2023-10-01, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Nu har du verkligen brist på halmstrån. Kom igen nu och höj ribban om du ska vara med i matchen.
Nej då jag har inget att bevisa och behöver inga halmstrån. Det är liksom den klagande parten som har bevisbördan. Jag kör HELT LAGLIGT och vet att det finns inga bevis på brott. Även om det nu finns en film på mig utövande ett ICKEBROTT.
Citera
2023-10-01, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arp188
Nu har ju DRAVKCAB en uppfattning att Hall har fått lov av någon och varit på plats och inte begått något brott. Och jag undrar vad han menar med det?

Om man påstår att något lagligt har skett kan jag inte förstå vad man har för problem att förklara vad det är som har hänt. Vem gav Hall rätt att göra vad?
Nej det var du som påstod att övervakningsfilmen visade brottet. Alltså borde du då veta vilket brottet är?

Det var det frågan gällde.

Men nu vet vi att du inte vet och att du spekulerar i saker du inte själv ens greppar.
Citera
2023-10-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej det var du som påstod att övervakningsfilmen visade brottet. Alltså borde du då veta vilket brottet är?

Det var det frågan gällde.

Men nu vet vi att du inte vet och att du spekulerar i saker du inte själv ens greppar.

Vad brottet är vet vi redan. Han är dömd för det också. Men nu hävdades det att han fått tillåtelse att göra något och allt var helt lagligt. Så det är det jag undrar över vad DRAVCKAB menade.
Citera
2023-10-01, 21:50
Medlem
oceandrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Nej då jag har inget att bevisa och behöver inga halmstrån. Det är liksom den klagande parten som har bevisbördan. Jag kör HELT LAGLIGT och vet att det finns inga bevis på brott. Även om det nu finns en film på mig utövande ett ICKEBROTT.

Du menar att du har inget du kan bevisa, trumpen har 91 åtalspunkter som de finns bevis för. Sen om det håller i domstol vet ingen av oss men du har åtminstone 91 punkter du kan försöka dig på att motbevisa. Hittills har du misslyckats med 91 stycken. Kämpa på det är snart måndag.
Citera
2023-10-01, 22:22
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oceandrive
Du menar att du har inget du kan bevisa, trumpen har 91 åtalspunkter som de finns bevis för. Sen om det håller i domstol vet ingen av oss men du har åtminstone 91 punkter du kan försöka dig på att motbevisa. Hittills har du misslyckats med 91 stycken. Kämpa på det är snart måndag.

Så skyldig tills motsatsen bevisats? Tvärtemot USA's grundlag.
Citera
2023-10-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Vilket brott är det som exakt som vi kan se på denna film? Var dom inte nere för att undersöka maskinerna som dom också fått klartecken för att göra? Varför är det ett brott att undersöka röster och röstmaskiner EFTER valet? Tål inte det säkraste valet i historien att granskas lite närmare?

De hade INTE tillåtelse att undersöka maskinerna, det är en av åtalspunkterna.

De tog alltså fram uppgifter om hur enskilda medborgare röstat. De bröt sig olagligen in i minst en av maskinerna
De gjorde det utan tillstånd eller laglig rätt.

Det är alltså bland annat detta som Hall nu alltså erkänt sig skyldig till.
Det kanske ni skall ta i beaktande när ni skriker om inget brott att en av de åtalade nu alltså erkänt brott.
Senast redigerad av Aramir2 2023-10-01 kl. 22:28.
Citera
2023-10-01, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka

Vi är användare på ett diskussionsforum. vi är inte jury eller domare. Så vi kan diskutera precis vad vi vill. Om någon i tråden hävdar att Hall bara gjort lagliga saker så kan vi vilja veta mer om det.
Citera
2023-10-01, 23:14
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Vi är användare på ett diskussionsforum. vi är inte jury eller domare. Så vi kan diskutera precis vad vi vill. Om någon i tråden hävdar att Hall bara gjort lagliga saker så kan vi vilja veta mer om det.

Så låter det inte alltid. Bara att kolla in andra trådar.
Citera
2023-10-01, 23:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka

Hehe. Det är i lagens ögon det. Vem som helst får ha vilka åsikter den vill i frågan. I USA - och här.
Citera
2023-10-02, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
De hade INTE tillåtelse att undersöka maskinerna, det är en av åtalspunkterna.

De tog alltså fram uppgifter om hur enskilda medborgare röstat. De bröt sig olagligen in i minst en av maskinerna
De gjorde det utan tillstånd eller laglig rätt.

Det är alltså bland annat detta som Hall nu alltså erkänt sig skyldig till.
Det kanske ni skall ta i beaktande när ni skriker om inget brott att en av de åtalade nu alltså erkänt brott.

Vet maskinerna vad enskilda personer röstat?

Separeras inte namnteckning/identifiering (kuvertet) från valsedeln innan själva röstandet läggs in i maskinen?

Jag satt nämligen och tittade på hur processen går till från att någon lämnar in din röst/kuvert tills det körs i i räknaren (maskinen) när det begav sig. Det går inte och ska inte gå att i efterhand se hur någon person röstat.

Identifieringen och själva röstandet ÄR separerat.

Möjligen kan man se vilka röstlängderna är. Vilka registrerade röstberättigade som finns i ett valdistrikt. Men inte hur dom har röstat.
Citera
2023-10-02, 07:07
Medlem
Citat:
Men om man här i tråden hävdar att han begått brott är det inte lika viktigt att få reda på vilket?
Citera
2023-10-02, 07:14
Medlem
Citat:
Vad brottet är vet vi redan. Han är dömd för det också. Men nu hävdades det att han fått tillåtelse att göra något och allt var helt lagligt. Så det är det jag undrar över vad DRAVCKAB menade.
Men om du vet det kan du väl svara på frågan då? Den frågan ställdes ju till dig men du svarade med en fråga?

Om du vill ha svar på din fråga är det väl ganska rimligt att du svarar på frågan du fick först?

Du slingrar dig för du vet inte. Du spekulerar och nu vet vi att du inte vet om vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in