Citat:
Ursprungligen postat av
laxxal131
Spelar det någon roll om Vinkelhak accepterar domen? PÅ vilket sätt i så fall?
Ska man acceptera felaktiga domar?
Rent allmänt så måste man säga, att Rättssamhället bygger på att acceptansen av våra rättsvårdande myndigheter, inte minst domstolsväsendet. Sedan kan man ju självfallet argumentera för, att vad en random foliehatt på en svenskt internetforum tycker, spelar ingen som helst roll för den amerikanska rättsuppfattningen eller samhällsutvecklingen.
Men någonting säger mig att Vinkelhak och hans gelikar, inte heller accepterar domar, i de svenska domstolarna och som går emot deras uppfattning. De ser sig som offer, och som några de övriga samhället är ute efter, därför kan inte beslut i domstolar eller för den sakens skull, andra myndigheter, accepteras.
Något säger mig också, att det i USA, finns en stor grupp människor som resonerar just som Vinkelhak gör. Människor som till och med hotat med våld på gatorna, och ett inbördeskrig, om Inmate P01335809 döms för sina brott. Dock tror jag inte vi behöver oroa oss för detta våld, annat än på individnivå, om man befinner sig i USA. Det amerikanska rättssamhället, har genom arresteringarna, utredningarna, åtalen och domarna mot de som försökte genomföra en Statskupp den 6/1, visat sig klara av att stå emot slödder som detta, och lagföra dem för deras brott.