Citat:
Ursprungligen postat av
Milleniumumsen
Logikk? Hvis hengelåsen aldri blir smekket, hvorfor skal de da reagere på at den blir ødelagt eller borte 2 ggr? Er jo helt ulogisk at de skal reagere, eller at den skal bli borte/ødelagt da? Man trenger ikke nødv.vis nøkkel heller, finnes låser med koder. Og hvordan skulle j. komme rundt en bom med bilen sin? Han ble funnet i sin bil...
Men såklart, man kan vel alltids tilpasse omgivelsene slik at de passer teorien, og ikke omvendt?
Hvis drapsmannen har lokket ham opp dit for et jobboppdrag, hvordan har drapsmannen kommet seg forbi bommen da? Som jeg sier; uansett teori må det enten være enkelt å passere bommen, eller så må det finnes nøkler/koder på avveie. Dette gjelder uansett hvilken teori vi legger til grunn for at han var der.
Angående denne bommen, så mangler vi mye vesentlig informasjon, så det blir bare spekulasjoner. Det vi vet er sagt, er at hyttefolk mener den var låst opp/åpnet tidligere i uken, for så å være låst igjen dager før drapet. Men for at JAH skal bli funnet på innsiden av bommen, må enten han ha en måte å passere den på selv, eller så må drapsmannen ha en mulighet til å låse den opp.
Edit for å legge til: Teorien jeg nevner er på ingen måte en teori jeg har låst meg til, eller ønsker å forsøke å verifisere. Men det er interessant å se på flere alternative muligheter for at han befant seg der oppe.