2023-08-13, 11:59
Medlem
knasbres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashisk1ng
Allt är rena gissningar i denna tråd då det inte finns nån fakta . Därför som i alla andra trådar som finns på denna sida sitter folk och letar kopplingar .
Sitta och spekulera i huruvida en ordnad arbetande gift 2barnspappa som inte har varit aktiv på nästan 15 år är inblandad ain't it chief
Citera
2023-08-13, 12:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hosten24
Området söder om Lit genomsöktes under natten, en bil är tagen i beslag, den bilens ägare hör hemma i Sollentuna. En person tydligen gripen i Lit under natten då han försökte stjäla en bil.

Vet man något mer om denne person som är hemmahörande i Sollentuna? Exempelvis ålder, eller kanske till och med ett maskat namn?

För övrigt, angående att Östersund skulle vara ett udda ställe för en händelse av det här slaget så är det väl inte helt osannolikt att det var en slump att bilen stoppades just där och att det egentligen handlade om en "leverans" från en annan plats A till en annan plats B. Om det nu är rätt person, hemmahörande i Sollentuna, man har fångat in kan väl närheten till Östersund vara en ren slump.
Senast redigerad av Vintergrisen 2023-08-13 kl. 12:14.
Citera
2023-08-13, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasbre
Sitta och spekulera i huruvida en ordnad arbetande gift 2barnspappa som inte har varit aktiv på nästan 15 år är inblandad ain't it chief
Vem har sagt han är inblandad ? Ända som sagts är att F*edrik har en bror i lit och bör då ha lokalkännedom .
Citera
2023-08-13, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Är det ingen som sett det hela?

Var var det för bil som stoppades?

Jag såg en biljakt vid Palmcrantzskolan, då var det en orangeaktig kia som jagades
Citera
2023-08-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasbre

Fast min första tanke när jag läste om händelsen var "Är F.B*linder ute redan?"

I alla andra trådar gällande ösunds kriminalitet verkar hans namn nämnas.

Men han kanske inte är dum nog att skjuta mot polisen.
Citera
2023-08-13, 12:20
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Låter inte som man velat döda poliserna. Tänker mig att man bara haft saker i bilen som skulle skicka iväg dem på många år. Bara att ha skarpladdade automatvapen i ett fordon måste ge flera års fängelse. Följdfrågan blir då varför man har det? Jag tror inte kriminella i Östersund åker runt beväpnade för säkerhets för att man är i väpnade konflikter med varandra, det är inte orten där man skjuter varandra i kebabkön. Jag kan tänka mig att det är för att skydda något av värde som man har mot andra. Tänker spontant ett stort parti knark.

Givetvis är det en stor risk att skjuta mot polis, för de är också beväpnade. Däremot kan det vara så att poliserna inte alls är beredda på det. Det är inte USA, där snutarna har pistolen framme vid rutinkontroller. Man skjuter ett par skott så polisen blir överrumplad och kickar därifrån och skjuter lite automateld i farten, för att visa att man är tyngre beväpnade än poliserna. Det säkerställer att den vanliga ordningspatrullen inte kommer följa efter dem initialt. Sedan Malexander-morden är det väl så att man måste invänta förstärkning. Det är inte för inte insatsstyrkan kopplas in när man ska gripa en misstänkt beväpnad person. Polisen tar det säkra före det osäkra, och mycket riktigt har ingen gripits för det här än.
Kan vara allt från fulla bönder som haft vapnet i bilen för att vara coola till grovt kriminella norrmän som hämtat större parti droger. Att det händer en lördagkväll innan krogarna kommit igång gör att åtminstone jag tror att det inte rör sig om en fyllegrej.

Om busarna började med att bränna av automateld kan dom ha skjutit i fronten på polisbilen för att den inte skulle följa efter, det skulle tyda på tunga gubbar. Sköt dom mot kupén kan det tyda på osvenskar, fyllon eller psykfall.

Har det framkommit hur många det var i bilen? Var det en ensam dåre eller en bil full med gangstas?
Citera
2023-08-13, 12:21
Medlem
Två gripna enligt Expressen

https://www.expressen.se/nyheter/polis-beskjuten-i-ostersund/
Citera
2023-08-13, 12:21
Medlem
Lite info från säkra källor bekräftar att NI flögs upp med helikopter från Stockholm, en person har hittats och gripits i skogen runt Lit, bilen som var en Röd/Orange Kia stoppades pga att den saknade plåtar.
Citera
2023-08-13, 12:23
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahboiiii
Lite info från säkra källor bekräftar att NI flögs upp med helikopter från Stockholm, en person har hittats och gripits i skogen runt Lit, bilen som var en Röd/Orange Kia stoppades pga att den saknade plåtar.
Tack! Säkert stulen Stockholmsbil och drogleverans.
Citera
2023-08-13, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yeahboiiii

Är det vanligt bland kriminella att köra runt utan plåtar?
Låter ju extremt obegåvat och ett tecken att man vill bli stoppad av polisen.
Citera
2023-08-13, 12:24
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Två gripna enligt Expressen

https://www.expressen.se/nyheter/polis-beskjuten-i-ostersund/
Citat:
Männen är inte hemmahörande i länet och efter förhör meddelade åklagare att de båda anhålls.

Föga förvånande...
Citera
2023-08-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Tack! Säkert stulen Stockholmsbil och drogleverans.

Skulle tro att det stämmer rätt bra! Troligen stora mängder narkotika eller vapen därav skjuter dom mot polisen för att få försprång i flykten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in