Jag har nog aktivt som passiv aggression utvecklat pessimism, mörkret, som är över mig som en reaktion till för mycket tro, hopp och kärlek samt glädje på lösa grunder.
Istället för att säga att era liv suger och ni kukfäktar varandra till inget pris eller vinning mer än för endast känslan av att vinna matcher i sporten social kukfäktning,
eller likt flockar av hundar validerar er för att stiga inbördes i glansig yta gentemot varandra.
Mycket av det jag själv gjorde som ungdom gör nästan alla vuxna fortfarande av samma anledning som jag gjorde då, tex åka till Rio de Janeiro och skicka vykort, berätta spännande sjörövarhistorier och lysa av duktig-det-här-har-jag-gjort.
Jag har "tvingats" bli cynikern som druckit cyanid.
Jag skulle vilja ge levnadsglada en "stänkare av rannsakan" och därefter fråga hur det de tyckte var viktigt, skojigt eller intressant innan då plötsligt inte längre hade varit det. Vad som hade varit skillnaden mellan före och efter "stänkaren"...
Få en förklaring till hur folk kan negligera att inte se längre än till nästippen upplyst i fina färger.
Citat:
Ursprungligen postat av
pn222jw
Gör hälsokost till en ny mini hobby...ett steg i taget.
Oavsett vad lösningen blir så måste den bli att åter börja tro på mina egna "lögner" och strunta i att aggressivt förringa och passivt göra narr av tillvarons absurdism.
Livsvärdet ligger i tron på förändring till det bättre. Men först måste jag bli av med pessimismen.
Jag är aldrig lycklig eftersom förmågan att vara drömsk är nergjord av ifrågasättande analys och logos. Jag måste ha alla och allting i en ekvation där jag kan förutse varje steg. Leva på bara känsla av något är mycket svårt för mig.