Citat:
Ursprungligen postat av
Freya123
Jag är i ett förhållande sedan 6 år tillbaka. Vårt förhållande går lite upp och ner, men har fortfarande hållit ihop. Nu har det kommit upp en situation som känns svår.
Det finns nämligen en kille på jobbet jag är lite intresserad av. Men är osäker på om han gillar mig tillbaka. Vi har jobbat ihop ungefär 1 år nu. Första gången jag anade han var intresserad var när han under en aw la till mig på snap. Vet att han inte håller på jättemycket med sociala medier och liknande. Samma kväll snackade vi mycket, och han är nog inte sån som pratar massor med tjejer, utan håller sig mest till grabbgänget.
Han vet att jag har kille. En kväll när vi var ute sa han till mig att "Din pojkvän kanske borde hämta dig med bilen". En annan kväll snackade vi om bio, och han hade sett en massa nya filmer. Då nämnde han även att min kille borde ta med mig ut på bio någon gång. svårt förklara men det känns som att han hintar om min kille lite då och då, att han hade kunnat göra bättre...
Är det här värt att undersöka vidare? Kan han vara intresserad?
Jag tycker att du ska undersöka hur du känner med din kille i första hand.
Det finns inga garantier i kärlek och om killen på jobbet är intresserad eller inte kommer du inte att se innan du har gjort något åt din nuvarande situation.
Angående att han hintar om din kille kan lika gärna vara en pik att du ska tänka på honom och inte kolla efter något nytt innan du lämnat det gamla.
Inte alltid att det handlar om intresse för någon ny, ibland är det för att du inte får bekräftelse hemifrån och saknar att vara nykär och pirrig.
Hitta på lite aktiviteter med din kille och känn efter om du vill vara med eller utan honom i framtiden och om du vill fortsätta så måste ni gemensamt skapa stunder i vardagen med kärlek och lust och om ni lyckas kommer du vara glad för att du inte gjorde något som du inte kan göra ogjort.
Lycka till med allt!