2023-09-11, 13:58
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Hm.. kanskje de vanligvis førte opp adressen et sted. Eller bare sendte sms med kontaktinfo til dit man skulle.

Og kanskje J ikke gjorde dette om det var noen andre han skulle møte, og så ble han bekymret og sendte pin'en. Eller så kan han ha fått jobben samme morgen. Og ikke rakk å gjøre som de pleier.

Jeg tror uansett at da han tok skjermbildet så ante han ugler i mosen. Når dette ikke var vanlig måte å "si ifra" på for J og OM.

Edit. Leste litt fort. De pleide å sende pin, men ikke skjermbilde? Sendte de sms med link da? Eller kanskje snapkart.

Er det helt sikkert at det var JH selv som sendte kartutsnittet med posisjonen?
Eller kan noen som var på stedet ha gjort det etter han var drept?
Vet man navnet på mottageren av meldingen?
Citera
2023-09-11, 14:00
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Hvordan har de da vanligvis delt posisjon? Har det med dårlig dekning å gjøre?
En vanlig måte i Google Maps er å trykke på «del posisjon». Da sendes det en link til mottaker som får opp nøyaktig posisjon.

Tror ikke dekning har relevans for å velge mellom de to metodene.
Citera
2023-09-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
En vanlig måte i Google Maps er å trykke på «del posisjon». Da sendes det en link til mottaker som får opp nøyaktig posisjon.

Tror ikke dekning har relevans for å velge mellom de to metodene.

Stemmer at det sendes link via sms til mottaker.
Citera
2023-09-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Hm.. kanskje de vanligvis førte opp adressen et sted. Eller bare sendte sms med kontaktinfo til dit man skulle.

Og kanskje J ikke gjorde dette om det var noen andre han skulle møte, og så ble han bekymret og sendte pin'en. Eller så kan han ha fått jobben samme morgen. Og ikke rakk å gjøre som de pleier.

Jeg tror uansett at da han tok skjermbildet så ante han ugler i mosen. Når dette ikke var vanlig måte å "si ifra" på for J og OM.

Edit. Leste litt fort. De pleide å sende pin, men ikke skjermbilde? Sendte de sms med link da? Eller kanskje snapkart.

JH sa i Avhørt at det var veldig få som visste hvor han befant seg fra natt til natt, ikke en gang venner. Er det ikke da litt spesielt at når han befinner seg i en truet situasjon sender posisjon til en kollega og ikke til et familiemedlem?
Citera
2023-09-11, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

Er ganske sikker på at det er OMM som fikk kartutsnittet.

Vi vet jo ikke sikkert om han har sendt det selv, men hvis politiet har telefonen, så tipper jeg at den kan gi noen indikasjoner på det.

Jeg vet jo ikke, men jeg ser for meg at politiet han hente ut mye logg/informasjon fra en android telefon, som er full av sensorer. Håper de har den.
Citera
2023-09-11, 14:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
JH sa i Avhørt at det var veldig få som visste hvor han befant seg fra natt til natt, ikke en gang venner. Er det ikke da litt spesielt at når han befinner seg i en truet situasjon sender posisjon til en kollega og ikke til et familiemedlem?

Godt poeng. Kan det være mottageren av meldingen ønsket å dekke for seg selv?
Både ved å posisjonere seg selv der hans egen telefon var, og samtidig gi et slags
livsbevis fra drapsofferet?
Citera
2023-09-11, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Citat:
Kanskje GM sendte kartutsnittet til JAHs kollega for å villede politiet til å tro at JAH var "lurt til hytta for et "jobboppdrag"" (med tanke på at det ikke var uvanlig at JAH delte posisjonen sin med kolleger).
Men i så fall visste kanskje GM at JAH brukte å dele posisjonen sin med kolleger?

Hvis JAH selv sendte kartutsnittet fordi han ante ugler i mosen eller fryktet noe, så hadde det kanskje vært mer naturlig å sende kartutsnittet til et nært familiemedlem eller til politiet og også å forsøke å ringe?
Citera
2023-09-11, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrulle69
Vet at J begynte å mistenke om OMM var innblandet i alt. Foruten om vogna til OMM som brant, så har ikke det skjedd noen ting med arbeidsutstyret eller tingene til OMM. Dagen etter J hadde nevnt dette til noen, så hadde arbeidsbilen OMM fått gul farge over seg.

Har du mer å fortelle ang det? Du skriver at J var mistenksom mot OMM?
Citera
2023-09-11, 14:27
Medlem
I hvilken av Avhørt-episodene er det intervju med han som fant JAH død i bilen?
Citera
2023-09-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Kanskje GM sendte kartutsnittet til JAHs kollega for å villede politiet til å tro at JAH var "lurt til hytta for et "jobboppdrag"" (med tanke på at det ikke var uvanlig at JAH delte posisjonen sin med kolleger).
Men i så fall visste kanskje GM at JAH brukte å dele posisjonen sin med kolleger?

Hvis JAH selv sendte kartutsnittet fordi han ante ugler i mosen eller fryktet noe, så hadde det kanskje vært mer naturlig å sende kartutsnittet til et nært familiemedlem eller til politiet og også å forsøke å ringe?

Om jeg var J og var innblandet i noe shady, så ville jeg ikke sendt meldingen til familie eller politiet. Jeg ville sendt det til en kompis som jeg følte kunne deale med informasjonen. Kanskje også en jeg ikke var redd for å blande inn. En jeg egentlig stoler på.

Det sies her i byen at J sa i de siste ukene før han ble drept at han syns det var mistenksom at OM sine ting aldri ble ødelagt. Men noen sier at han sa det mens han lo, ikke at han faktisk mistenkte han. Mer som at "haha. Flaks for han, men mistenkelig beleilig" . Mens andre sier at han faktisk begynte å mistenke han mot slutten.
Citera
2023-09-11, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
I hvilken av Avhørt-episodene er det intervju med han som fant JAH død i bilen?

Episode 3
Citera
2023-09-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Det forholdet med "Bandidos Martin" som søstera ifølge tråden skulle være sammen med, virker å være fake news. Ser man på insta er hun med en annen fyr.

De var sammen før.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in