2023-09-08, 19:39
Medlem
Norbetong sitt blandeverk på Kilemoen hvor SjeiX jobbet, ble stengt i 2023. er det noen som vet når det skjedde? og ble da SjeiX arbeidsledig?

tror ikke hovedmannen bak dette har vært i full (lovlig) jobb når dette bynte å eskalere i 2023
saken har nok lokal forankring, en semi proff leiemorder hadde jo drept han på stedet.

alle ryktene om att "avhørt" jobbet med dette førte til att han ba kompisser om å roe ned hele saken. så han har nok fått info om att dette kom å eskalere ytterligere.. å temaet i "avhørt" er jo lokale episoder og lokale folk..
Citera
2023-09-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Noen som gidder å lage en oversikt hva alle navnforkortelsene står for? Så kan jeg lagre til neste gang jeg titter innom tråden.

Hilsen trådstarter 😀

JAH/JHA - J*nas Henrik*en

SA - Sin*re Ar*tzen

NA - N*clas Ar*tzen

ER - Sjeix Edva*d Rop*estad

OMM - Ol* Mar*in Mon*en

EO - Eir*k Ols*ik

ØH - Øyv*nd H*lvorsen

OR - Ol*v Rund*aug

RØ/RO - R*bin Ø*en

MA - M*ds Ar*e

Helt garantert noen jeg har glemt .
Citera
2023-09-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Ja, det var det jeg tenkte på - og det er evt. helt greit, på alle mulige måter Men det forutsetter evt. at det finnes en type nettverk som andre ikke kjenner til, og da bør det gjøres oppmerksom på det. Særlig slik saken står per nå, der det er veldig lite håndfaste opplysninger. Dere, som har skrevet med og mot hverandre i flere år nå, bør også tenke på dette - at da kan man kjøre seg fast i en retning for lett, dersom man føler for å "støtte" venners teorier, osv.
Takk Jeg har mottatt svært få PM i forbindelse med denne saken. Det jeg skriver er ikke for å støtte venners teorier. Jeg er åpen for mange mulige teorier og hypoteser og jeg har ikke for vane å kjøre meg fast i en retning. Takk for råd som kan være nyttige for mange
Citera
2023-09-08, 19:48
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Ved uvanlige dødsfall så er det helt vanlig å se etter om avdøde har medisiner i nærheten av seg. Som pilleglass etc som man lett legger merke til.
Ja, dersom man kommer fra Politiet / Kripos til en ukjent avdød, så. For kamerater, dersom det ikke ligger en forhistorie der vedr. legemidler, så tenker jeg at det IKKE er det første man tenker på.
Men det er lov å tenke ulikt om slike ting, det er bare nyttig
Citera
2023-09-08, 19:54
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heeraa

SA - Sin*re Ar*tzen

NA - N*clas Ar*tzen

OMM - Ol* Mar*in Mon*en

EO - Eir*k Ols*ik

ØH - Øyv*nd H*lvorsen

OR - Ol*v Rund*aug

RØ/RO - R*bin Ø*en

MA - M*ds Ar*e

EBB
AK47
PHP
Citera
2023-09-08, 19:54
Medlem
Flere av di nevnte personene i denne tråden hadde god kjennskap til området fra før. Så at løsningen ligger nære J sine relasjoner, er jeg ikke i tvil om.

Videre ryktes det lokalt at noen HAR vært inne på hytta.

Ryktes også at han mistet betongkjøringen sommeren 23. Så det kun var brønn-delen igjen i firmaet.

Kan gå god for flere av di nevnte, i ulike hendelser di siste 2 årene(herværk, branner osv). Men utelukker ikke at flere av dem vet mer enn dem gir utrykk for. Eventuelt at flere av dem har en finger med i spillet her..

J var usedvanlig flink til å snakke for seg, å fremstå veldig oppegående, hjertevarm og hyggelig. Men selv han har hatt en skyggeside ved å være ufin og «mobbe» andre opp igjennom årene.

Han har nok hatt minst like mange uvenner som venner.

At media har malt han som en «helgen» er uheldig.

Han var langt ifra noen dårlig person. Men var kanskje litt for glad i å leve litt på kanten. Kombinert med at det var veldig viktig for han å oppfattes bra utad.

Omgangskretsen hans sier også sitt.
Citera
2023-09-08, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
EBB
AK47
PHP

AK - Ale*ander Kje*land

PHP - P*r H*lvor Prestm*rken

EBB - vet jeg ikke.
Citera
2023-09-08, 19:57
Medlem
Citat:

SA - Sin*re Ar*tzen

NA - N*clas Ar*tzen

OMM - Ol* Mar*in Mon*en

EO - Eir*k Ols*ik

ØH - Øyv*nd H*lvorsen

OR - Ol*v Rund*aug

RØ/RO - R*bin Ø*en

MA - M*ds Ar*e

SV - Sin*re Vik*n er vel ikke blitt nevnt men tror det var 3 personen som var med å finne han
Citera
2023-09-08, 20:00
Medlem
Citat:
Ja, dersom man kommer fra Politiet / Kripos til en ukjent avdød, så. For kamerater, dersom det ikke ligger en forhistorie der vedr. legemidler, så tenker jeg at det IKKE er det første man tenker på.
Men det er lov å tenke ulikt om slike ting, det er bare nyttig

Jo det er sånn man ser. Og disse gutta har helt sikkert fått spørsmål om det fra andre og da blir det til at man gjentar det.
Citera
2023-09-08, 20:01
Medlem
Bibss avatar
Citat:
AK - Ale*ander Kje*land

PHP - P*r H*lvor Prestm*rken

EBB - vet jeg ikke.
KBK - K*nn*th Kj*ll*nd Br*then (e,e,e,a,å)
Citera
2023-09-08, 20:03
Medlem
Citat:
J var usedvanlig flink til å snakke for seg, å fremstå veldig oppegående, hjertevarm og hyggelig. Men selv han har hatt en skyggeside ved å være ufin og «mobbe» andre opp igjennom
Kan du utbrodere dette med mobbingen? Man skulle tro voksne mennesker holder avstand om en er frekk. Og at store konflikter av den typen løser seg selv. Men det kan være "fuel" her for drapsmotiv også.
Citera
2023-09-08, 20:03
Medlem
Bibss avatar
Citat:
KBK - K*nn*th Kj*ll*nd Br*then (e,e,e,a,å)
SH - S*ndre H*em (i, o)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in