2006-07-31, 20:19
Medlem
vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan. Jag har laddat ner en massa codecs och nu är helt plötsligt bilden i media player bla upp och ner när jag spelar videofiler. Vad ska jag göra?
Citera
2006-07-31, 20:24
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
vet inte om detta är rätt ställe att ställa frågan. Jag har laddat ner en massa codecs och nu är helt plötsligt bilden i media player bla upp och ner när jag spelar videofiler. Vad ska jag göra?

Ställa skärmen upp och ner

Seriöst vet jag faktiskt inte. Verkar riktigt mysko. Vilka codecs var det du tankade hem?
Citera
2006-07-31, 20:27
Medlem
Flärps avatar
Avinstallera dina codecs. Om det inte funkar så gör en systemåterställning. Tanka sedan hem VLC och ge fan i WMP.

Tack och bock.
Citera
2006-07-31, 21:18
Medlem
plask_boys avatar
Läste någonstanns att om man bara har divxcodec och spelar upp en film som kräver xvid, så blir bilden upp och ner, minns inte varför eller ens om det stämmer.
Citera
2006-07-31, 21:25
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
1) Ladda aldrig hem och installera codecs du inte vet att du behöver.
2) Läs alltid all info som kommer med codecpacks om du skiter i 1).
3) Starta en film som är felvänd. Kolla nere vid klockan om det dyker upp lite nya ikoner. Se om du kan bocka ur 'Bicubic Resizer' där någonstans.
Citera
2006-07-31, 22:56
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
1) Ladda aldrig hem och installera codecs du inte vet att du behöver.
2) Läs alltid all info som kommer med codecpacks om du skiter i 1).
3) Starta en film som är felvänd. Kolla nere vid klockan om det dyker upp lite nya ikoner. Se om du kan bocka ur 'Bicubic Resizer' där någonstans.
Rättare sagt;

1. Ladda aldrig hem codecs
2. Ladda hem VLC Media Player som tar allt
3. Det finns ingen trea
Citera
2006-07-31, 23:10
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
3. Det finns ingen trea

Citera