2023-08-13, 19:31
Medlem
Blattefritt?
Citera
2023-08-13, 20:03
Medlem
Inga blattar/negrer.

Dyrt dock men NIMBY är viktigt.
Citera
2023-08-13, 20:10
Medlem
over9ks avatar
Friluftsliv
Citera
2023-08-13, 20:15
Bannlyst
för att det är babbefritt såklart, tryggt
Citera
2023-08-13, 20:16
Medlem
Järvsö är både "nära" och "långt bort". Relativt snabbt att åka upp med bilen från Stockholm, tåg går också bra att ta. Otroligt fin omgivning med dalen och ljusnan som rinner förbi. Massor med friluftsliv både sommar och vinter. Staden är liten men trevlig och det är inte nerlagt som det annars kan bli i mindre orter. Det känns som det är lite driv i bygden och folk är postiva och företagsamma. Skulle gärna själv flytta dit om man hade förutsättningarna. Lite som ett mini Åre.
Citera
2023-08-13, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Järvsö är fint, inte nedgånget och det är en turistort så det är lite fart där. Nära sthlm och du kan åka tåg (tror jag). Många vill bo på landet men få vill bo på landet i en avfolkad by i Värmland där det är långt till allt och inte finns någonting.

Järvsö är dock dyrt, turister och utbölingarna drar upp priserna.

Nära Stockholm? Du vet inte vart Järvsö ligger va?
Citera
2023-08-13, 20:25
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Nära Stockholm? Du vet inte vart Järvsö ligger va?

Jag har varit där 7ggr bara under semestern så jo. Allt är ju relativt, jämför med Åre så är det nära.
Citera
2023-08-13, 20:27
Medlem
Citat:
Jag har varit där 7ggr bara under semestern så jo. Allt är ju relativt, jämför med Åre så är det nära.

Visst. Ska du blanda in relativt så är ju allt relativt.
Citera
2023-08-13, 20:28
Medlem
F.Hansens avatar
Om inte järvsökebab har väckt intresset genom "det blir en vinst framöver" så har den här tråden gjort det.
Det är som covid, ingen kommer undan, alla kommer bli exponerade.

Grattis Järvsö
Citera
2023-08-13, 20:29
Medlem
Lill-Babs var ju därifrån och Malin Berghagen är hennes dotter så det kanske inte är så konstigt att hon hamnade där. Tommy Nilsson var gift med henne och de har barn tillsammans så det är heller inte så konstigt att han vill vara i närheten.
Citera
2023-08-13, 20:38
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av springfittan
Visst. Ska du blanda in relativt så är ju allt relativt.

Vill du bo på en skidort som även har en sommarsäsong med cykling och ett liv trots att det är en mindre by så finns det två alternativ i Sverige skulle jag påstå Åre och Järvsö, Sälen, Vemdalen etc. kvalar inte in då de är för småa och döda.

Sen har väl Järvsö blivit en oas för diverse konstnärer, musiker etc. och det i sig drar ju dit likasinnade.
Citera
2023-08-13, 20:44
Medlem
Citat:
Vill du bo på en skidort som även har en sommarsäsong med cykling och ett liv trots att det är en mindre by så finns det två alternativ i Sverige skulle jag påstå Åre och Järvsö, Sälen, Vemdalen etc. kvalar inte in då de är för småa och döda.

Sen har väl Järvsö blivit en oas för diverse konstnärer, musiker etc. och det i sig drar ju dit likasinnade.

Kände inte till Järvsö förrän i somras då jag bilade igenom där. Restaurangen var inte bländade trots att det var anledningen till varför jag ens tog vägen genom Järvsö. Maten var för salt, tyvärr. Men det är en trevlig miljö och jag älskar landet. Stadsmiljö har aldrig varit något för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in