Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-17, 07:52
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dampmongo
Beror på vilka undersökningar, de som betalar i presentkort är bättre än de som betalar i pengar. Man får ljuga så man ser ut som en NPC som passar de flesta målgrupper, och inte klicka förbi för fort då vissa filtrerar bort en för det, då meningen är att man verkligen ska ta in reklamen de trycker på en (de skiter i din åsikt). Mycket är också bluff.

Yougov som är störst är väl fortfarande de bästa, går säkert att tjäna ihop några hundra i presentkort om året där om man svarar på allt. De har dock blivit snåla och betalar mindre per undersökning.

Paneler hos Cint/Nepa vad de nu kallar sig betalar pengar via paypal när man når 100 kr, men undersökningarna de skickar ut och påstår vara värda 6 kr och uppåt är/var aldrig riktiga. Väldigt segt att nå över gränsen att få ta ut pengarna, stänger paneler när de känner för det och bannar folk slumpmässigt.

Allt som har med YourSurveys att göra är helt värdelöst, betalar skit, mycket kontrollfrågor (om du var en superhjälte, vilken superkraft skulle du vilja ha?), sätter lång IP-bann om man ger "oseriösa svar".

De som påstår att det går att tjäna god inkomst på det ljuger, men det ger mer pengar än att glo i alla fall. Sedan är frågan om det ens är värt timmar av hjärndött klickande för småsummor.

Oki tack för tips!
Jag registrerade mig på nåt som kallas Åsiktstorget, svarade på en massa frågor igår, de skickar mall och undrar om jag vill tjäna fler poäng.
Kanske ska jag testa Yougov istället.
Citera
2023-08-17, 08:20
  #14
Medlem
Muppetys avatar
Jag är registrerad hos Sifo, Novus, Åsiktsgruppen o Myndigheten för Delaktighet, kanske nån mer. Svarar på undersökningar o får poäng som jag alltid löser in mot Trisslotter, nån gång kommer väl turen på Triss, o då mer än 60 kr?
Citera
2023-08-17, 23:51
  #15
Medlem
ApanNegersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgnetaPatrull
Jag hade som ambition att kunna livnära mig på detta då jag var arbetslös för två-tre år sedan. Efter att ha läst att det gav en god inkomst. Men efter att ha börjat svara på dessa enkäter och undersökningar så insåg jag att det var otroligt dåligt betalt för den tid det tog att besvara.

Blev då istället "testare". Provsmakning osv. Korta provsmakningar på 30 min gav 200kr. Längre tester av t.ex. snus gav 3000kr. Ibland var det hemtester, bara hämta ut produkten, testa hemma och sedan svara på en enkät online. Men oftast på plats (i Stockholm). Det gick i vågor, ibland flera tester per dag man kunde delta i, medans andra veckor kunde det vara dött. Skulle rekommendera dig att köra på det istället.

Hur blir man en sådan testare vart söker man?
Citera
2023-08-22, 21:05
  #16
Medlem
AgnetaPatrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Hej, funkar det utanför Stockholm?
Allt finns ju i Stockholm, blir tokig...
Har du någon länk?

Jag är medlem i Ipsos Konsumentpanel. Det är på Kungsholmen i Stockholm. https://www.ipsos.com/sv-se/ipsos-konsumentpanel
Citera
2024-04-18, 06:31
  #17
Medlem
Mistyarrows avatar
Finns en hel del:

Ipsos konsumentpanel

Åsiktstorget

Mono survays

Norstat panel

Yougov

Multipolls

Toluna

ipsos isay

Sveapanelen
__________________
Senast redigerad av Mistyarrow 2024-04-18 kl. 06:35.
Citera
2024-04-18, 07:26
  #18
Medlem
Alltså vill man sitta hemma och tjäna pengar så finns det mycket bättre och "riktiga" alternativ.
Som att sök till någon kundtjänst som Telia, Telenor, Zalando etc. De erbjuder work at home heltid och deltid. Man sitter framför datorn och pratar med folk.

Det är ju inget superbetalt jobb direkt, kanske som städare eller nåt, men det slår ju städare alla dagar i veckan.

Lön om man jobbar heltid och inte har erfarenhet ligger väl på ca 24 000 kr per månad.
Lite bättre än att slösa tid på undersökningar som ger 1000-2000 kr per år eller vad nån skrev.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback