2023-08-13, 20:30
Medlem
Finnes det någon snäll, insatt person som kan göra en tidslinje på vad som hänt.
Någon med koll kanske till och med skulle kunna plotta ut på en karta hur jakten gick till. Gärna med
ungefärliga tidsstämplar om det går. Vad jag förstår kom det till Lit med bil och fortsattes till fot? Stämmer det?

Så ni som är insatta i ämnet, tackar jag så hjärtligt om någon skulle kunna göra en sammanfattning.
Tack på förhand. Sorry om någon annan redan svarat på liknande frågor, har lite svårt att komma ikapp.
Citera
2023-08-13, 20:43
Medlem
Nu har expressen släppt åldern på dom. 18åringen stockholm, samt 24 år
Citera
2023-08-13, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supertastic
Osäker, men det går i vilket fall inte att skjuta annat än enkelskott.

Mig veterligen är det endast NI som har vapen med möjlighet till automateld.

Denna artikeln är rätt informativ i ämnet, om än några år gammal nu: https://www.thefirearmblog.com/blog/2017/04/21/lwrci-swedish-police/

För att summera; om automateld förekom på platsen var det inte polisen som stod för den.

Fyra poliser angripna enl. Expressen. Tyder väl på att det var de i bilen som sköt automateld mot poliserna? Det här kunde ha slutat betydligt värre. Måste bero på ovan skytt?
Citera
2023-08-13, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Fyra poliser angripna enl. Expressen. Tyder väl på att det var de i bilen som sköt automateld mot poliserna? Det här kunde ha slutat betydligt värre. Måste bero på ovan skytt?

Det är 2 polis bilar med 2 personer i varje
Citera
2023-08-13, 20:59
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad

Kanske ville skrämmas bara? Typ snutar skiter ner sig och de kommer undan?
Citera
2023-08-13, 21:00
Medlem
"Efter en dramatisk biljakt kunde två personer gripas efter att ha skjutit mot poliser i Östersund.

Enligt uppgift är en av dem en tidigare dömd 18-åring från Stockholmstrakten."

https://www.expressen.se/nyheter/dramatisk-biljakt-tva-greps-efter-skott-mot-polis/
Citera
2023-08-13, 21:09
Medlem
[quote=Brawndo|85389495]
Citat:
Ursprungligen postat av MammaSe

Tack!!
Det finns alltså två Oranga KIA i Sollentuna kan dock inte ladda ner rapporten med ägaren det måste man verkligen vara medlem för att göra.

https://biluppgifter.se/filter?vma=Kia&vc=orange&oc=stockholm&om=sollentun a&vy=1990%3B2024&vmi=0%3B25000&page=1

Röda finns det 89 stycken registrerade i Sollentuna

https://biluppgifter.se/filter?vma=Kia&vc=r%C3%B6d&oc=stockholm&om=sollent una&vy=1990%3B2024&vmi=0%3B25000&page=1

Nu vet vi inte om bilen rapporterats stulen.

Edit: Eftersom personen jag skulle citera inte tyck förstå hur man använder quote funktionen ser det nu ut som jag citerat mig själv

Ja sorry, funkar inte alltid på min telefon. Ser ut som skit 😂
Citera
2023-08-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Fagerskrapan ! I detta område bor mycket " "skumt folk som tjänar pengar men inte jobbar så att säga .

Fick höra från en snubbe att dom ska ha någon drogverksamhet i fagerskrapan. Har inte hört på vilken våning eller namn på personen. Men skulle vara ganska högt upp.
Citera
2023-08-13, 21:31
Medlem
Mr.KlockRingares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wankelman
"Efter en dramatisk biljakt kunde två personer gripas efter att ha skjutit mot poliser i Östersund.

Enligt uppgift är en av dem en tidigare dömd 18-åring från Stockholmstrakten."

https://www.expressen.se/nyheter/dramatisk-biljakt-tva-greps-efter-skott-mot-polis/
Om den ene greps i Lit under natten och den andre på 87:an på morgonen funderar man på hur han tagit sig bort till 87:an under bara några timmar.
Det är en skaplig bit att transportera sig till fots längs lite mindre vägar. Det borde bli i trakten av Lillsjöhögen denne greps. Kanske lyckats stjäla något fordon någonstans?
Citera
2023-08-13, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 163sek
Men har ni ingen koll alls här, fattar ni inte att dom va där för att klippa horungen på en viss resturang, anledningen till det kan ni ju spekulera fram själva!

Vad var det gubben Pompei satt häktad för i Juni?
Hörde att det var det grov kvinnofridskränkning av någon av hans brudar, men har även hört att han fortfarande styr över Lill-Larsson mfl och det var väl någon då Larsson torskade också?
Om man nu ska spekulera så är det förvånande att ingen försökt klippa honom pga alla skulder och att inte heller snuten lyckats få tillräckligt mycket på honom.
Han förekom ju även i utredning angående mordförsöket nere vid gymet på Storgatan då GM haft kontakt med honom både före och efter gärningen och det var ju också en kompis till honom.
Fattar hur folk kan stödja hans verksamhet, varken den vita eller svarta.
Citera
2023-08-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare
Om den ene greps i Lit under natten och den andre på 87:an på morgonen funderar man på hur han tagit sig bort till 87:an under bara några timmar.
Det är en skaplig bit att transportera sig till fots längs lite mindre vägar. Det borde bli i trakten av Lillsjöhögen denne greps. Kanske lyckats stjäla något fordon någonstans?

Antingen ut vid Bringåsen eller strax väster om Ösjön, det senare blir 19 km, har man knatat på så är det fullt möjligt på en natt.
Citera
2023-08-13, 21:47
Medlem
nackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.KlockRingare

Det är ca 16-17 km (jag antar att bilen dumpades/dikeskördes i närheten av Bye/Smedsta), så det tar väl ca 3 timmar om man går i normal takt. Men det går väl snabbare om man har lite bråttom och joggar/springer bitvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in