Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-30, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Susa94
Noen som vet om A som muligens er i varetekt kjører motorsykkel ? Vet Jonas selv gjorde det og at A åpenlyst er bandidos supporter, men hadde han egen sykkel ?

Ser noen spekulerer i at låsen til bommen ikke har sammenheng derfor GM brukte sykkel, men jeg vil tro låsen ble fjernet for Jonas sin del og ikke GM sin del. Det var nok meningen Jonas skulle kjøre rett fram og ikke bli stående foran bommen eller kontakte hyttenaboer og be dem låse opp

Enig i det. Eneste er at det hadde vel vært tilstrekkelig å fjerne låsen på torsdag.
Citera
2023-08-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Villvandrer
Det er ikke mange hytter i området der. Og ingen som ligger helt inntil den han ble funnet ved. Ja, jeg tenker at han har reist oppover dit i forbindelse med f eks et møte, me sagt til kollegaene at han skulle kikke på en jobb fordi møtet var av lyssky art.

Da er det jo merkelig å velge en random hytte som ingen av de har tilknytning til? Eierne av hytten har jo sagt at de ikke ante hvem Jonas var. Om de ikke skulle møtes jobbrelatert (falsk befaring) så ville man vel valgt et helt annet sted hvor man ikke risikerte å treffe på folk i et hyttefelt.
Citera
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Noen som vet om A som muligens er i varetekt kjører motorsykkel ? Vet Jonas selv gjorde det og at A åpenlyst er bandidos supporter, men hadde han egen sykkel ?

Ser noen spekulerer i at låsen til bommen ikke har sammenheng derfor GM brukte sykkel, men jeg vil tro låsen ble fjernet for Jonas sin del og ikke GM sin del. Det var nok meningen Jonas skulle kjøre rett fram og ikke bli stående foran bommen eller kontakte hyttenaboer og be dem låse opp

Lås hendelse 1 (mindre sannsynlig relatert) og lås hendelse 2 (mer sannsynlig relatert)

Ikke skriv ting som ikke et sant
Citera
Medlem
Citat:
Enig i det. Eneste er at det hadde vel vært tilstrekkelig å fjerne låsen på torsdag.

Godt poeng. Men hadde jeg stått bak hadde jeg heller kvittet meg med den noen dager i forkant så det ikke var mulig å bli observert i nærheten av bommen og låsen at andre hyttenaboer drapsdagen
Citera
Medlem
Citat:

Ja. Om GM ikke egentlig hadde avtalt med J tidligere, men det ble utsatt. Stretch, men en mulighet
Citera
2023-08-30, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad
Da er det jo merkelig å velge en random hytte som ingen av de har tilknytning til? Eierne av hytten har jo sagt at de ikke ante hvem Jonas var. Om de ikke skulle møtes jobbrelatert (falsk befaring) så ville man vel valgt et helt annet sted hvor man ikke risikerte å treffe på folk i et hyttefelt.

Jeg tror ikke stedet er tilfeldig valgt. Men det trenger ikke å bety at det har med eierne av hytta å gjøre. Det kan like godt bety at de kjenner området, og vet hvilke hytter som er i bruk når. Eller har gjort grundig bakgrunnsjekk.
Citera
2023-08-30, 16:07
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cbwollestad

Ikke merkelig å velge en hytte uten direkte tilknytning, men et helt tilfeldig området er litt merkelig. I hvert fall nå det kunne blitt valgt et område uten bom. Det er mange gode alternativer
Citera
2023-08-30, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Ja. Om GM ikke egentlig hadde avtalt med J tidligere, men det ble utsatt. Stretch, men en mulighet

Kan jo være. Hvis jeg var politiet, ville jeg kikket på hvilke møter som ble avlyst på tirsdag.
Citera
2023-08-30, 16:10
Medlem
SadoiLatvias avatar
Citat:

Ser noen spekulerer i at låsen til bommen ikke har sammenheng dersom GM brukte sykkel, men jeg vil tro låsen ble fjernet for Jonas sin del og ikke GM sin del. Det var nok meningen Jonas skulle kjøre rett fram og ikke bli stående foran bommen eller kontakte hyttenaboer og be dem låse opp
Hvem er denne A det snakkes en del om i dag? Vet du det fulle navnet? Kan du isåfall værsåsnill å skrive det, med én bokstav bytta ut med stjerne i hvert navn?
Jeg datt av tråden for rundt 700 innlegg siden, og har ikke tid til å prøve å lese meg i kapp før til helga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Ikke merkelig å velge en hytte uten direkte tilknytning, men et helt tilfeldig området er litt merkelig. I hvert fall nå det kunne blitt valgt et område uten bom. Det er mange gode alternativer

Nesten så man skulle tro at GM kom nedover fra andre siden, f eks Gjøvik eller Dokka. Da ville valg av møtested kunne være sannsynlig der, hvis det dreier seg om et avtalt møte.
Citera
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Godt poeng. Men hadde jeg stått bak hadde jeg heller kvittet meg med den noen dager i forkant så det ikke var mulig å bli observert i nærheten av bommen og låsen at andre hyttenaboer drapsdagen

Låser blir raskt erstattet, slik den ble i DETTE tilfellet …🤯
Citera
Medlem
Citat:
Jeg tror ikke stedet er tilfeldig valgt. Men det trenger ikke å bety at det har med eierne av hytta å gjøre. Det kan like godt bety at de kjenner området, og vet hvilke hytter som er i bruk når. Eller har gjort grundig bakgrunnsjekk.

Det er forsåvidt sant. Men synes det fortsatt er veldig merkelig å møtes på en random hytte/hytteområde, fremfor en av flere tusen andre "traktorveier" uten noen bebyggelse/hytter i flere mils omkrets om de skulle snakke om noe som ikke tålte dagens lys.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in