• 1
  • 2
2023-08-16, 21:09
Avstängd
Jag har haft 5 förhållanden, och jag kom på nu att alla mina flickvänner har haft en kompis som jag har funnit mycket attraktiv. Speciellt två av dem hatade jag att umgås med för att jag var så attraherad av dem. Jag tror mitt ex märkte det, hon frågade mig ”vad tycker du om X?” en gång efter att vi hade hängt.

Så här i efterhand så var nog dock ingen av dem egentligen speciellt snygg, jag tror bara att jag tände på alla just för att de var min flickväns kompis.

Vad kan det bero på? Någon annan som känner igen sig?
Citera
2023-08-16, 21:20
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Bara jag som alltid tänder på brudens vänninor?

Nejdå, är ju inte helt ovanligt att de på rent jävulskap håller på och småflörtar med dig. Kattor.
Citera
2023-08-16, 21:24
Medlem
Möjligen för att det var förbjudet så att säga? Lite som att det känns som att man har lättare för att börja skratta vid högst olämpliga tillfällen.
Citera
2023-08-16, 21:26
Medlem
Stenballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
... jag tror bara att jag tände på alla just för att de var min flickväns kompis.

Vad kan det bero på?

Kan det vara så att du tillhör de där som alltid tror att gräset är grönare på andra sidan, och att du sett flickvännernas kompisar som detta gräs?
Senast redigerad av Stenballe 2023-08-16 kl. 21:30.
Citera
2023-08-16, 22:00
Medlem
note-its avatar
Citat:
Vad kan det bero på? Någon annan som känner igen sig?
Det beror på något så primitivt som dominans. Det är ganska naturligt men väldigt frustrerande och enerverande.
Citera
2023-08-16, 22:04
Medlem
Zepars avatar
Är väl inte så konstigt då vänner brukar vara lika varandra till sättet eller intressen, är man helt omaka en person är man oftast inte vänner. Deras drag kan ju påminna om dina flickvänner + att man slipper de kraven som kommer med en parrelation med dessa vänner, du ser inte hela bilden. Även flickvännens vänner går på toa och skiter samt har spytt när de har magsjuka.
Citera
2023-08-16, 22:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det beror på något så primitivt som dominans. Det är ganska naturligt men väldigt frustrerande och enerverande.

Vad har det med dominans att göra?
Citera
2023-08-16, 22:10
porrskada kanske, eller så valde du den fulaste i vänskapskretsen kanske.. å andra sidan är det mer en regel än undantag att tjejens kompisar flirtar lite med killen "duger han åt henne måste han vara en bra kille, jag vill ha, måste testa om jag kan få honom"

finns inget som är farligare för mäns mentala och ibland fysiska hälsa än kvinnor
Citera
2023-08-16, 23:29
Medlem
note-its avatar
Citat:
Vad har det med dominans att göra?
Vad tror du? Du vill vara "herre på täppan", det är ett primärt beteende, eller känsla liksom.
Citera
2023-08-17, 00:25
Medlem
Kan det ha att göra med att de visar sin schyssta sida när de umgås med sina vänner? Att du känner att de behandlar dig bra även om de bara gör det för att du är deras kompis partner?
Låter som ett klassiskt gräset-är-grönare någon-annanstans tänk.

Ett annat alternativ är att du helt enkelt egentligen inte varit attraherad av dina flickvänner. Du har så att säga fått nöja dig med det du kan få.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2023-08-17 kl. 00:32.
Citera
2023-08-17, 07:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kan det ha att göra med att de visar sin schyssta sida när de umgås med sina vänner? Att du känner att de behandlar dig bra även om de bara gör det för att du är deras kompis partner?
Låter som ett klassiskt gräset-är-grönare någon-annanstans tänk.

Ett annat alternativ är att du helt enkelt egentligen inte varit attraherad av dina flickvänner. Du har så att säga fått nöja dig med det du kan få.

Ja kanske, eller för att de är mer öppna mot mig för att jag varken är en främling eller deras partner.

Jag har aldrig haft någon kvinnlig vän (är inte bög), så jag vet inte hur det brukar vara.
Citera
2023-08-17, 08:16
Vad fan gör du ens med brudens vänninor? Du har ingenting att göra där.

Din brud verka lite naiv eller jävligt smart .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in