Citat:
Ursprungligen postat av
1.1
Jag har haft min gamla Oral B Pro eltandborste i 10 år. Förutom att batteriet har varit dåligt i många år så har tandborsten hållit. Jag ser att Oral B har kommit med en ny version kallad iO. Jag antar att det är mer lull lull och teknik i dessa, själv gillar jag Pro då jag tycker att den gör jobbet.
Är det värt att köpa en iO eller fungerar Pro lika bra?
Jag gillar iO. Den roterar/vibrerar på ett annat sätt än tidigare Oral-B:ar. Känslan är att den rengör mer effektivt. Sen meddelar den när man ska gå från överkäke till underkäke, från höger till vänster o.s.v. vilket gör att man efter en tids användning omedvetet lär sig hur snabbt man ska förflytta borsten. Den scannar även av käften och meddelar med en glad, sur eller neutral gubbe efter varje borstning beroende på om man missade nånstans. Vill man kolla exakt var man missade så öppnar man appen. Efter ett tag lär man sig hur man ska få en "glad" gubbe varje gång, vilket alltså betyder att man förbättrar sin borstning. Den är bra helt enkelt. Rekommenderar även att investera i en power flosser.