Citat:
Ursprungligen postat av
Domas
Tjena!
Tog mig en atarax här om morgonen 25 mg. Det fick en omvänd effekt och gav mig depression istället, vilket står att det kan hända. Aldrig fått det innan och har ingen aning om varför de kom nu.
Är ej deprimerad i vanliga fall men lider utav utbrändhet med utmattningsdepression som symptom. Men konstigt att det inte kom dagen innan då jag tog 150 mg utspritt över dan.
Med typ var fjärde timma som intagningstid.
Men nu sitter jag här utan sömn på 38 h p.g.a. symptomen. Jag proppade i mig 4 st 2 mg Cirtadin som verkar efter 1-2 timmar.
Av dessa har jag inte kännt ett skit, har dock typ 16 kvar. Samt propavan som jag undrar över om man kan ta, de jag vet om dom är att de stänger av det automatiserande tänkandet.
Det kanske även kan hjälpa vid insomningen, sitter o dricker kamomille o det verkar hjälpa lite också mot oron.
Kanske man ska ta o proppa i sig hela jävla kartan med melatonin istället för propavanet? Vill ju inte överdriva o ta båda om man tar en stor mängd melatonin också, någon som har kanske har erfarenheter av stora mängder cirtadin som kan dela med sig?
Någon kanske vet något om halveringstiden är för atarax också? Läste att kroppen har gjort sig av med alla kroppsliga effekter efter 40h. ( Detta var mer ett allmänt svar då atarax har olika halveringstider, vissa läkare säger 100h. Men då räknar de även in tiden då det inte ger nån effekt längre i blodet, utan finns i övriga kroppen.)
Kom med råd!
Det förekommer på Atarax.
Citat:
Psychiatric
Postmarketing reports: Aggression, agitation, confusion, depression, disorientation, hallucination, insomnia, tics[Ref]
Något jag skulle tro är mer troligt är melatonins (fass) biverkan: Irritabilitet, nervositet, rastlöshet, insomni, onormala drömmar, mardrömmar, ångest
Förändrad sinnesstämning, aggressivitet, agitation, gråtmildhet, stressymtom, desorientering, tidigt uppvaknande på morgonen, ökad libido, nedstämdhet, depression
https://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=20051203000025#side-effects