Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-08-14, 01:07
Medlem
DU låter som en tjej som inte kan eller kommer kunna klara av att leva utan en relation. Som går från en till en annan.

Men visst, om du inte känner att det är rätt man du är med nu, så undersök den nya. Fast, varför ens vara ihop med någon som inte känns rätt från första början?
Citera
2023-08-14, 10:31
Medlem
CC75s avatar
Huruvida det är värt att undersöka vidare eller inte är inte rätt fråga du bör ställa. Rätt fråga är vad du vill med din nuvarande relation. Vill du stanna kvar i den eller inte? Du bör reflektera mer kring det innan du börjar se dig om efter annat. Finns ett talesätt "Om du upplever att gräset är grönare på andra sidan, då vårdar du inte din egna gräsmatta tillräckligt bra". Det kan dock vara så att ni har växt förbi varandra och då är det bäst att vara öppen och ärlig med det. Du behöver inte skämmas eller få dåligt samvete för att du tittar och funderar på andra. De allra flesta gör det men sedan behöver du ta tag i verkligheten och den är din nuvarande sambo.

Sedan håller jag inte helt med Swegoat och custom_made som säger att kvinnor inte dumpar förrän de har något nytt. Möjligtvis att unga tjejer beter sig så men inte äldre. Där är det vi män som har det beteendet i mycket högre utsträckning.

// CC
Citera
2023-08-14, 11:44
Tycker du ska sätta dig ner och ta ett snack med din killen ist för att springa bakom ryggen på honom, du är redan emotionellt otrogen. Visa lite ryggrad och ta hand om situationen på ett vuxet sätt ist för att fiska godkännande från internet..

Jag hoppas han dumpar dig för du är varken mogen eller besitter moralen för ett förhållande mer än att vara en madrass.
Citera
2023-08-14, 12:06
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swegoat
Kvinnor dumpar inte män före dom har något nytt. En vis man sa en gång "Kvinnor är som apor, släpper inte taget om lianen före dom har en ny i andra handen".

Haha det var ett riktigt bra talesätt! Stämmer till 100%!
Citera
2023-08-14, 12:46
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freya123
Jag är i ett förhållande sedan 6 år tillbaka. Vårt förhållande går lite upp och ner, men har fortfarande hållit ihop. Nu har det kommit upp en situation som känns svår.

Det finns nämligen en kille på jobbet jag är lite intresserad av. Men är osäker på om han gillar mig tillbaka. Vi har jobbat ihop ungefär 1 år nu. Första gången jag anade han var intresserad var när han under en aw la till mig på snap. Vet att han inte håller på jättemycket med sociala medier och liknande. Samma kväll snackade vi mycket, och han är nog inte sån som pratar massor med tjejer, utan håller sig mest till grabbgänget.

Han vet att jag har kille. En kväll när vi var ute sa han till mig att "Din pojkvän kanske borde hämta dig med bilen". En annan kväll snackade vi om bio, och han hade sett en massa nya filmer. Då nämnde han även att min kille borde ta med mig ut på bio någon gång. svårt förklara men det känns som att han hintar om min kille lite då och då, att han hade kunnat göra bättre...

Är det här värt att undersöka vidare? Kan han vara intresserad?

Jag tycker att du ska undersöka hur du känner med din kille i första hand.
Det finns inga garantier i kärlek och om killen på jobbet är intresserad eller inte kommer du inte att se innan du har gjort något åt din nuvarande situation.

Angående att han hintar om din kille kan lika gärna vara en pik att du ska tänka på honom och inte kolla efter något nytt innan du lämnat det gamla.

Inte alltid att det handlar om intresse för någon ny, ibland är det för att du inte får bekräftelse hemifrån och saknar att vara nykär och pirrig.

Hitta på lite aktiviteter med din kille och känn efter om du vill vara med eller utan honom i framtiden och om du vill fortsätta så måste ni gemensamt skapa stunder i vardagen med kärlek och lust och om ni lyckas kommer du vara glad för att du inte gjorde något som du inte kan göra ogjort.

Lycka till med allt!
Citera
2023-08-14, 12:54
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freya123
Jag är i ett förhållande sedan 6 år tillbaka. Vårt förhållande går lite upp och ner, men har fortfarande hållit ihop. Nu har det kommit upp en situation som känns svår.

Det finns nämligen en kille på jobbet jag är lite intresserad av. Men är osäker på om han gillar mig tillbaka. Vi har jobbat ihop ungefär 1 år nu. Första gången jag anade han var intresserad var när han under en aw la till mig på snap. Vet att han inte håller på jättemycket med sociala medier och liknande. Samma kväll snackade vi mycket, och han är nog inte sån som pratar massor med tjejer, utan håller sig mest till grabbgänget.

Han vet att jag har kille. En kväll när vi var ute sa han till mig att "Din pojkvän kanske borde hämta dig med bilen". En annan kväll snackade vi om bio, och han hade sett en massa nya filmer. Då nämnde han även att min kille borde ta med mig ut på bio någon gång. svårt förklara men det känns som att han hintar om min kille lite då och då, att han hade kunnat göra bättre...

Är det här värt att undersöka vidare? Kan han vara intresserad?
Varför undrar du det, du har ju redan en kille?

Gillar du inte killen du har? Är du så desperat att du är i ett förhållande med någon du inte tycker är bra? Fasiken vad sorgligt! Ska du vara sådär opålitlig så är det nog bättre att du är singel. Man kan ju inte tänka som du, då hade man ju haft en ny kille varje vecka. Eller vadå, är du ovan vid att någon är intresserad av dig så du vill passa på så att du inte missar denna chansen efter 6 år av att ingen raggat på dig?

Typiskt osäkra människor att resonera så.
Citera
2023-08-14, 13:48
Medlem
Vadå värt att undersöka vidare? Du är i ett förhållande för tusan. Vill du leta och flirta med andra killar får du bli singel. Du är på gränsen för vad många skulle klassa som otrohet redan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in