• 2
  • 3
2023-08-15, 02:08
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Människor nu för tiden bygger väl i allt större grad sina resonemang på enkla tiktok-videos är min hypotes iallfall. Ofta man hör folk com copy-pastar grejer det säger där man hör hur infon inte ens låter rätt i deras egna munnar. Dessutom ofta onyanserat och väldigt platt...

Felinformation och okritiskt granskande av källor är en utav våran generations största bekymmer.
(jag har inget underlag för det jag precis sa för den delen heller)

Med vänlig hälsning,
Citera
2023-08-15, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback

Är det jag som är cp, eller är nästan alla helt dumma i huvudet idag?

Jag skulle tro att du är cepe till viss del, först och främst, vem fan navigerar runt i vardagen och diskuterar konspirationer och annat trams? om du ständigt stöter på idioter, så är det antagligen du som är idioten, det är inte fel på alla andra.

Du har en antalgigen social kompetens som en schimpans och klarar inte av att "läsa" rummet...
Citera
2023-08-15, 02:55
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Jag har inga problem med att människor jag möter inte är pålästa inom ämnen som passar MIG, tvärt om, har någon läst på mycket om ett ämne jag ej berört så blir jag enormt intresserad och ställer frågor så jag kan lära mig mer.
Det gäller allt mellan himmel och jord, så länge man märker att personen vet vad den pratar om.

Men jag hamnar OFTA i diskussioner om politik, konspirationsteorier, media. (samt några fler specifika ämnen jag inte vill nämna för att inte outa mig själv).

Där upplever jag att 9/10 gärna vill berätta hur mycket dom vet och hur säkra dom är på sin fakta - trots att dom har EN (1) källa.

Det gnager mig något jävulskt - jag läser ALLTID alla synvinklar och sen tar ett beslut. Men uppenbarligen så tar det flesta människor och sväljer allt med hull och hår.. TROTS att vi idag vet att det är så viktigt med att vara källkritiska.

Detta får mig att DIREKT tycka att personen är helt jävla slut i huvudet, som sitter och försvarar sin idiotkälla - och dessutom 99% av gången avvisar allt annat som nonsens.

Det är du som är CP.

Den största idioten är nämligen du själv som ödslar tid och kraft på en massa meningslösa diskussioner. Slappna av och njut av livet istället.
Citera
2023-08-15, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Jag skulle tro att du är cepe till viss del, först och främst, vem fan navigerar runt i vardagen och diskuterar konspirationer och annat trams? om du ständigt stöter på idioter, så är det antagligen du som är idioten, det är inte fel på alla andra.

Du har en antalgigen social kompetens som en schimpans och klarar inte av att "läsa" rummet...

Detta är totala motsatsen till vad jag är..
Citera
2023-08-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelgevar
Det är väl snarare du som är dum i huvet som ödslar tid och energi på meningslösa diskussioner som inte leder nånvart.

Ja det är det jag funderar på ibland - blir så frustrerad bara när folk ska skola en om något det uppenbarligen inte kan ett skit om.
Citera
2023-08-15, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talking-Donkey
Är det inte så att folk väljer att inte analysera så mycket?
Alla orkar inte med att sätta sig in i saker.

Men vissa saker kanske dom tycker att dom borde ha åsikter om, som tex politik, även fast dom knappt vet något om hur världen fungerar.

Det är helt okej, som jag skrev. Alla behöver absolut inte göra det, och jag förstår även atm man inte pallar.

Men det är när man påstår att man vet som jag blir lack
Citera
2023-08-15, 12:03
Bannlyst
Citat:
Detta är totala motsatsen till vad jag är..

Återigen, jag ska ta ditt ord som sanning, kan du resonera kring hur du aldrig gör fel och uppför dig helt klanderfritt socialt?

Hamnar en människa i konflikter och heta diskussioner om och om igen, då är det fel på människan och inte omgivningen...
Citera
2023-08-15, 13:14
Medlem
Citat:
Ja det är det jag funderar på ibland - blir så frustrerad bara när folk ska skola en om något det uppenbarligen inte kan ett skit om.

I vilka situationer börjar du diskutera politik och konspirationsteorier med "folk"? Till vardags så är det väl mest ytligt småprat som gäller i 99% av fallen om man är normal.
Citera
2023-08-15, 13:16
Avstängd
Citat:
...

Människor med dåligt självförtroende och/eller dålig självkänsla tycker alltid att det är något fel på andra människor så ja, det är du som är "cp".
Citera
2023-08-15, 14:11
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Det är helt okej, som jag skrev. Alla behöver absolut inte göra det, och jag förstår även atm man inte pallar.

Men det är när man påstår att man vet som jag blir lack
Men det är ju supervanligt.
Vi alla gör det dagligen.

Det är sååååååå mycket som vi tror oss veta, men egentligen så är det så att vi inte vet.
Det mesta vi tror oss veta är saker som vi vuxit upp med, saker som presenteras som fakta.

Men vad är egentligen "fakta" för något?
Vad innebär det att "veta" något?
Citera
2023-08-19, 12:36
Medlem
95% ÄR dumma Men inte på allt
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto