2023-09-03, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag tror du missförstått detta fullkomligt, det är inte vem som vinner en ordväxling här på Flashback som är av intresse. Hade det varit det, så vet vi ju båda, att du förlorar denna för länge sedan.

Jag är övertygade om att de flesta av oss som är av avvikande uppfattning i förhållande till ditt osammanhängande, felaktiga och desinformativa postade här på Flashback, är nöjda med att konstatera att USAs rättsväsende och de rättsvårdande myndigheterna driver detta (dessa) ärenden och att vi delar deras uppfattning av åtalet. Det är inte du, en random foliehatt på Flashback, eller ens vi, som skall avgöra om Inmate P01135809 riktade hot mot Raffensberger eller bad honom fuska med valet ä, till förmån för honom genom att ”hitta” 11780 röster (som inte fanns vid den ordinarie räkningen, eller omräkningen för hand, eller som på något sätt ”saknades” ex från valregistret och där det som påstås både debunkats en mängd gånger, och tidigare inte visat sig hålla i domstol).

Vi, åtminstone jag om jag endast pratar för mig själv, kommer också att acceptera domen (domarna) då jag utgår ifrån att det amerikanska domstolsväsendet endast är drivet av bevisvärdering i de respektive fall som hörs i domstolslokalerna.

Hur är det med dig Vinkelhak, kommer du att acceptera en dom (domar) som går på tvärs från din egen uppfattning, och som fäller din store idol??

Jaha, så du erkänner dig besegrad nu?

Du inser att åtalen bara är politiska verktyg och allt bara är hoax? Du förbereder dig inför en politisk och juridisk härdsmälta nu när proppen håller på att rämna och allt handlar bara om en diskussion på FB?

Ha ha, halmstråna har sannerligen tagit slut

Och ni börjar nu förbereda er på att Trump är oskyldig och inga brott finns att finna, men hoppet om att han fälls ändå oavsett skuld, kvarstår?

Jag tolkar dina flummiga omskrivningar just så, för du har inte ett enda argument i sak som håller för närmare granskning.
Citera
2023-09-03, 10:22
Avslutad
Citat:
Rent allmänt så måste man säga, att Rättssamhället bygger på att acceptansen av våra rättsvårdande myndigheter, inte minst domstolsväsendet. Sedan kan man ju självfallet argumentera för, att vad en random foliehatt på en svenskt internetforum tycker, spelar ingen som helst roll för den amerikanska rättsuppfattningen eller samhällsutvecklingen.

Men någonting säger mig att Vinkelhak och hans gelikar, inte heller accepterar domar, i de svenska domstolarna och som går emot deras uppfattning. De ser sig som offer, och som några de övriga samhället är ute efter, därför kan inte beslut i domstolar eller förvarna saken skull, andra myndigheter, accepteras.

Något säger mig också, att det i USA, finns en stor grupp människor som resonerar just som Vinkelhak gör. Människor som till och med hotat med våld på gatorna, och ett inbördeskrig, om Inmate P01335809 döms för sina brott. Dock tror jag inte vi behöver oroa oss för detta våld, annat än på individnivå, om man befinner sig i USA. Det amerikanska rättssamhället, har genom arresteringarna, utredningarna, åtalen och domarna mot de som försökte genomföra en Statskupp den 6/1, visat sig klara av att stå emot slödder som detta, och lagföra dem för deras brott.

Du menar att det är du som resonerar rätt?

Tillåt mig att småle.
Citera
2023-09-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxxal131
Du menar att det är du som resonerar rätt?

Tillåt mig att småle.

Det är detta, min kära vän, som domstolen skall avgöra, inte du, inte Vinkelhak och inte heller jag.

Är detta så svårt att förstå?
Citera
2023-09-03, 10:27
Avslutad
Citat:
Det är detta, min kära vän, som domstolen skall avgöra, inte du, inte Vinkelhak och inte heller jag.

Är detta så svårt att förstå?

Det är din oförmåga att förstå.
Citera
2023-09-03, 10:32
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Om allt går rätt till blir Trump friad. Dock så borde han aldrig blivit åtalad, så vi får väl se hur korrupt systemet är.

Foliehatten är framplockad ser jag. Fälls Trump är konspirationsteorierna redan klara.
Citera
2023-09-03, 10:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Foliehatten är framplockad ser jag. Fälls Trump är konspirationsteorierna redan klara.

När man saknar argument så får man försöka med härskartekniker. Du får fortsätta med det.
Citera
2023-09-03, 10:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
När man saknar argument så får man försöka med härskartekniker. Du får fortsätta med det.

Saknar argument? Men kära du, domen har inte fallit än.
Citera
2023-09-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Du ska nog se att åklagaren kommer att förklara detta.

Eftersom du inte har en jävla aning så får du väl vänta och se.
Du verkar ju inte heller ha en aning med tanke på att du inte kan förklara det själv. Men i din naiva svennebanan-värld finns det ingen korruption, och om en åklagare och en domare säger att en person är skyldig, då är det så enligt dig.

Damien Echols satt oskyldig i 20 år på death-row, och hans två vänner på vanliga fängelser, för ett mord ingen av dem hade någonting med att göra. Gerry Conlon satt oskyldig i fängelse i 15 år för ett terror-attentat han inte hade begått. Flera av hans vänner och släktingar satt också inne oskyldiga (varav hans pappa, som dog i fängelset). Rubin Carter satt oskyldig i fängelse i nästan 20 år, tillsammans med hans vän, för några mord på en bar. Nelson Mandela satt i fängelse i 27 år för att ha gjort motstånd mot ett korrupt och orättvist system. Metoderna han och ANC använde sig av var definitivt terrorism och våldsamma. Men innan dess hade han försökt med fredliga demonstrationer under flera år.

Detta är endast de jag kan komma på just nu på rak arm. Om jag hade gjort några timmars research hade jag säkert kunnat hitta hundratals. Det har funnits riktigt många amerikaner som har dömts till långa straff trots att de var oskyldiga. Vissa av dem har tom suttit på death-row. I några enstaka fall har det kommit fram att de var oskyldiga efter deras avrättning, pga att de har använt sig av DNA vilket de inte kunde när de dömdes.

Jag bryr mig inte det minsta lilla om vad en domare och en åklagare säger om det de säger är totalt BS. De är människor, och är därför fullt kapabla till att begå misstag, eller som i detta fallet, ta emot mutor. Den domare och den åklagare som kommer att medverka i rättegången mot Trump, kommer att få riktigt bra betalt för det. Tro mig. Det finns få domare som hade dömt Trump till fängelse pga att han behöll ett dokument och ifrågasatte valresultatet, så vida de inte hade fått bra betalt för det.

Och vart är bevisen för att Trump är en rysk spion? Vad hände med att "Hunters laptop inte existerade?" Så fort en av era lögner inte fungerar, går ni bara vidare till nästa lögn. Detta handlar nämligen inte om att Trump är skyldig till någonting. De enda som verkligen tror det är människor som är löjligt naiva, inte gör någon research öht, och följer CNN och MSNBC. Varför tror du att majoriteten av det amerikanska folket enligt undersökningar (CNN:s egna polls, vilket betyder att det handlar om betydligt fler än bara 56%) tror att dessa åtal endast är politiskt motiverade? Varför tror du att Trump får mer support efter varje åtal? Jo, därför att de flesta vet att det bara är ren korruption, och att valet inte längre handlar om konservatism och liberalism. Det handlar om att bekämpa ett kraftigt korrupt system.
Citera
2023-09-03, 10:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Saknar argument? Men kära du, domen har inte fallit än.

Har du upptäckt det nu?
Citera
2023-09-03, 10:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Du verkar ju inte heller ha en aning med tanke på att du inte kan förklara det själv. Men i din naiva svennebanan-värld finns det ingen korruption, och om en åklagare och en domare säger att en person är skyldig, då är det så enligt dig.

Damien Echols satt oskyldig i 20 år på death-row, och hans två vänner på vanliga fängelser, för ett mord ingen av dem hade någonting med att göra. Gerry Conlon satt oskyldig i fängelse i 15 år för ett terror-attentat han inte hade begått. Flera av hans vänner och släktingar satt också inne oskyldiga (varav hans pappa, som dog i fängelset). Rubin Carter satt oskyldig i fängelse i nästan 20 år, tillsammans med hans vän, för några mord på en bar. Nelson Mandela satt i fängelse i 27 år för att ha gjort motstånd mot ett korrupt och orättvist system. Metoderna han och ANC använde sig av var definitivt terrorism och våldsamma. Men innan dess hade han försökt med fredliga demonstrationer under flera år.

Detta är endast de jag kan komma på just nu på rak arm. Om jag hade gjort några timmars research hade jag säkert kunnat hitta hundratals. Det har funnits riktigt många amerikaner som har dömts till långa straff trots att de var oskyldiga. Vissa av dem har tom suttit på death-row. I några enstaka fall har det kommit fram att de var oskyldiga efter deras avrättning, pga att de har använt sig av DNA vilket de inte kunde när de dömdes.

Jag bryr mig inte det minsta lilla om vad en domare och en åklagare säger om det de säger är totalt BS. De är människor, och är därför fullt kapabla till att begå misstag, eller som i detta fallet, ta emot mutor. Den domare och den åklagare som kommer att medverka i rättegången mot Trump, kommer att få riktigt bra betalt för det. Tro mig. Det finns få domare som hade dömt Trump till fängelse pga att han behöll ett dokument och ifrågasatte valresultatet, så vida de inte hade fått bra betalt för det.

Och vart är bevisen för att Trump är en rysk spion? Vad hände med att "Hunters laptop inte existerade?" Så fort en av era lögner inte fungerar, går ni bara vidare till nästa lögn. Detta handlar nämligen inte om att Trump är skyldig till någonting. De enda som verkligen tror det är människor som är löjligt naiva, inte gör någon research öht, och följer CNN och MSNBC. Varför tror du att majoriteten av det amerikanska folket enligt undersökningar (CNN:s egna polls, vilket betyder att det handlar om betydligt fler än bara 56%) tror att dessa åtal endast är politiskt motiverade? Varför tror du att Trump får mer support efter varje åtal? Jo, därför att de flesta vet att det bara är ren korruption, och att valet inte längre handlar om konservatism och liberalism. Det handlar om att bekämpa ett kraftigt korrupt system.

Om Trump frias i Atlanta, är det pga korruption? Kan juryn vara köpt? (I USA är det en jury som avgör om den åtalade är skyldig.)

Eller finns bara korruption om saker går emot ens sak?
Senast redigerad av Clay Allison 2023-09-03 kl. 11:02.
Citera
2023-09-03, 10:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Dravel

Så du menar att bara för att folk har dömts felaktigt så är Trump per automatik oskyldig?
Citera
2023-09-03, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Så du menar att bara för att folk har dömts felaktigt så är Trump per automatik oskyldig?

I det som utspelas nu är han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in