2023-09-02, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Och detta var också efter en handräkning av rösterna.
Men att räkna om samma olagliga röster igen lär ju inte leda till någon förändring.

Det var ju DET det här samtalet handlade om, att man inte hade gjort tillräckligt med utredning om dessa OLAGLIGA röster för att kunna just certifiera valet den 6 Jan. Trump och hans team och dom allra flesta av Trumps väljare plus hans allierade i kongressen, ville just FÖRLÄNGA tiden innan certifiering, vilket är fullt rimligt och INOM LAGENS ramar i ett fall där så mycket oegentligheter uppdagats sig och lagts fram, vilket just samtalet handlade om.

Läs och lyssna och återkom sen med vad exakt av detta som är olagligt?

Read the full transcript and listen to Trump’s audio call with Georgia secretary of state

https://edition.cnn.com/2021/01/03/politics/trump-brad-raffensperger-phone-call-transcript/index.html
Citera
2023-09-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Men att räkna om samma olagliga röster igen lär ju inte leda till någon förändring.

Det var ju DET det här samtalet handlade om, att man inte hade gjort tillräckligt med utredning om dessa OLAGLIGA röster för att kunna just certifiera valet den 6 Jan. Trump och hans team och dom allra flesta av Trumps väljare plus hans allierade i kongressen, ville just FÖRLÄNGA tiden innan certifiering, vilket är fullt rimligt och INOM LAGENS ramar i ett fall där så mycket oegentligheter uppdagats sig och lagts fram, vilket just samtalet handlade om.

Read the full transcript and listen to Trump’s audio call with Georgia secretary of state

https://edition.cnn.com/2021/01/03/politics/trump-brad-raffensperger-phone-call-transcript/index.html

Aha så vi är tillbaka på röster igen. Nu handlar det inte om elektorer.

Jag kan inte se att Trump talade om för Raffensperger var han kunde hitta dessa olagliga röster. Så var fanns de? När Raffensperger inte vet var de är är det ju svårt att räkna dem. Och Trump vägrade ju säga mer om dessa. Och vad jag vet har ingen annan talat om var dessa 11780 röster finns.

Och hur vet någon något om dessa röster?

Och vad är olagliga röster?
Senast redigerad av granvall 2023-09-02 kl. 18:52.
Citera
2023-09-02, 20:18
Medlem
klybans avatar
Citat:

Fakta berättar att INGET systematiskt valfusk existerat, och Georgia hade redan ratificerat vem som vann.
Sluta skriv skräp fåne, då inget olagligt har påvisat i Georgia och rösterna.

Tror du ingen märkte att du ljög innan?
Citera
2023-09-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Fakta berättar att INGET systematiskt valfusk existerat, och Georgia hade redan ratificerat vem som vann.
Sluta skriv skräp fåne, då inget olagligt har påvisat i Georgia och rösterna.

Tror du ingen märkte att du ljög innan?

Tydligen så menar vinkelhak att alla röster som fanns i vallokalen vara olagliga. Och sen att det fanns hur mycket som röster som helst någon annanstans, där ingen har hittat dem än. Det är en liten intrikat historia det där. Ska de köra det i rätten månne?
Citera
2023-09-03, 08:54
Medlem
Citat:
Tydligen så menar vinkelhak att alla röster som fanns i vallokalen vara olagliga. Och sen att det fanns hur mycket som röster som helst någon annanstans, där ingen har hittat dem än. Det är en liten intrikat historia det där. Ska de köra det i rätten månne?

Citat:
Aha så vi är tillbaka på röster igen. Nu handlar det inte om elektorer.

Jag kan inte se att Trump talade om för Raffensperger var han kunde hitta dessa olagliga röster. Så var fanns de? När Raffensperger inte vet var de är är det ju svårt att räkna dem. Och Trump vägrade ju säga mer om dessa. Och vad jag vet har ingen annan talat om var dessa 11780 röster finns.

Och hur vet någon något om dessa röster?

Och vad är olagliga röster?

Så du läste inte utskriften?

But we have a number of things. We have at least 2 or 3 — anywhere from 250-300,000 ballots were dropped mysteriously into the rolls. Much of that had to do with Fulton County, which hasn’t been checked. We think that if you check the signatures — a real check of the signatures going back in Fulton County you’ll find at least a couple of hundred thousand of forged signatures of people who have been forged. And we are quite sure that’s going to happen.

You don’t need much of a number because the number that in theory I lost by, the margin would be 11,779. But you also have a substantial numbers of people, thousands and thousands who went to the voting place on November 3, were told they couldn’t vote, were told they couldn’t vote because a ballot had been put on their name. And you know that’s very, very, very, very sad

We had, I believe it’s about 4,502 voters who voted but who weren’t on the voter registration list, so it’s 4,502 who voted but they weren’t on the voter registration roll which they had to be. You had 18,325 vacant address voters. The address was vacant and they’re not allowed to be counted. That’s 18,325.

You had out-of-state voters. They voted in Georgia but they were from out of state, of 4,925. You had absentee ballots sent to vacant, they were absentee ballots sent to vacant addresses. They had nothing on them about addresses, that’s 2,326.

And you had drop boxes, which is very bad. You had drop boxes that were picked up. We have photographs and we have affidavits from many people.

Som du ser presenterade Trump massor av exempel på oegentligheter och misstänkt valfusk (=olagliga röster) som väl översteg dom 11 000 röster som skiljde. Syftet med samtalet var just att Raffensperger skulle pausa certifieringen och titta på bevisen som Trump och hans team tagit fram och göra en grundlig utredning. En FULLT LAGLIG process.

Det handlade liksom INTE alls om att Raffensperger skulle "hokus pokus" leta fram 11 000 "nya" röster.

Du kan väl läsa igenom nu och tillskanska dig lite värdighet och sen återkomma med citat på vad som är olagligt i detta samtal?
Citera
2023-09-03, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Har du otur när du tänker eller vad är ditt problem?

Det Trump krävde/försökte hota sig till enligt åtalet och Trump´s egna ord, var att Raffensberger och Kemp i maskopi skulle valfuska till Trumps fördel, dvs förfalska valresultatet (oklart hur, men Trump visste ju i alla fall exakt hur många falska röster han ville att de skulle producera).

Alla som inte har Trumps kuk nedkörd i halsen förstår exakt vad Trump ville och vad Trump´s uppsåt var med att pressa och hota Raffensberger under det nästan 1 timme långa samtalet. Och det kommer säkerligen också en jury att göra.

Din idol sitter riktigt djupt i skiten, han har av allt att döma och inte minst sett till hur det gått i rätten för hans skränande praktidioter till fotsoldater den senaste veckan en enda chans att slippa dö på kåken, och det är att vinna valet.

Nej, det är ni och alla andra lögnare som sitter djupt i skiten nu. Läs utskriften i sin helhet och återkom med vilka "hot" Trump har uttalat och förklara gärna, utifrån sammanhanget, vad exakt som är olagligt i detta samtal.

Din trovärdighet sjunker för varje gång du undviker den kritiska frågan. Att rycka saker ur sitt sammanhang är det bara svindlare och lögnare som gör.

Citera
2023-09-03, 09:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej, det är ni och alla andra lögnare som sitter djupt i skiten nu. Läs utskriften i sin helhet och återkom med vilka "hot" Trump har uttalat och förklara gärna, utifrån sammanhanget, vad exakt som är olagligt i detta samtal.

Din trovärdighet sjunker för varje gång du undviker den kritiska frågan. Att rycka saker ur sitt sammanhang är det bara svindlare och lögnare som gör.

Det spelar väl ingen roll vad individer på FB tror om åtalet håller? Eller händer det nåt särskilt i Atlanta pga vad du eller någon annan här säger om ’utskriften’?
Citera
2023-09-03, 09:39
Medlem
Citat:

Jag tror du missförstått detta fullkomligt, det är inte vem som vinner en ordväxling här på Flashback som är av intresse. Hade det varit det, så vet vi ju båda, att du förlorar denna för länge sedan.

Jag är övertygade om att de flesta av oss som är av avvikande uppfattning i förhållande till ditt osammanhängande, felaktiga och desinformativa postade här på Flashback, är nöjda med att konstatera att USAs rättsväsende och de rättsvårdande myndigheterna driver detta (dessa) ärenden och att vi delar deras uppfattning av åtalet. Det är inte du, en random foliehatt på Flashback, eller ens vi, som skall avgöra om Inmate P01135809 riktade hot mot Raffensberger eller bad honom fuska med valet ä, till förmån för honom genom att ”hitta” 11780 röster (som inte fanns vid den ordinarie räkningen, eller omräkningen för hand, eller som på något sätt ”saknades” ex från valregistret och där det som påstås både debunkats en mängd gånger, och tidigare inte visat sig hålla i domstol).

Vi, åtminstone jag om jag endast pratar för mig själv, kommer också att acceptera domen (domarna) då jag utgår ifrån att det amerikanska domstolsväsendet endast är drivet av bevisvärdering i de respektive fall som hörs i domstolslokalerna.

Hur är det med dig Vinkelhak, kommer du att acceptera en dom (domar) som går på tvärs från din egen uppfattning, och som fäller din store idol??
Citera
2023-09-03, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag tror du missförstått detta fullkomligt, det är inte vem som vinner en ordväxling här på Flashback som är av intresse. Hade det varit det, så vet vi ju båda, att du förlorar denna för länge sedan.

Jag är övertygade om att de flesta av oss som är av avvikande uppfattning i förhållande till ditt osammanhängande, felaktiga och desinformativa postade här på Flashback, är nöjda med att konstatera att USAs rättsväsende och de rättsvårdande myndigheterna driver detta (dessa) ärenden och att vi delar deras uppfattning av åtalet. Det är inte du, en random foliehatt på Flashback, eller ens vi, som skall avgöra om Inmate P01135809 riktade hot mot Raffensberger eller bad honom fuska med valet ä, till förmån för honom genom att ”hitta” 11780 röster (som inte fanns vid den ordinarie räkningen, eller omräkningen för hand, eller som på något sätt ”saknades” ex från valregistret och där det som påstås både debunkats en mängd gånger, och tidigare inte visat sig hålla i domstol).

Vi, åtminstone jag om jag endast pratar för mig själv, kommer också att acceptera domen (domarna) då jag utgår ifrån att det amerikanska domstolsväsendet endast är drivet av bevisvärdering i de respektive fall som hörs i domstolslokalerna.

Hur är det med dig Vinkelhak, kommer du att acceptera en dom (domar) som går på tvärs från din egen uppfattning, och som fäller din store idol??

Spelar det någon roll om Vinkelhak accepterar domen? PÅ vilket sätt i så fall?

Ska man acceptera felaktiga domar?
Citera
2023-09-03, 10:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxxal131

Man ’anar’ hur detta kommer sluta
Citera
2023-09-03, 10:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Man ’anar’ hur detta kommer sluta

Om allt går rätt till blir Trump friad. Dock så borde han aldrig blivit åtalad, så vi får väl se hur korrupt systemet är.
Citera
2023-09-03, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxxal131

Rent allmänt så måste man säga, att Rättssamhället bygger på att acceptansen av våra rättsvårdande myndigheter, inte minst domstolsväsendet. Sedan kan man ju självfallet argumentera för, att vad en random foliehatt på en svenskt internetforum tycker, spelar ingen som helst roll för den amerikanska rättsuppfattningen eller samhällsutvecklingen.

Men någonting säger mig att Vinkelhak och hans gelikar, inte heller accepterar domar, i de svenska domstolarna och som går emot deras uppfattning. De ser sig som offer, och som några de övriga samhället är ute efter, därför kan inte beslut i domstolar eller för den sakens skull, andra myndigheter, accepteras.

Något säger mig också, att det i USA, finns en stor grupp människor som resonerar just som Vinkelhak gör. Människor som till och med hotat med våld på gatorna, och ett inbördeskrig, om Inmate P01335809 döms för sina brott. Dock tror jag inte vi behöver oroa oss för detta våld, annat än på individnivå, om man befinner sig i USA. Det amerikanska rättssamhället, har genom arresteringarna, utredningarna, åtalen och domarna mot de som försökte genomföra en Statskupp den 6/1, visat sig klara av att stå emot slödder som detta, och lagföra dem för deras brott.
Senast redigerad av Master.Palm 2023-09-03 kl. 10:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in