2023-08-18, 22:15
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av villnihaflum
Nåt som funkat hyfsat för mig när det gäller att bli lugn är att meditera.

Jag fokuserar på andningen, tankarna börjar surra, andningen o.s.v.

Ibland kan det dock stimulera och jag kan känna mig mer vaken.

Nåväl, ett litet spår jag slänger ut.

Jättebra, tack så mycket.
Citera
2023-08-18, 22:24
Avslutad
Tycker du ska låta bli atarax helt och hållet.

Ja, man kan bli väldigt nedstämd och också avtrubbad.

Plus att du nog snart också kommer få torra ögon, muntorrhet, förstört hår och kliande torr hy. Med lite otur snart besvär med hemorojder och ont i magen, torr i halsen också.

Förstår om den där ångesten är supertuff men ataraxen är inte värt det ändå.

Du dricker ju redan kamomill te... fortsätt med det och tänk tanken kring naturpreparat som humle, citronmeliss, passionsblomma och saffran.

Ataraxen kommer inte hjälpa mot utbrändheten, du kommer bara bli mer sliten i längden.

(Ja... jag är inte glad I atarax alls. Tycker det är ett förbannat gift som skulle fortsatt vara till endast för allergi.)
Citera
2023-08-18, 23:04
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Av texten att döma antar jag att du tar Atarax i ångestdämpande syfte? Det är ett milt läkemedel ur denna aspekten, vissa upplever att dom får god hjälp medan den inte fungerar alls för andra. Melatonin fungerar som så att det hjälper till att reglera dygnsrytmen snarare än att vara ett direkt insomningsmedel. Om du har både ångest- och sömnproblem skulle du kanske kunna ta upp Lergigan med din läkare?

Fast den cirtadinen jag tar är nån som heter retardtabletten och är på 2 mg. Den ska vara snabbverkande 1-2 h. Nu har jag ju tagit 4 redan idag, men det kanske inte påverkar nästa intag? Det kanske funkar att ta in flera. Har ju som sagt typ 16 kvar. Tar hela skiten om så behövs. ( Om det nu ens funkar då)
Senast redigerad av Domas 2023-08-18 kl. 23:18.
Citera
2023-08-18, 23:07
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radyr
Tycker du ska låta bli atarax helt och hållet.

Ja, man kan bli väldigt nedstämd och också avtrubbad.

Plus att du nog snart också kommer få torra ögon, muntorrhet, förstört hår och kliande torr hy. Med lite otur snart besvär med hemorojder och ont i magen, torr i halsen också.

Förstår om den där ångesten är supertuff men ataraxen är inte värt det ändå.

Du dricker ju redan kamomill te... fortsätt med det och tänk tanken kring naturpreparat som humle, citronmeliss, passionsblomma och saffran.

Ataraxen kommer inte hjälpa mot utbrändheten, du kommer bara bli mer sliten i längden.

(Ja... jag är inte glad I atarax alls. Tycker det är ett förbannat gift som skulle fortsatt vara till endast för allergi.)

Det verkar vara lite roulette med den ja. Inget man kan lita på speciellt inte med väldigt stora deppkänslor som följd, en total orkerslöshet och orosattacker.

Wtf?

Aldrig fått detta förut av denna numera värdelösa tabletten. Jag beställde hem mirtazapin via dator. Kommer på tisdag, detta beställde jag för nåra dar sen från en hemsida där jag inte ens visste att de hade mitt recept från akuten.

Halveringstiden ska tydligen vara 20 timmar x 2. Det är nu vid tolv vi får se om depressionsymptomen lättar då.
Senast redigerad av Domas 2023-08-18 kl. 23:14.
Citera
2023-08-18, 23:27
Medlem
Tog du ingen Propavan?

Mirtazapin är ett bättre alternativ än Atarax, men just nu tror jag ditt största bekymmer är behovet att sova och stänga av oron.
Citera
2023-08-19, 00:27
Medlem
Domass avatar
Depressions böglocket släppte efter 40 h. Precis som utlovat.

Tack FASS för trevlig upplevelse.
Citera
2023-08-19, 00:38
Medlem
Funkar verkligen Propavan? när jag låg inne pga alkohol så fick jag det under kvällen 5-6 propavan, men vred och vände mig nattenlång, gick fram och tillbaka i gången halva natten tills jag blev trött. Detta varande i 5 dygn,

Tog en promenad 10min ish satte mig soffan bad om Propavan, gick och la mig, 1-2 tim senare går ut la igen samt bad om hjälp att somna,
Senast redigerad av Ekorrex 2023-08-19 kl. 00:49.
Citera
2023-08-19, 00:47
Medlem
Domass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igenkand
Tog du ingen Propavan?

Mirtazapin är ett bättre alternativ än Atarax, men just nu tror jag ditt största bekymmer är behovet att sova och stänga av oron.

Väldigt mycket har släppt nu utan atarxen.
Citera
2023-08-19, 01:08
Avslutad
Atarax torkar ut slemhinnor därav alla saker jag skrev. Okej hår är inte slemhinnor men mitt blev helt knas.

Jag tycker ju iofs att Mirzatapin är värre... 20 kg viktuppgång på två veckor... och så mycket drömmar att jag ramlade ur sängen varje natt.

Oavsett hoppas jag du får sova snart och kryar på dig. Ge dig själv tid.

Citat:
Ursprungligen postat av Domas
Det verkar vara lite roulette med den ja. Inget man kan lita på speciellt inte med väldigt stora deppkänslor som följd, en total orkerslöshet och orosattacker.

Wtf?

Aldrig fått detta förut av denna numera värdelösa tabletten. Jag beställde hem mirtazapin via dator. Kommer på tisdag, detta beställde jag för nåra dar sen från en hemsida där jag inte ens visste att de hade mitt recept från akuten.

Halveringstiden ska tydligen vara 20 timmar x 2. Det är nu vid tolv vi får se om depressionsymptomen lättar då.
Citera
2023-08-19, 01:23
Medlem
zombie-nations avatar
Haha, svensk sjukvård. Man har en mängd antihistaminerga läkemedel att välja mellan. Så bra då. Kul att man håller sig inom en klass läkemedel som ger liknande biverkningar. Alla utom melatonin.

Bara för att Atarax inte ger effekt betyder det inte att den inte ger biverkningar. Fick själv ångest av den. Perfekt.

Varför håller vi på att harva med mediciner som användes på 60-talets dårhus? Vad är detta för jävla u-land?
Citera
2023-08-19, 01:54
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:

Utav

här om

ej

utav

utbrändhetdan

kännt

de

kamomille

o

Kom med råd!

Mitt första råd är att lära dig stava.
Mitt andra råd är att sluta med allergitabletter.
Citera
2023-08-19, 05:44
Medlem
Citat:
Fast den cirtadinen jag tar är nån som heter retardtabletten och är på 2 mg. Den ska vara snabbverkande 1-2 h. Nu har jag ju tagit 4 redan idag, men det kanske inte påverkar nästa intag? Det kanske funkar att ta in flera. Har ju som sagt typ 16 kvar. Tar hela skiten om så behövs. ( Om det nu ens funkar då)
Retard betyder att läkemedlet har långsam frisättning. Vilket inte ska förväxlas med långsam effekt, det handlar snarare om att du får effekt under en längre tid. Ta för guds skull inte mer än vad du ska, ett överdoserat läkemedel blir inte mer effektivt men ökar risken för farliga biverkningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in