2023-09-01, 21:30
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Jeg skriver ikke at jeg VET dette. Jeg skriver hva som sies i miljøet rundt disse.

Og jeg konkluderer ikke med noe.

Ok
Citera
2023-09-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Et hint om det er hvitvasking for andre eller hvitvasking for eget narkosalg... er fett

For seg selv. Men jeg vet ikke om de itillegg vasket for andre også.
Citera
2023-09-01, 21:36
Medlem
Skal jeg droppe å skrive ting som folk rundt her prater om når jeg ikke kan verifisere det? Bare si ifra isåfall. Jeg forstår om det er irriterende for andre når dere ikke vet hvor informasjonen kommer fra.
Citera
2023-09-01, 21:38
Medlem
Citat:
Skal jeg droppe å skrive ting som folk rundt her prater om når jeg ikke kan verifisere det? Bare si ifra isåfall. Jeg forstår om det er irriterende for andre når dere ikke vet hvor informasjonen kommer fra.

Nei, overhode ikke. Vi som følger tråden vet hvor du henter info fra, så for min del må du fortsette. Hvis ikke blir dette en relativt døv tråd med mye «viss vass» :-)
Citera
2023-09-01, 21:39
Medlem
Citat:

Bare skriv, men presiser hva som sies, og hva du vet 100%
Citera
2023-09-01, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Bare skriv, men presiser hva som sies, og hva du vet 100%

Det er litt det som er problemet. Jeg vet jo ingenting 100% om jeg ikke har sett det med mine egne øyne. Men jeg skriver ikke ting jeg hører fra folk jeg tror (av forskjellige grunner) ikke har innsikt. Hvis jeg har hørt noe fra nære kompiser av J eller andre navngitte her i forumet, så prøver jeg å huske å skrive det. I det minste 😅

Men det snakkes så sykt mye i alle kretser i byen og bygda her, at det er vanskelig å nøste opp i på egenhånd.
Citera
2023-09-01, 21:50
Medlem
Citat:
Det er litt det som er problemet. Jeg vet jo ingenting 100% om jeg ikke har sett det med mine egne øyne. Men jeg skriver ikke ting jeg hører fra folk jeg tror (av forskjellige grunner) ikke har innsikt. Hvis jeg har hørt noe fra nære kompiser av J eller andre navngitte her i forumet, så prøver jeg å huske å skrive det. I det minste 😅

Men det snakkes så sykt mye i alle kretser i byen og bygda her, at det er vanskelig å nøste opp i på egenhånd.

Fortsett! Ting må tas med en klype salt, det skjønner alle som er litt oppegående.
Citera
2023-09-01, 21:52
Medlem
Citat:
For seg selv. Men jeg vet ikke om de itillegg vasket for andre også.
Takker. Interessert sak.
Citera
2023-09-01, 21:56
Medlem
Bibss avatar
Citat:
For seg selv. Men jeg vet ikke om de i tillegg vasket for andre også.
Jeg vet ingenting om JAH. Men pga. saken, så har jeg oppdatert meg på det som finnes tilgjengelig av info på SoME, omgangskrets, osv.
Slik jeg forstod personen JAH, så hadde han litt å slite med. Angst og depresjoner har vært nevnt, i andre medier bruk av kola, snakk om en "overdose" (ringte selv osv.), ADHD, fikk medisiner for det (Ritalin, det funket, han klarte å kalibrere hjernen bedre med hjelp av denne medisinen)...han likte å ta seg en fest.
Så, har det vært av-og-på forhold med damer. Det har vært ei Marthe, ei Pernille, ei Kristina.
Han har sagt han har vært i forhold som er usunne, fulle av sjalusi (podcast med Larsen).
Han er for legalisering av narkotika, han stiller som 2. kandidat for Liberalistene.
Vedrørende forhold, så virker han helt i tråd med ADHD-mennesker forøvrig, forhold er vanskelig

Likevel har jeg fått et inntrykk av at han var ganske flink til å se sine egne feil/ prøve å rette opp de?
At han hadde et ok indre etisk kompass?

Samtidig så virka han uorganisert, og impulsiv, og med stor evne til å rote seg borti ting som er i gråsona.
Jeg tenker at med den forsikringsbrannen med SA og han sjeiken, så var han skyld i det selv; og visste dette også. Men jeg har tenkt at videre svindel/ hvitevasking, at da måtte det evt. blitt gjort pga. at han var veldig presset i forhold til ansatte/ lønn/ virksomhet.

Har også tenkt på dette forholdet hans til utenlandsk arb.kraft. Syns han virka temmelig "vrak" etter å ha vært på ferie i Tjekkia med K*ba (=u), som hadde måttet slutte pga. greier den tjekkiske arb. måtte ta seg av hjemme der. Jeg følte JAH "rømte" dit, julen 2022 (ref. Tik-Tok), pga. problemer.

SIkkert uinteressant hobbyanalyse, men har ADD selv, så har kjent meg selv igjen litt i måten å ta beslutninger på. Det som jeg tenker med meg selv, er at jeg tar alle beslutninger i "god-tanke", men så kan andre utnytte desse gode tankene...dessuten så går jo det rimelig fort i synapsene, da
Senast redigerad av Bibs 2023-09-01 kl. 22:04.
Citera
2023-09-01, 21:56
Medlem
Citat:

Fortsett. Vi trenger info fra lokalmiljøet.
Citera
2023-09-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Jeg vet ingenting om JAH. Men pga. saken, så har jeg oppdatert meg på det som finnes tilgjengelig av info på SoME, omgangskrets, osv.
Slik jeg forstod personen JAH, så hadde han litt å slite med. Angst og depresjoner har vært nevnt, i andre medier bruk av kola, snakk om en "overdose" (ringte selv osv.), ADHD, fikk medisiner for det (Ritalin, det funket, han klarte å kalibrere hjernen bedre med hjelp av denne medisinen)...han likte å ta seg en fest.
Så, har det vært av-og-på forhold med damer. Det har vært ei Marthe, ei Pernille, ei Kristina.
Han har sagt han har vært i forhold som er usunne, fulle av sjalusi (podcast med Larsen).
Han er for legalisering av narkotika, han stiller som 2. kandidat for Liberalistene.
Vedrørende forhold, så virker han helt i tråd med ADHD-mennesker forøvrig, forhold er vanskelig

Likevel har jeg fått et inntrykk av at han var ganske flink til å se sine egne feil/ prøve å rette opp de?
At han hadde et ok indre etisk kompass?

Samtidig så virka han uorganisert, og impulsiv, og med stor evne til å rote seg borti ting som er i gråsona.
Jeg tenker at med den forsikringsbrannen med SA og han sjeiken, så var han skyld i det selv; og visste dette også. Men jeg har tenkt at videre svindel/ hvitevasking, at da måtte det evt. blitt gjort pga. at han var veldig presset i forhold til ansatte/ lønn/ virksomhet.

Har også tenkt på dette forholdet hans til utenlandsk arb.kraft. Syns han virka temmelig "vrak" etter å ha vært på ferie i Tjekkia med K*da (=o), som hadde måttet slutte pga. greier den tjekkiske arb. måtte ta seg av hjemme der. Jeg følte JAH "rømte" dit, julen 2022 (ref. Tik-Tok), pga. problemer.

SIkkert uinteressant hobbyanalyse, men har ADD selv, så har kjent meg selv igjen litt i måten å ta beslutninger på. Det som jeg tenker med meg selv, er at jeg tar alle beslutninger i "god-tanke", men så kan andre utnytte desse gode tankene...dessuten så går jo det rimelig fort i synapsene, da

God analyse! Og jeg sier ikke at jeg syns J var en drittsekk. Absolutt ikke. Han var en fyr med et stort hjerte for de han var glad i og for de "svakere" enn han selv. Men han har sine sider som jeg lett kan se kunne fått han i trøbbel. Som hvordan han kastet kompisen sin rett under bussen da han ble stressa av å bli siktet selv da Kripos ble involvert. Jeg tror veien til å angi folk for å redde seg selv, og ryktet han hadde bygget opp utenfor det kriminelle miljøet, var mye kortere enn for mange andre. Også blant hans egne kompiser.
Citera
2023-09-01, 22:11
Medlem
NRK ute med ny artikkel. J hadde bil med henger og det er merket av med spray hvor den stod. Den stod med fronten vendt bort fra hytta.

https://www.nrk.no/norge/drapet-pa-jonas-_30__-de-mystiske-sporene-1.16539087
Senast redigerad av Amplifi 2023-09-01 kl. 22:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in