Citat:
Ursprungligen postat av
Lostinflashback
Jag har inga problem med att människor jag möter inte är pålästa inom ämnen som passar MIG, tvärt om, har någon läst på mycket om ett ämne jag ej berört så blir jag enormt intresserad och ställer frågor så jag kan lära mig mer.
Det gäller allt mellan himmel och jord, så länge man märker att personen vet vad den pratar om.
Men jag hamnar OFTA i diskussioner om politik, konspirationsteorier, media. (samt några fler specifika ämnen jag inte vill nämna för att inte outa mig själv).
Där upplever jag att 9/10 gärna vill berätta hur mycket dom vet och hur säkra dom är på sin fakta - trots att dom har EN (1) källa.
Det gnager mig något jävulskt - jag läser ALLTID alla synvinklar och sen tar ett beslut. Men uppenbarligen så tar det flesta människor och sväljer allt med hull och hår.. TROTS att vi idag vet att det är så viktigt med att vara källkritiska.
Detta får mig att DIREKT tycka att personen är helt jävla slut i huvudet, som sitter och försvarar sin idiotkälla - och dessutom 99% av gången avvisar allt annat som nonsens.
Är det jag som är cp, eller är nästan alla helt dumma i huvudet idag?
nej du tänker helt rätt, jag är precis som dig och tycker precis som dig, high five!