2023-08-18, 15:37
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Skulle du verkligen känna dig stolt om du bidragit till att piska upp stämningen så att ett dagis med 50 ungar sprängs i luften?

Är det mitt fel att en annan intolerant, kränkt idiot går och spränger ett dagis med 50 ungar isåfall? Du ser inget annat problem i den ekvationen? Du håller alltså terroristers hot om våld bakom ryggen. Snyggt.
Citera
2023-08-18, 15:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Är det mitt fel att en annan intolerant, kränkt idiot går och spränger ett dagis med 50 ungar isåfall? Du ser inget annat problem i den ekvationen? Du håller alltså terroristers hot om våld bakom ryggen. Snyggt.

Om du medvetet piskar upp stämningen i ett bråk är du såklart medansvarig om det eskalerar. Detta förstår ett dagisbarn.
Citera
2023-08-18, 15:47
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Om du medvetet piskar upp stämningen i ett bråk är du såklart medansvarig om det eskalerar. Detta förstår ett dagisbarn.

Nej. Det är inte mitt fel om ett dagis med 50 ungar sprängs för att jag eldade upp ett papper. Problemet och felet är den intoleranta idiotens helt och hållet.

Ni terorist-kramare är verkligen bra korkade.
Citera
2023-08-18, 15:51
Avslutad
Citat:
Om det sker en större terrorattack i Sverige den närmsta tiden kan man ju undra hur de som nu gör sitt yttersta för att piska upp stämningen kommer resonera. Kommer de vara stolta? Ångra sig? Sova gott?
Hur kommer du själv att resonera som villigt släppt in islam i din närmiljö? Om du hade tagit ditt ansvar skulle koranbrännande inte fylla någon funktion.
Citera
2023-08-18, 15:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Nej. Det är inte mitt fel om ett dagis med 50 ungar sprängs för att jag eldade upp ett papper. Problemet och felet är den intoleranta idiotens helt och hållet.

Ni terorist-kramare är verkligen bra korkade.

Jag har inte sagt att det är ditt fel. Jag har pratat om folk som piskar upp stämningen i allmänhet.
Citera
2023-08-18, 15:54
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Skulle du verkligen känna dig stolt om du bidragit till att piska upp stämningen så att ett dagis med 50 ungar sprängs i luften?

De går inte att resonera med, dessa högerextremister. Men ja, jag antar på riktigt att de är glada om ett dagis med 50 lintottar sprängs i luften. Om det bidrar till att ytterligare piska upp hat mot muslimer, så är det ett offer man får ta. Så resonerar de, på allvar!
Citera
2023-08-18, 15:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gopnikk
Hur kommer du själv att resonera som villigt släppt in islam i din närmiljö? Om du hade tagit ditt ansvar skulle koranbrännande inte fylla någon funktion.

Hur menar du med ”villigt”? Att jag inte spöat upp muslimerna som bor granne med mig?
Citera
2023-08-18, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan nog åka över en svensk Breivik och panga på lite.

Men du missade hela poängen. Min jämförelse var mellan Sverige med och utan invandring. Att terrorhotet inte beror på invandringen på något sätt.

Min jämförelse var inte mellan landet Sverige och landet Iran.

Nej det kan det inte och det vet du också.

Jag missade inte poängen - jag sket i den. Men du missade poängen. Min jämförelse var mellan islam och i stort sett alla andra religioner och livsåskådningar i världen. Att terrorhotet beror på islam.
Citera
2023-08-18, 16:01
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aalahue
Nej det kan det inte och det vet du också.

Jag missade inte poängen - jag sket i den. Men du missade poängen. Min jämförelse var mellan islam och i stort sett alla andra religioner och livsåskådningar i världen. Att terrorhotet beror på islam.

Varför kan det inte det? Fanns inte Breivik? Är han bara en dröm för er högerextremister?

Terrorhotet beror på koranbränningar och hets från högt uppsatta politiker. Du får samma effekt om du hetsar mot AIK's klack, eller andra grupper.
Citera
2023-08-18, 16:07
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
De går inte att resonera med, dessa högerextremister. Men ja, jag antar på riktigt att de är glada om ett dagis med 50 lintottar sprängs i luften. Om det bidrar till att ytterligare piska upp hat mot muslimer, så är det ett offer man får ta. Så resonerar de, på allvar!

*försvarar yttrandefrihet*
"Han är högerextrem!"
"Han vill att dagisbarn sprängs i luften!"
"Han vill se mer hat mot muslimer!"

Ni är så söta som försöker.
Citera
2023-08-18, 16:09
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Terrorhotet beror på koranbränningar och hets från högt uppsatta politiker. Du får samma effekt om du hetsar mot AIK's klack, eller andra grupper.

Terrorhotet beror på intoleranta lättkränkta neandertalare. Precis som en valfri klack till ett fotbollslag, om du skulle elda upp flaggan framför deras ansikten. Inte pga att någon bränner papper.
Citera
2023-08-18, 16:10
Medlem
Citat:
Varför kan det inte det? Fanns inte Breivik? Är han bara en dröm för er högerextremister?

En Breivik hade inte släppts in i Japan. Japan har som bekant mycket liten invandring, och brukar därför hatas i vänsterextrema kretsar.

Vill du förutom blasfemilagar också ha lagar där man inte får häckla motståndarlagets klack?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in