2023-08-30, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Da bør «borte vekk» lås tidligere i uka være urelatert i så fall. Meningsløst å klippe den før tidlig torsdag morgen.

Stille seg opp rett etter avkjørsel, ta imot JAH, ruller ned vindu, boom, bil ruller ned i grøfta.

Men hvordan kan kompisen ha unngått å se at JAH var skutt? Falsk info plantet av snuten?

Her oppe hvor jeg bor, har vi stadig problemer med hyttefolk som surrer med bommer og låser, og skylder på hverandre. Det skjer stadig vekk. Så jeg er ikke heeelt overbevist om at låsen / bommen er relatert.

Jeg er heller ikke helt overbevist om at han er skutt. Men som tidligere diskutert i tråden, er det jo mulig at kaliber og inngangspunkt er av den art at det på avstand ikke er like godt synlig.
Citera
2023-08-30, 15:41
Medlem
i og med at det kommer frem at bilen han ble funnet i er en Sprinter, (som har høyt førerhus) så tenker jeg at sannsynligheten for at han ble plassert der etter sin død er minimal, mend mindre det var 2-3 gjerningsmenn på stedet. 1 mann alene ville aldri klart det ihvertfall.

https://www.nrk.no/norge/nytt-bilde-...ept-1.16535504
Citera
2023-08-30, 15:49
Moderator
OYs avatar
Mängder med off topic, trams och chatt raderat.

Läs, förstå och bryt inte mot forumets regler om ni vill slippa varningar och avstängningar.

Postar man en länk förklarar man vad den leder till och varför det är relevant för trådämnet.

/Mod
Citera
2023-08-30, 15:49
Medlem
Citat:
Da bør «borte vekk» lås tidligere i uka være urelatert i så fall. Meningsløst å klippe den før tidlig torsdag morgen.

Stille seg opp rett etter avkjørsel, ta imot JAH, ruller ned vindu, boom, bil ruller ned i grøfta.

Men hvordan kan kompisen ha unngått å se at JAH var skutt? Falsk info plantet av snuten?

Han har fått munnkurv av politiet
Citera
2023-08-30, 15:52
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Her oppe hvor jeg bor, har vi stadig problemer med hyttefolk som surrer med bommer og låser, og skylder på hverandre. Det skjer stadig vekk. Så jeg er ikke heeelt overbevist om at låsen / bommen er relatert.

Jeg er heller ikke helt overbevist om at han er skutt. Men som tidligere diskutert i tråden, er det jo mulig at kaliber og inngangspunkt er av den art at det på avstand ikke er like godt synlig.

Hvor mange hytter er det sånn ca innenfor en radius på 1 km fra åstedet? Oppoverbakke jobb å sjekke hjemmel på alle for å se om det kan være noen interessante firma-hytter?

Åsted velger veldig sjeldent helt på måfå. Dessuten kan det ha vært et møte som eskalerte, der drap ikke var formålet i utgangspunktet.
Citera
2023-08-30, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Vil tro han har fått en kule i panna og derav stillingen de fant han i (hodet bakover og begge hendene på knærne).
Citera
2023-08-30, 15:53
Medlem
Citat:

Kompiser av han ene som fant han sier st han sa at J var skutt da de fant han. Dette fortalte kompisen et par dager etter drapet. Og etter det har det vært helt stille fra han. Så han har nok fått beskjed om å ikke snakke noe mer til folk.
Citera
2023-08-30, 15:55
Medlem
Citat:
Hvor mange hytter er det sånn ca innenfor en radius på 1 km fra åstedet? Oppoverbakke jobb å sjekke hjemmel på alle for å se om det kan være noen interessante firma-hytter?

Åsted velger veldig sjeldent helt på måfå. Dessuten kan det ha vært et møte som eskalerte, der drap ikke var formålet i utgangspunktet.

https://www.eiendomspriser.no/adress.../veernveien-30

Tilfeldig at det er linket til nr 30, men der kan du se alle hyttene
Senast redigerad av Atal 2023-08-30 kl. 15:59.
Citera
2023-08-30, 15:56
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formann

Hadde ikke kurv foran munnen i starten når han snakket med Avhørt. Det tok lang tid før snuten på «banen» generelt hvis en skal legge vekt på det som kommer frem der.
Citera
2023-08-30, 15:57
Medlem
Citat:
Hadde ikke kurv foran munnen i starten når han snakket med Avhørt. Det tok lang tid før snuten på «banen» generelt hvis en skal legge vekt på det som kommer frem der.

Han pyntet vel på det for ikke å røpe det han hadde fått munnkurv om.
Citera
2023-08-30, 16:00
Medlem
Citat:

Det er ikke mange hytter i området der. Og ingen som ligger helt inntil den han ble funnet ved. Ja, jeg tenker at han har reist oppover dit i forbindelse med f eks et møte, me sagt til kollegaene at han skulle kikke på en jobb fordi møtet var av lyssky art.
Citera
2023-08-30, 16:01
Medlem
Noen som vet om A som muligens er i varetekt kjører motorsykkel ? Vet Jonas selv gjorde det og at A åpenlyst er bandidos supporter, men hadde han egen sykkel ?

Ser noen spekulerer i at låsen til bommen ikke har sammenheng dersom GM brukte sykkel, men jeg vil tro låsen ble fjernet for Jonas sin del og ikke GM sin del. Det var nok meningen Jonas skulle kjøre rett fram og ikke bli stående foran bommen eller kontakte hyttenaboer og be dem låse opp
Senast redigerad av Susa94 2023-08-30 kl. 16:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in