2023-08-13, 09:01
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorkultur
Ska ha varit vid Stadsdel Norr, Kanslihusgränd.

Vad hände där?
Citera
2023-08-13, 09:02
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
Det va väl samma veva som dom sprängde bankomaten i Brunflo ?

Yes, osäker på om det var fler bankomater man ryckte men man sprängde entren för att lura polisen åt fel håll om jag inte minns galet iallafall.
Citera
2023-08-13, 09:03
  #231
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Yes, osäker på om det var fler bankomater man ryckte men man sprängde entren för att lura polisen åt fel håll om jag inte minns galet iallafall.
Då minns jag rätt 👌
Citera
2023-08-13, 09:03
  #232
Medlem
Sesambiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motorkultur
Ska ha varit vid Stadsdel Norr, Kanslihusgränd.

Där greps väl B*linder med lite sprängämnen för några år sedan har jag för mig att jag läst i något tråd här. Han bodde där då.
Citera
2023-08-13, 09:04
  #233
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Nu bor jag i Norrlands inland så du har fel. Nu visade det sig att jag hade rätt eftersom dom flydde längs e45

Nej, du hade inte rätt av den anledningen!
Det finns fortfarande betydligt fler flyktvägar som de skulle kunna ha tagit! Vägar som hade varit mycket smartare att ta dessutom.
Citera
2023-08-13, 09:05
  #234
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Där greps väl B*linder med lite sprängämnen för några år sedan har jag för mig att jag läst i något tråd här. Han bodde där då.
Helt rätt
Citera
2023-08-13, 09:05
  #235
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sesambiff
Där greps väl B*linder med lite sprängämnen för några år sedan har jag för mig att jag läst i något tråd här. Han bodde där då.

Precis, sprängmedlet från partiet i nyhem
Citera
2023-08-13, 09:08
  #236
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Nu beror det ju också väldigt mycket på vad det är för personer vi har att göra med. Många i tråden (inklusive jag själv) tror på kaozare i droghandeln, och dom lär inte klara sig så länge.
Polisens hundar hittar dom. Kanske skjuter dom mer endera i ”inget att förlora” tron eller för att impa. Är man på väg att bli av med ett stort lass narkotika eller vapen är det kanske viktigt att visa att man ”gav allt”. Svårt för polisen då dom är oförutsägbara.

Men, har vi att göra med en lokal förmåga pt högerhållet, är det möjligt att dom har lite mer kunskap om hur man håller sig undan i skogen, kanske till och med lokalkännedom. Då kan det bli svårt för polisen att ens hitta dom. Finns mycket plats där i området.
Svarta smala Adidasriddare med becknarväska och automatvapen sticker ut i svampskogen!
Citera
2023-08-13, 09:12
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Är dom mindre stationerna bemannade dygnet runt?
Nej, en par poliser i inlandet och några fler i Umeå en lördagskväll....
Citera
2023-08-13, 09:19
  #238
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/polis-beskjuten-i-ostersund/

Om polisen sökt med ficklampor i natt bör de varit övertygade om att MGM inte är beväpnade längre...
Citera
2023-08-13, 09:19
  #239
Medlem
Man blev vittne till biljakt i Östersund

https://www.aftonbladet.se/a/8Jog6r
Inspektörsvögen vid Körfältet
Citera
2023-08-13, 09:25
  #240
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorkultur
Ska ha varit vid Stadsdel Norr, Kanslihusgränd.

Fast vittnet i ÖP pratade ju om avspärrningar kring området mellan Fagerskrapan/Lillänge (Odenskog m.m).
Och vittnesfilmen visar ju biljakt på Inspektörsvägen.

Så isåfall har biljakten pågått länge igenom Östersund innan flykten norrut på E45. Eller så stämmer inte kanslihusgränd.
Personer med kopplingar till bilen kanske har adress på kanslihusgränd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in