2023-08-14, 10:15
Medlem
1.1s avatar
Jag har haft min gamla Oral B Pro eltandborste i 10 år. Förutom att batteriet har varit dåligt i många år så har tandborsten hållit. Jag ser att Oral B har kommit med en ny version kallad iO. Jag antar att det är mer lull lull och teknik i dessa, själv gillar jag Pro då jag tycker att den gör jobbet.

Är det värt att köpa en iO eller fungerar Pro lika bra?
Citera
2023-08-14, 10:24
Medlem
Minst lika bra som Oral-B, borstarna från den passar och sjukt mycket bättre batteritid.
https://www.apotea.se/jordan-smile-eltandborste-tbx300b
Citera
2023-08-14, 10:44
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Jag har haft min gamla Oral B Pro eltandborste i 10 år. Förutom att batteriet har varit dåligt i många år så har tandborsten hållit. Jag ser att Oral B har kommit med en ny version kallad iO. Jag antar att det är mer lull lull och teknik i dessa, själv gillar jag Pro då jag tycker att den gör jobbet.

Är det värt att köpa en iO eller fungerar Pro lika bra?

Jag gillar iO. Den roterar/vibrerar på ett annat sätt än tidigare Oral-B:ar. Känslan är att den rengör mer effektivt. Sen meddelar den när man ska gå från överkäke till underkäke, från höger till vänster o.s.v. vilket gör att man efter en tids användning omedvetet lär sig hur snabbt man ska förflytta borsten. Den scannar även av käften och meddelar med en glad, sur eller neutral gubbe efter varje borstning beroende på om man missade nånstans. Vill man kolla exakt var man missade så öppnar man appen. Efter ett tag lär man sig hur man ska få en "glad" gubbe varje gång, vilket alltså betyder att man förbättrar sin borstning. Den är bra helt enkelt. Rekommenderar även att investera i en power flosser.
Citera
2023-08-14, 10:47
Medlem
1.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Jag gillar iO. Den roterar/vibrerar på ett annat sätt än tidigare Oral-B:ar. Känslan är att den rengör mer effektivt. Sen meddelar den när man ska gå från överkäke till underkäke, från höger till vänster o.s.v. vilket gör att man efter en tids användning omedvetet lär sig hur snabbt man ska förflytta borsten. Den scannar även av käften och meddelar med en glad, sur eller neutral gubbe efter varje borstning beroende på om man missade nånstans. Vill man kolla exakt var man missade så öppnar man appen. Efter ett tag lär man sig hur man ska få en "glad" gubbe varje gång, vilket alltså betyder att man förbättrar sin borstning. Den är bra helt enkelt. Rekommenderar även att investera i en power flosser.

Hur är batteritiden? Jag har läst recensioner där användare skriver att iO-tandborsten har slutat att fungera efter 6 månader. Kvaliteten verkar vara sämre än tidigare Oral B-tandborstar.
Citera
2023-08-14, 10:52
Medlem
värt att lägga 3500:-?
Citera
2023-08-14, 10:53
Medlem
iO är riktigt trevlig iaf.
Citera
2023-08-14, 10:55
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.1
Hur är batteritiden? Jag har läst recensioner där användare skriver att iO-tandborsten har slutat att fungera efter 6 månader. Kvaliteten verkar vara sämre än tidigare Oral B-tandborstar.

Det är inget jag har reagerat över. Om jag minns rätt så köpte jag min på black friday förr-förra året, så jag har väl haft min i snart två år. När man inte borstar så ställer man borsten på en liten platta (en magnet gör att den står kvar där upprätt) och den laddas alltså efter varje borstning, förutsatt att man har kontakten i.
Citera
2023-08-14, 10:57
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
värt att lägga 3500:-?

För att få en kliniskt ren käft varje dag och slippa lägga 35'000 hos tandläkaren sen? Ja, helt klart. En investering i munhälsan förlorar man aldrig på.
Citera
2023-08-14, 11:03
Medlem
Citat:
För att få en kliniskt ren käft varje dag och slippa lägga 35'000 hos tandläkaren sen? Ja, helt klart. En investering i munhälsan förlorar man aldrig på.

Håller helt med och betalar gladligen om den faktiskt är så bra som det sägs. Var lite det jag var ute efter.
Är den värd pengen eller finns det någon billigare som är lika bra
Citera
2023-08-14, 11:07
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Håller helt med och betalar gladligen om den faktiskt är så bra som det sägs. Var lite det jag var ute efter.
Är den värd pengen eller finns det någon billigare som är lika bra

Jag har toppmodellen (9S) och den finns för 2400 hos Webhallen. Visst, det är också pengar, men Minikapten överdrev en aning.
Citera
2023-08-14, 11:09
Medlem
Citat:
Jag har toppmodellen (9S) och den finns för 2400 hos Webhallen. Visst, det är också pengar, men Minikapten överdrev en aning.

OralB io10 kostar 3500 hos elgiganten så du har nog en äldre
Citera
2023-08-14, 11:13
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
OralB io10 kostar 3500 hos elgiganten så du har nog en äldre

Jo, jag har haft min ett tag, men det finns olika modeller och det är väl antalet finesser som skiljer. Den dyraste avser dock två st, duo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in