2023-09-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Du är för rolig.

Bara föratt du har träffat tråkiga människor innebär det inte att alla är det sedan är det så att mängder av kvinnor är också stugsittare och gnäller över stt det är alla mäns fel att de har ett tråkigt liv.

För min del är det kvinnor som gnäller att jag inte vill sitta i soffan och mysa när det finns så mycket att göra som är kul sedan är det upp till var och en att bestämma vad som är kul för mig är det fortfarande aktiviteter som man får röra sig på och att vara ute stt ränna på krogen gör fantasilösa människor som inte har någon hobby.
Det gäller väl åt andra hållet och?

Nej, kvinnor är inte mer soffpotatisar än vad män är.
Citat:
Övervikt eller fetma är till exempel vanligare bland män än kvinnor, 56 respektive 45 procent
Vilket såklart inte är något bevis på att man inte är aktiv eller inte gör saker men kvinnor lägger lättare på sig övervikt då de flesta går upp vid graviditeter och de flesta kvinnor får något barn. Skulle de verkligen bara så tråkiga och hemmasittandes hade de inte i mindre utsträckning haft övervikt jämfört mot män.
Citera
2023-09-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Det gäller väl åt andra hållet och?

Nej, kvinnor är inte mer soffpotatisar än vad män är. Vilket såklart inte är något bevis på att man inte är aktiv eller inte gör saker men kvinnor lägger lättare på sig övervikt då de flesta går upp vid graviditeter och de flesta kvinnor får något barn. Skulle de verkligen bara så tråkiga och hemmasittandes hade de inte i mindre utsträckning haft övervikt jämfört mot män.

Den senaste trenden i USA är just män med dadbodys alltså män med mage då det har visat sig att de är förmodligen mindre egotrippade än gymråttorna.
Citera
2023-09-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Det känns inte rätt på något sätt att kvinnor på 20 plus blir ihop med män på 40 och 50 plus. Känns som man förstör dessa unga kvinnors liv, som borde satsa på unga män i sin egen ålder. Jag menar, vad fan får dessa unga kvinnor ut av att ta en äldre man? Vad tänker deras föräldrar att deras unga vuxna dotter är ihop med en äldre snubbe? Känns bara jävligt fel. Vad fan ser dessa unga tjejer i äldre snubbar mer än pengar?

Det kan vara utvecklande för båda. 40-25 Ja varför inte. Du skriver äldre äldre ..
Varför ska det inte vara rätt. Varför känner du så? Någon speciell uppfostran du fått. Inga daddy issues som behöver lösas?
Citera
2023-09-10, 21:34
Medlem
Citat:
Den senaste trenden i USA är just män med dadbodys alltså män med mage då det har visat sig att de är förmodligen mindre egotrippade än gymråttorna.
Killarna som går till gym är sannolikt mer aktiva än de som stannar hemma.

Och det är bara en mindre del som prefererar dem. Till skillnad från er män så är majoriteten av kvinnorna inte lika hemska när det gäller krav på partnerns utseende.
Citera
2023-09-11, 08:04
Medlem
Citat:

Oh sweet summer child.. Mm

Det där med dadbods är i regel något kvinnor säger för att de inte ska ses som ytliga eller något de säger till sin nuvarande om de känner oro för att han ska "byta ut dem" eller för att få mannen att känna sig ok med en plötslig viktökning.

Det finns såklart olika smaker bland kvinnor men det är sällan de föredrar en dadbod framför en mer tränad version om det rör sig om samma person i övrigt
Citera
2023-09-12, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollfame
Killarna som går till gym är sannolikt mer aktiva än de som stannar hemma.

Och det är bara en mindre del som prefererar dem. Till skillnad från er män så är majoriteten av kvinnorna inte lika hemska när det gäller krav på partnerns utseende.
Det kanske är så att de med dadbody jobbar mer och prioriterar familjens välmående än att hänga på gymmet där det är mer posering än aktivitet. Jag vet att det finns de som inte ser detta med blida ögon men efter att själv varit på olika gym så inser i alla fall jag att det blir väldigt ytligt.
Citera
2023-09-12, 16:51
Medlem
Citat:
Det kanske är så att de med dadbody jobbar mer och prioriterar familjens välmående än att hänga på gymmet där det är mer posering än aktivitet. Jag vet att det finns de som inte ser detta med blida ögon men efter att själv varit på olika gym så inser i alla fall jag att det blir väldigt ytligt.
Så länge mombody är lika ok.

Fast jag vet ju att de flesta inte bryr sig, senast igår sa en snubbe att om jag skaffar barn i framtiden går jag ändå upp i vikt. Vilket några sagt tidigare också eftersom en del män inte förstår hur kvinnor identifierar sig med hur deras kropp mår och ser ut. Jag tror att det bottnar i att män sällan själva lagt mycket tid åt samma sak som kvinnor. Trots att majoriteten män går till gymmet.
Citera
2026-08-09, 18:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men finns det snubbar då som behöver blå piller som yngre kvinnor ändå tänder på, blå piller förknippas väl med gamla farbröder?

Att mannen i en tråd om stor åldersskillnad kan vara en farbror ligger väl i farans riktning så att säga?
Citera
2026-08-09, 18:44
Medlem
Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här