ruser seg på det ene og det andre.

Citat:
Ursprungligen postat av Haaploes
De brukte til og med hund i søket på området og inne bilen. Hva annet en rusmidler og lukt av kadaver kan hunder oppdage? Kantareller da 😜

Ganske mye hunder kan brukes til, men i hovedsak brukes de til å finne spor som kan knyttes til kriminelle handlinger. (Bevis, blod, savnet personer, eksplosiver, våpen, narkotika, brannakseleranter, elektronikk, penger osv. lista er lang.)
Citera
2023-09-16, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViNyh
Signerer på denne jeg også.

Jonas sa selv at det hele satte i gang etter brannen på betongbilen, og han sa at han trodde at ER var den skyldige, og at han som var fanget på kamera lignet på han.
Og at han dro for å konfrontere han. Politiet fant lampeolje hos han.

Selvsagt ikke fellende bevis, men ting tyder på at det kan være sånn.
Citera
2023-09-16, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Jepp. Men hvem i sitt rette sinn sin bestiller denne fyren?

Det har vært spekulert i iskalde bakmenn med hvitvasking av titalls millioner gjennom bilutsalg. AK og KKB - brødre med blandet suksess. Kanskje forgreninger til en bilselger ved navn PHP.

Det har vært spekulert i at dette er gjengen av gamle venner, ER, SA m.fl. Kanskje AK har vært med her også. Gutta som tagger og står i. Senest få uker før drapet.

Man kan lure på om ikke begge disse teoriene kan forenes. At det er narkotika som forener alt her. Både hærverk og drap. Men "gjengen" har hatt forskjellige allianser og vennskap, og forskjellige måter å vise sitt hat på.

Jonas har nok luftet tanken om å tyste på seg selv og tyste på andre, for å få disse menneskene til å la han være. Men jeg tror ikke han tystet. Det var en trussel av typen "nåde dere om dere fortsetter å plage meg". Terskelen for å tyste var åpenbart høy, fordi da måtte han tyste på seg selv. Derfor kontaktet han Avhørt.

Jeg trakk parallellen til Bård Lnes. Ikke fordi jeg tror Jonas var informant (selv om det er mulig), men fordi jeg tror dette også er en snuskete vennegjeng, med forskjellige motiv og interne allianser. Men felles er at de hatet Jonas. Bård Lnes var også hatet av mange forskjellige grunner avhengig av hvem du spurte i gjengen som drepte ham.

Mine two cents.
Bra reflektert!
Jonas hadde en betydelig narkogjeld og han ble stoppet av politi for en tid tilbake med mye narkotika i bilen uten å bli fengslet så jeg holder en knapp på at det er en blanding av gjeld og hevn etter tysting.
Citera
2023-09-16, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
Bra reflektert!
Jonas hadde en betydelig narkogjeld og han ble stoppet av politi for en tid tilbake med mye narkotika i bilen uten å bli fengslet så jeg holder en knapp på at det er en blanding av gjeld og hevn etter tysting.

Det tror jeg ingen ting på
Citera
2023-09-16, 00:25
Medlem
Citat:
Det tror jeg ingen ting på
Nei vel.
Citera
2023-09-16, 00:27
Medlem
Jeg nevner det bare.

Flere involverte er nok fortsatt på frifot, og det kan ikke utelukkes at noen av dem opererer her med å spre usanne rykter.
Citera
2023-09-16, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumbo85
så jeg holder en knapp på at det er en blanding av gjeld og hevn etter tysting.
Jepp. Og Forsikringssvindelen var kanskje en måte å tvinge Jonas til å gjøre opp gjelden. Gjennom å:

1. Tvangslikvidere eiendelene hans.
2. Gjøre det å drive vanlig business umulig.
Sånn at han fokuserte på det de ville: Betale gjeld.

Jonas har vel "bestridt kravet" om narkotikagjeld i lang, lang tid... før han ble drept.
Citera
2023-09-16, 00:31
Medlem
Om vedkommende er dum nok til å trekke våpen på den måten. kun noen timer etter et drap så er det gode grunner til å tru at det er nok av spor / bevis å ta av generellt.

Om dette drapet var bestillt av serriøse bakmenn i internasjonale nettverk så hadde de nok ikke ansatt denne karen til å ta jobben.

To av de dømte i Orderudsaken var jo såkalte makka-huer. Hendelsløpet der kan jo minne noe da det også der var flere trussel-aksjoner, før det endte i drap.
Citera
2023-09-16, 00:32
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Glem det med hvitvasking og bilforretninger, den idioten fra Rena er bare en hjerneløs smågangster med lav impulskontroll.

Det er noen på Hønefoss som har et personlig motiv og jeg er sikkER på at han er nevnt her.

Penger eller hevn? Evt. begge deler?
Citera
2023-09-16, 00:34
Medlem
Citat:
Jeg nevner det bare.

Flere involverte er nok fortsatt på frifot, og det kan ikke utelukkes at noen av dem opererer her med å spre usanne rykter.

Altfor "skummelt" å sitte her inne å spre falske ting, mtp sporing.
Citera
2023-09-16, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Penger eller hevn? Evt. begge deler?

Hva disse makkahuene tenkte er ikke godt å si, tenker både hevn og penger.
Citera
2023-09-16, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Det var vel kanskje derfor han(AK) hadde razzia. Han slapp ut etter få dager etter hva jeg har hørt og var visstnok ute fortsatt for en uke siden. (Har ikke hørt noe etter forrige helg da noen hadde møtt han)

jeg Møtte han i overigår
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in