Flashback bygger pepparkakshus!
  • 9
  • 10
2023-08-17, 05:54
Medlem
GrillTeknikers avatar
Yoghurt och filmjölk i enliters tetrapak med skruvkork. Här har vi alltså två kladdiga, trögflytande substanser i enlitersförpackning som räcker flera dagar och kommer öppnas/stängas flertalet gånger. Men det tamejfan nästintil stört omöjligt att undvika att korken och dess närområde kladdas ner under förpackningens livstid. Exakt hur man skulle lösa det på ett bättre sätt vet jag ej, men inte fan kan det vara värdigt mänskligheten att leva med dessa kladdiga korkar i sina kylskåp år 2023...
Citera
2023-08-17, 16:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
90% av alla burkar går inte att öppna utan kvinnonaglar.
Jag har även upplevt det oftare på senaste tiden med 33 cl-burkar. Jag behöver oftare ett verktyg för att "få tag" i själva öppnaren.
Citera
2023-08-17, 21:55
Medlem
Sladdarens avatar
små juice eller safttetror i pappkartong som man ska riva av en flik.. varför inte en liten plastläpp ?

Varför kan man inte göra en liten plastlucka där

Stora läskeburkar eller ölburkar 1/2 liters utan plastlock
Man borde få med sig ett lock dels för man inte dricker den så fort inkl att den kan bli avslagen
Citera
2023-08-18, 10:10
Moderator
manamanahs avatar
Tråden får vara kvar, men diskutera bara matförpackningar tack.

Mod.
Citera
2023-08-18, 18:56
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioaktivPotatis
Håller med om skjortförpackningarna.

Köpte en ny vit skjorta när jag skulle på bröllop för ett par år sedan. Missade att plocka bort en av de där jävla fittnålarna. Rätt som det var kände jag ett stick på halsen och trodde att jag blivit stucken/biten av något kryp. Det visade sig att jag stack mig på en nål som satt kvar i kragen. Fick en mikroskopisk blodfläck på insidan av kragen. Ingen såg fläcken, men jag var tjurig hela kvällen ändå.

Välkommen i en klubb med åtskilliga medlemmar. Jag är glad över att jag aldrig sett kalsonger med samma packning.
Citera
2023-08-20, 12:09
Medlem
CtrlAltCats avatar
De små créme fraiche burkarna i papp, där "folien" är gjord av någon sorts hybridmaterial av papp och plast - de lyckades få den tätande egenskapen av plast, men ändå något som delaminerar sig självt och går av efter halva processen, så man ändå får stå där och pilla bort resten medans man blir kletig på handen.
Gillade de gamla plastbyttorna med metallfolie mycket bättre.
Citera
2023-08-20, 15:53
Medlem
Cindells avatar
Makrill i tomatsås. Är det någon som lyckas öppna de konserverna utan att det skvätter tomatsås överallt?

Ännu värre när metallringen bryts av (vilket händer allt för ofta) och man måste använda en gammaldags konservöppnare. Fiskluktande tomatsås bara väller ut.
Senast redigerad av Cindell 2023-08-20 kl. 15:57.
Citera
2023-08-20, 15:58
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Makrill i tomatsås. Är det någon som lyckas öppna de konserverna utan att det skvätter tomatsås överallt?
Ja, varje vecka. I 3 av 4 fall lyckas jag att inte spilla. Detta kräver dock många års träning och att ringen viks upp absolut rätt vinkel mot plåtlocket (ungefär 85 grader).
Citera
2023-08-20, 15:59
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Ja, varje vecka. I 3 av 4 fall lyckas jag att inte spilla. Detta kräver dock många års träning och att ringen viks upp absolut rätt vinkel mot plåtlocket (ungefär 85 grader).

Kanske jag äter det för sällan för att ha fått in finessen. Jag ska jobba på det! Tack för tipset.

Ps. Du spiller ju fortfarande 1 av 4 gånger, så njae, förpackningen kan förbättras!
Senast redigerad av Cindell 2023-08-20 kl. 16:16.
Citera
2023-09-08, 12:44
Medlem
Skrattkramps avatar
Eldorado sweet chilisås. Liten plastring som man ska dra loss lockets försegling med. Plastringen går sönder varje gång. Har man tur går det att rycka loss med hjälp av en tång, men oftast krävs en kniv för att öppna förpackningsjäveln.

Aldrig att jag köper den skiten igen.
Citera
2023-09-08, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell

Ännu värre när metallringen bryts av (vilket händer allt för ofta) och man måste använda en gammaldags konservöppnare. Fiskluktande tomatsås bara väller ut.
Jag har efter många år fått lite finurl på hur man ska göra - men likförbannat skvätter det ofta. Om det inte är i öppningsmomenteter så är det när man börjar joksa runt i den till bredden fyllda plåtburken.

Lukten sitter ju gärna kvar hela dagen om man behöver kludda allt för mycket med innehållet. Vilket man inte sällan finner sig behöva göra.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in