2023-08-14, 11:30
Medlem
Petruccianis avatar
Har testat båda och föredrar Pro. Kanske bara är gammal vana dock, har inget vetenskapligt underlag som underbygger min preferens
Citera
2023-08-14, 11:43
Medlem
Alla eltandborstar är likadana iprincip, de bara vibrerar och snurrar.
Skillnaden på den som kostar 3000 och den som kostar 500 är Bluetooth,digital skärm, fler program som man ändå aldrig använder och sådant onödigt skit, de billigare är plastigare med annars rengör dom exakt lika bra.

Jag gick från en 3000 kr till en 500 kr eltandborste, ingen skillnad alls i borstningen.
Senast redigerad av Kebabfrulle 2023-08-14 kl. 11:47.
Citera
2023-08-14, 12:09
Avslutad
De som säger att det inte är någon skillnad ljuger såklart, om du behöver alla funktioner den absolut nyaste modellen har är vad du bör ställa dig själv. Ganska snabbt kommer du inse att dessa är väldigt påkostade och rätt onödiga, därför kan man tjäna någon tusenlapp på att köpa en äldre modell. Tycker du själv att du borstar för hårt och behöver en lampa som lyser rött för att tala om detta eller om du har dåligt tandkött så kanske det är värt att investera i en sådan borste med alla funktioner.
Citera
2023-08-14, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
De som säger att det inte är någon skillnad ljuger såklart, om du behöver alla funktioner den absolut nyaste modellen har är vad du bör ställa dig själv. Ganska snabbt kommer du inse att dessa är väldigt påkostade och rätt onödiga, därför kan man tjäna någon tusenlapp på att köpa en äldre modell. Tycker du själv att du borstar för hårt och behöver en lampa som lyser rött för att tala om detta eller om du har dåligt tandkött så kanske det är värt att investera i en sådan borste med alla funktioner.

Min eltandborste för 500 kr har den borsta för hårt funktionen....
Det är standard på alla eltandborstar.
Citera
2023-08-14, 12:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Min eltandborste för 500 kr har den borsta för hårt funktionen....
Det är standard på alla eltandborstar.

Det var bara ett exempel.
Citera
2023-08-14, 16:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Minst lika bra som Oral-B, borstarna från den passar och sjukt mycket bättre batteritid.
https://www.apotea.se/jordan-smile-eltandborste-tbx300b
Passar Oral-B huvuden på den där, eller "huvud kopiorna"?
Citera
2023-08-14, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Passar Oral-B huvuden på den där, eller "huvud kopiorna"?
De flesta Oral-B ska passa.
Citera
2023-08-15, 03:10
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
De flesta Oral-B ska passa.
Thx!
Citera
2026-03-31, 19:21
Medlem
Braun säger att man skall rengöra deras Oral B tandborstar i flera minuter varje dag men ändå släpper färgen i botten på min Oral B 9 serien. Köp inte detta märke för man skall inte behöva rengöra deras produkter i flera minuter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in