Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Hög igenkänningsfaktor på detta inlägg. Kan även tänka mig att det inte är jättekul att vara ensam singel i "grabbgänget" när man är 42 bast och alla stadgat sig med barn och hela konkarongen, och ingen längre har tid att ses. De gör alltså samma val som man själv gjorde när man bestämde sig för att satsa på relationen med en kärlekspartner. Alla som "kilar stadigt" gör det valet. Det är så det är. Och sanningen är att inledningsfasen i en seriös kärleksrelation ställer höga krav på många sätt. Det krävs engagemang, tid och massvis med ork. Även om det hela känns hur naturligt som helst.
Tyvärr finns det en baksida också. Om ett längre kärleksförhållande tar slut är det inte speciellt ovanligt att det inte längre finns något att återvända till. Det gäller nog i högre grad män än kvinnor, vågar jag påstå. Det blir i alla fall aldrig mer på samma sätt som när man var tajtast i världen med polarna i 25-årsåldern.
Uppfattar jag dig rätt att majoriteten av din erfarenhet är att killar/män hänger i gäng fram tills de hittar en partner efter 25 års åldern?
Det låter på dig även som det finns en press att rätta sig i ledet för att inte bli utfryst?
Känns som en helt annan trådstart att göra kring huruvida detta är ett faktum eller är en övergenerlisering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zepar
Hmm. Djupa vänskaper behöver inte vara övergående, jag har fortfarande kvar kompisar från gymnasietiden och min bästa vän lärde jag känna på högre studier. Vänskap är likt många andra relationer att de kräver ansträngning och har upp och nedgångar, är bandet starkt så överlever relationen nedgångarna.
Håller med att de relationerna står pall för mycket mer, vilket insin tur gör dessa mer tillförlitliga. De kan även bidra med extra energi vid motgångar eftersom de känner mig mer på djupet och inte har några egna agendor eller bekräftelsebehov inuti det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Ditt val är ditt val TS och jag kan i hyfsat stor mån sympatisera med det. För en del människor är vänner viktigare och har man hittat bra vänner som du har gjort, då hade jag också valt dem framför en mindre bra partner. Skriver mindre bra utifrån din lista över dina senaste. Alla män är dock inte så men även min flickvän har berättat en liknande historia. En hon dejtat en längre period kom till henne men en lista över alla saker som var fel med henne och som hon behövde ändra på. Hon avslutade relationen.
Dock, alla män är inte sådana. Alla män är inte fördomsfulla och läser man ditt inledande inlägg verkar det som att det är fördomsfulla och icke-accepterande män som du har dejtat. Jag har inte uppfattat att du och dina vänner skulle ha samma värderingar i allt och det behöver man heller inte ha men acceptans och respekt för varandras är nödvändigt.
// CC
Nej,
alla män eller kvinnor är inte på ett visst sätt. Tåls att upprepas här.
Du uppfattar korrekt att jag och vänner inte tycker lika om saker utan det är charmen med dem som inspirerar mig att få tänka utanför boxen.
Börjar ändå smått undra om jag är
för lojal.
Hittills har jag inte blivit dumpad pågrund av en partner och tror inte deras karaktär skulle tillåta att en partner styrde dem.