2023-08-15, 12:00
Medlem
RadioGaGas avatar
Vad är det för kvinnor som kräver att mannen ska ha god ekonomi? Är pengar viktigare för dessa kvinnor än äkta kärlek? Det är horribelt att de kräver god ekonomi, framförallt i dessa tider.
Citera
2023-08-15, 12:03
Medlem
VoktorDodkas avatar
Dom är knappast intresserad av någon dom måste försörja.
Citera
2023-08-15, 12:05
Avslutad
God ekonomi tolkar jag som en kille som har stadig lön och en sund ekonomisk framtidsvision.

Jag personligt blir förvånad över tjejer som inte kräver detta. Jag kräver det av min tjej.

Eller menar ni tjejer som vill få pengar av honom?
Citera
2023-08-15, 12:08
Medlem
CC75s avatar
Det är till stor del biologiskt betingat i form av att en man med mer / större resurser ger bättre möjlighet för deras avkomma samt delvis normbetingat i mening att desto större värde mannen har, desto större "vinst" gör kvinnan och får större status vilket är gott för hennes ego.

// CC
Citera
2023-08-15, 12:13
Medlem
RedXs avatar
Inte så konstigt ändå. Vi män har ju också en del önskemål på kvinnor utöver ”äkta kärlek”. Skillnaden är väl att våra tenderar vara mer fysiskt betingade så att säga.
Citera
2023-08-15, 12:16
Medlem
Jag gissar att de flesta kvinnor (och män) vill att en potentiell partner ska ha ordnad ekonomi, alltså jobb/inkomst, inga onödiga lån, inget ekonomiskt riskbeteende (t.ex spel- eller shoppingberoende) osv.

De kvinnor som däremot kräver att mannen ska ha väldigt god ekonomi är troligen mer konservativa kvinnor som anser att mannen ska jobba och vara huvudförsörjaren medan kvinnan ska vara hemma med barnen.
Citera
2023-08-15, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Vad är det för kvinnor som kräver att mannen ska ha god ekonomi? Är pengar viktigare för dessa kvinnor än äkta kärlek? Det är horribelt att de kräver god ekonomi, framförallt i dessa tider.
Så du menar att kvinnor ska gå med fattiglappar som inte kan försörja egna barn? Du menar att vi andra (skattebetalare) ska försörja fattiglapparnas barn? NEJ!

Sänk alla bidrag och den förbannade skatten nån gång!
Citera
2023-08-15, 12:34
Medlem
Sådana som hatar sex så mycket att dom vill ha betalt för det.
Och antagligen sådana som själva har bra ekonomi och vill ha en jämbördig. Vill man bo dyrt, resa mycket med sin partner, äta ute på dyra restauranger o.s v blir det svårt med en låginkomsttagare. Och hon är kanske inte sugen på att betala för honom.
Citera
2023-08-15, 12:35
Avslutad
Citat:
De kanske vill ha både och. Varför välja om man kan få båda?
Citera
2023-08-15, 12:36
Medlem
Citat:

Inga som är kära....
Citera
2023-08-15, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
De kanske vill ha både och. Varför välja om man kan få båda?

Du kan inte välja vem du blir kär i.
Citera
2023-08-15, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av User3899
Du kan inte välja vem du blir kär i.
Sanning med modifikation. Man blir (normalt) inte kär i folk man inte träffar, så om man bara dejtar folk med ordnad ekonomi så är det betydligt större sannolikhet att det är en sådan man blir kär i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in