2023-09-13, 20:35
Medlem
Huml1
Ja info er ofte litt ferskvare. Den kommentaren «ja vi ønsker jo selvfølgelig det» føler det blir litt som å si «vi vet dette, men dere kan jo alltids slenge inn ett tips»
Gikk jo ikke kjempe lang tid før dem gikk ut med bilde av mc typen i Mo*um, akkurat for å få raskt tips å for att folk ikke skal glemme.
Citera
2023-09-13, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Politiet vet helt sikkert hvem det er, hærverket på Hulken. Ellers så hadde de gått ut og spurt om publikum har tips om det.
Og dette med bommen, også. Slik jeg leser det er det mer NRK som oppfordrer til tips om bommen fra pubikum, enn politiet :/
https://www.nrk.no/norge/nye-detalje...pet-1.16550313

Ja sånn tenker jeg å, mest sannsynlig har jo også poli sittet på denne videoen i flere uker å bevist ikke gått ut med den å bedt om tips.. noe som BURDE tyde på att dem vet.
Citera
2023-09-13, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Politiet vet helt sikkert hvem det er, hærverket på Hulken. Ellers så hadde de gått ut og spurt om publikum har tips om det.
Og dette med bommen, også. Slik jeg leser det er det mer NRK som oppfordrer til tips om bommen fra pubikum, enn politiet :/
https://www.nrk.no/norge/nye-detalje...pet-1.16550313
Du har sikkert rett.
" Studerte videoen litt nøye nå nettopp, den fra hærverket på Hulken. Personen i hvit hettegenser kunne kanskje minne om en kvinne etter min mening." (Fra tråden på KG)
Hva tenker dere om det?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-13 kl. 20:48.
Citera
2023-09-13, 20:50
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Du har sikkert rett.
" Studerte videoen litt nøye nå nettopp, den fra hærverket på Hulken. Personen i hvit hettegenser kunne kanskje minne om en kvinne etter min mening." (Fra tråden på KG)
Hva tenker dere om det?
Neh...tenker mer slik unggutt, maks 18 eller noe
Citera
2023-09-13, 21:12
Medlem
Hvem er denne JEG?

Når det kommer til JEG, tviler jeg på at han har noe med saken å gjøre. Han hadde full jobb etter oppløsningen med J. Familie, hus og ting på stell.
Ingen grunn til å skulle være hevngjerrig.[/quote]
Citera
2023-09-13, 21:15
Medlem
Citat:
Kan GM ha vært på jobb (feks transportoppdrag el.l.) i et område i nærheten av åstedet og dermed ha hatt en "uskyldig grunn"/"alibi" for å ha vært i nærområdet til åstedet? I så fall kunne han eventuelt ha parkert kjøretøyet og lagt igjen mobilen sin i kjøretøyet, for deretter å spasere mot åstedet og drepe J fra avstand og deretter gå tilbake til kjøretøyet sitt og fortsette transportoppdraget sitt?

Hvis det var slik og hvis GM blir avhørt av politiet, forteller GM kanskje en løgn om feks pause eller lasting eller lossing i det tidsvinduet da bilen sto parkert?
Hva tenker dere om noe slikt?

Eller kanskje GM hadde en medhjelper som jobbet i transportbransjen og som hadde et jobboppdrag i nærheten av åstedet og GM var med (skjult for dashcams og andre videoopptakere) i bilen, og GM ble sluppet av på et sted før drapet og hentet på et annet sted etter drapet?
Citera
2023-09-13, 21:22
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Uansett hvilken bil de satt i, vi trenger kameraer.
Enhver bil som ikke kan sjekkes ut av saken, er uhyre interessant og kan løse saken.

Kan ha vært en som ble satt av et annet sted enn bommen, f.eks. er det
innkjørsel til en skogsvei litt lenger borte langs hovedveien (Ådalsveien), som
går i retning hytta.

Ser ut som det er en knapp kilometer å gå før man kommer til åstedet.
Han kan ha ankommet i grålysningen og ventet.

Skudd i ryggen kan tllsi en viss avstand fra offeret, og at det kanskje
ikke var verdens beste langdistanseskytter. Hadde han skutt etter hodet
hadde han kanskje bommet og da hadde han kanskje ikke tid å sikte
på nytt før JH kom seg inn i bilen.
Citera
2023-09-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det er som sagt en eller flere bakenforliggende årsak eller årsaker til at en person blir drept. Det jeg tenker på er den underliggende årsaken til at Jonas ble drept er brannen i betongbilen som kanskje bare var en spøk, men som i fullt alvor ville være forsikringssvindel.

Han som tente på betongbilen var nok ikke fornøyd med bare 20.000 kroner men ville ha mer fordi vedkommende hadde hørt at Jonas hadde fått utbetalt 700.000 kroner fra forsikringen og på denne måten har vedkommende presset ut penger fra Jonas som han trolig ønsket ikke å betale personen som hadde satt fyr på betongbilen.

Dette! Ordrett hva J sa i fjor når vi pratet sammen. At motparten skulle ha mer penger. Han nektet og nekter. Så tok krokbilen fyr. ( som han selv mente var å statuere ett eksempel siden han ikke betalte mer)
Citera
2023-09-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heeraa
Dette! Ordrett hva J sa i fjor når vi pratet sammen. At motparten skulle ha mer penger. Han nektet og nekter. Så tok krokbilen fyr. ( som han selv mente var å statuere ett eksempel siden han ikke betalte mer)
Har politiet fått vite dette?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-13 kl. 21:35.
Citera
2023-09-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillemyy
Hvem er denne JEG?

Når det kommer til JEG, tviler jeg på at han har noe med saken å gjøre. Han hadde full jobb etter oppløsningen med J. Familie, hus og ting på stell.
Ingen grunn til å skulle være hevngjerrig.
[/quote]

Det er han JAH startet firma med
Citera
2023-09-13, 21:35
Medlem
Citat:
Har politiet fått vite dette?

Ja, han hadde vel sagt det til politiet når SA og ER var i varetekt. Slik jeg forsto det.
Citera
2023-09-13, 21:59
Medlem
Citat:
Du har sikkert rett.
Hva tenker dere om det?

Interessant da, etter hendelsen i tønsberg ble en tilfeldig eldre jogger slått ned av en mann med en kvinnelig sjåfør i samme gate som der jonas bodde i tønsberg

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemar...ned-1.16338559
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in