Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Jag tycker ibland att människor låter ungarna ta onödigt mycket plats. De kan ha hörlurar till sina spel, och kan faktiskt hitta på saker själv att göra en stund. Men i en del familjer verkar det vara mer regel än undantag att ungarna ska vara upp i ansiktet på de vuxna hela sin vakna tid.
Framför allt barn-tv som ska stå på hela jävla tiden fast ingen tittar. Vad är grejen med det? Är det meningen att ingen i hela huset ska kunna prata eller tänka?
Jag håller med dig om detta det är som om föräldrarna tävlar i vilka ungar som håller mest liv och stör.
Själv råkade jag ut för en grej på Ikea där en pappa blev sur som fan på mig för att hans ungjävel använde kundvagnen som racerbil och hade kört på mig två gånger trots att jag sa till så blev jag påkörd en tredje gång då rövtacklade jag vagnen så att grabben fick handstången mitt i pannan. Pappan blev tokig som sagt och gnällde att jag skulle se mig för varvid han sa att jag minsann inte hade barn för det märks sa han stolt. Jag berättade att om jag hade barn så hade de fått lära sig att affärer inte är en lekplats och avslutade med att det finns inga dåligt uppfostrade barn utan bara dåligt uppfostrade föräldrar, jodå han höll käften.
Jag har bekanta som har knoddar men jag inte besöker längre just för det du skriver föräldrarna har tyvärr fallit för den "fria" uppfostran utan några regler .