2023-08-16, 20:11
Medlem
Hej! jag går tränarutbildning just nu och är sugen på att träna ett seniorlag på sikt. Men undrar hur mycket lön man kan tänkas få.
Kan någon med insyn i lägre divisioner berätta för mig. Vad tjänar man som tränare i div 2, div 3, div 4 och div 5?
hur mycket pengar får man ?
Senast redigerad av estet10 2023-08-16 kl. 20:16.
Citera
2023-08-16, 20:20
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! jag går tränarutbildning C just nu och är sugen på att träna ett seniorlag på sikt. Men undrar hur mycket lön man kan tänkas få.
Kan någon med insyn i lägre divisioner berätta för mig. Vad tjänar man som tränare i div 2, div 3, div 4 och div 5?

Många föreningar i låga divisioner går efter Skatteverkets regel om ersättning till idrottsutövare:

https://www4.skatteverket.se/rattsli...23.9/1330.html

"Om en idrottsförening ger ut ersättning till en idrottsutövare med 26 250 kr eller mer ska föreningen betala arbetsgivaravgifter på hela ersättningen, således inte bara på den överskjutande delen."

Ersättningen är alltså lägre än ett halvt prisbasbelopp vilket är 26250 kronor.

Har själv suttit i styrelsen i en förening där tränaren fick en krona under ett halvt prisbasbelopp.
Citera
2023-08-17, 01:39
Medlem
GormDenGamles avatar
En i div. 3 kan tjäna upp emot 100.000. Ofta kräver de halvparten svart.
Citera
2023-08-17, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Många föreningar i låga divisioner går efter Skatteverkets regel om ersättning till idrottsutövare:

"Om en idrottsförening ger ut ersättning till en idrottsutövare med 26 250 kr eller mer ska föreningen betala arbetsgivaravgifter på hela ersättningen, således inte bara på den överskjutande delen."

Har själv suttit i styrelsen i en förening där tränaren fick en krona under ett halvt prisbasbelopp.

Innebär det då att föreningen inte betalar in pensionsavgifter och försäkringar.
Citera
2023-08-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

För att förtydliga så är det per år dryga 2000 kr/mån om kontraktet är på 12 månader.
Citera
2023-08-17, 21:39
Medlem
Eastwings avatar
Div 4
7800kr/månad
plus gratis korv/kaffe
Citera
2023-08-17, 21:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
För att förtydliga så är det per år dryga 2000 kr/mån om kontraktet är på 12 månader.

Jag antog att det var uppenbart då Skatteverket bara räknar på årsbasis.
Citera
2023-08-17, 21:40
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
En i div. 3 kan tjäna upp emot 100.000. Ofta kräver de halvparten svart.
Frisörsalongerna som sponsrar?
Citera
2025-05-13, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
Hej! jag går tränarutbildning just nu och är sugen på att träna ett seniorlag på sikt. Men undrar hur mycket lön man kan tänkas få.
Hej jag undrar hur det gick med utbildningen? Och med tränar skapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in