• 1
  • 2
2023-08-13, 10:20
Medlem
Sommarvikingens avatar
Roligaste jag läst denna vecka, rädd för naturens krafter. Det är en sak om det är en storm ute eller tornado, det kan jag förstå men lite vind är ju bara mysigt. Minns förra veckan så åskade och blixtra det ganska mycket. Jag somnade till ljudet av åska och blinkade blixtrar, väldigt mysigt när det blinkade till på kvällen. Hade nån däremot lyst med ficklampa eller en TV hade varit på som hade blinkat i mörkret så hade jag haft enorma svårigheter att somna, hade inte alls varit samma sak eftersom det hade varit onaturligt ljus.
Citera
2023-08-13, 10:23
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Samma här fan. Aldrig brytt mig innan. Men nu när man äger hus med diverse enorma träd överallt så får jag alltid lite panik när det blåser.
Träd är mer stormfasta än vad man tror, jag har själv många träd runt omkring mig. Ganska löjligt hur folk hugger ned gamla träd i rädsla för att dom ska falla.
Citera
2023-08-13, 11:48
Medlem
Antedeluvians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Har ett litet dilemma, och det är att jag känner mig väldigt stressad, och rentav lite rädd, när det blåser.
Frun vill gärna vädra hela tiden, och så här års blåser det rätt mycket här, så det susar och tjuter konstant i fönstren.
Att sitta på inglasade balkongen känns jätteotrevligt när det tjuter extra högt, men jag kände inte sådana här problem när vi hade öppen balkong förra året.

Annars ogillar jag inte de vanliga högsta ljuden.
Åska, dynamitsprängning, fyrverkerier och rockkonserter gillar jag.
Men tjutande vind känns direkt obehagligt, ungefär i nivå med skrikande barn.
Känns lite som att jag sitter ensam och fattig i ett eländigt torp på någon frusen fjälltopp.

Vad kan det bero på?
Är det vanligt att man med åldern börjar bli känslig på det sättet?
Devisen - den som sår vind skördar storm - är sann.

Skulle säga att din rädsla är befogad.
Citera
2023-08-13, 11:50
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarvikingen
Träd är mer stormfasta än vad man tror, jag har själv många träd runt omkring mig. Ganska löjligt hur folk hugger ned gamla träd i rädsla för att dom ska falla.

Och du är lika tappad som du alltid har varit

Det är inte pga rädsla för att de ska falla, utan det är en smart riskutvärdering…om trädet är gammalt så ökar risken, rötterna försvagas, vältrisken ökar. Det är bättre att hugga ner skiten i förebyggande syfte

Nåt man borde göra med din sort, ta bort er i förebyggande syfte. Vi kan snart identifiera din sort innan födsel och ta bort er, då ni är oönskade och inte tillför nåt och är en risk föratt all världens problem ska uppenbara sig, sånt som normala människor gör allt för att undgå och slippa

Din sort, står där med totalförstört garagetak orsakat av ett rasar träd och SKYLLER IFRÅN ER !!!! Jag känner din sort.

Redigering: nja ert tillägg i frågoform för skojs skull, Jo bor du fortfarande kvar i en din kommuns buskage ??
Senast redigerad av EltonToilet 2023-08-13 kl. 11:52.
Citera
2023-08-13, 11:51
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvarne2
Samma här fan. Aldrig brytt mig innan. Men nu när man äger hus med diverse enorma träd överallt så får jag alltid lite panik när det blåser.

Samma här. Grannen har några fetingar just intill tomtgränsen.

Orolig två gånger om året. När det är rejäl blåst och på nyårsafton när de kinesiska lyktorna invaderar natthimlen. Det är en enorm frihet med hus men jag kan sakna bristen av oron för sådana saker när man bodde i lägenhet.
Citera
2023-08-13, 12:39
Medlem
Ljudkänslighet misofoni är verkligen jobbigt och kan göra vardagen superknepig. Ibland kan grejer bli bättre med tiden, men det kan vara olika för alla. Håll koll på dig själv och sök stöd om du behöver hos en psykolog. Det finns en del sätt att hantera det här, så prata med någon som vet mer om det. Ibland kan personer som är sk targeted individuals uppleva att dom blir ”jagade” med olika ljud. Har du märkt om det är andra saker som också börjar bli konstiga?
Citera
2023-08-13, 13:22
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EltonToilet
Och du är lika tappad som du alltid har varit

Det är inte pga rädsla för att de ska falla, utan det är en smart riskutvärdering…om trädet är gammalt så ökar risken, rötterna försvagas, vältrisken ökar. Det är bättre att hugga ner skiten i förebyggande syfte

Nåt man borde göra med din sort, ta bort er i förebyggande syfte. Vi kan snart identifiera din sort innan födsel och ta bort er, då ni är oönskade och inte tillför nåt och är en risk föratt all världens problem ska uppenbara sig, sånt som normala människor gör allt för att undgå och slippa

Din sort, står där med totalförstört garagetak orsakat av ett rasar träd och SKYLLER IFRÅN ER !!!! Jag känner din sort.

Redigering: nja ert tillägg i frågoform för skojs skull, Jo bor du fortfarande kvar i en din kommuns buskage ??
Som svensk/nordisk så borde du omfamna dina hedniska rötter och låta gamla träd stå kvar, istället för att hugga ned dom och göra Europa till en öken som Mellanöstern. Om du är svensk så dyrkade dina förfäder träd under järnåldern och vikingatiden, det var heliga lundar. Förr så var det bara skog i Europa men nu så hugger folk ned träd för att dom hatar naturen och att dom är rädda för att dom ska falla. Dom spottar på sina förfäders hedniska tro. Dom är helt ovetande om hur viktigt det är för den biologiska mångfalden och träddyrkare som jag.
Citera
2023-08-13, 13:29
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Som svensk/nordisk så borde du omfamna dina hedniska rötter och låta gamla träd stå kvar, istället för att hugga ned dom och göra Europa till en öken som Mellanöstern. Om du är svensk så dyrkade dina förfäder träd under järnåldern och vikingatiden, det var heliga lundar. Förr så var det bara skog i Europa men nu så hugger folk ned träd för att dom hatar naturen och att dom är rädda för att dom ska falla. Dom spottar på sina förfäders hedniska tro. Dom är helt ovetande om hur viktigt det är för den biologiska mångfalden och träddyrkare som jag.

Stolpe ut
Citera
2023-08-13, 13:36
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Stolpe ut
Aldrig hört innan, antar att det är ungefär samma sak som stolpskott. När argumenten tar slut så börjar förolämpningarna och ad-hominem attackerna. Händer alltid när jag postar nåt på flashback. Ofta pga att folk sällan håller med mig men det är bara kul. Hade alla hållt med en så hade man aldrig fått uppleva hur lättkränkta folk blir och det är ju roligt att se.
Citera
2023-08-13, 13:53
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Aldrig hört innan, antar att det är ungefär samma sak som stolpskott. När argumenten tar slut så börjar förolämpningarna och ad-hominem attackerna. Händer alltid när jag postar nåt på flashback. Ofta pga att folk sällan håller med mig men det är bara kul. Hade alla hållt med en så hade man aldrig fått uppleva hur lättkränkta folk blir och det är ju roligt att se.

Ja du har rätt, för du beskriver ju dig själv !!

Eller skulle det inte varit menat som en förolämpning när du beskrev hur jag inte var en ”riktig sverigeälskande trädkramare” eller hur du nu exakt uttryckte det

Så nu är det två stolpskott på raken för din del, stolpe UT … inte stolpe följt av poänggivande mål, fattar du?!?
Citera
2023-08-13, 14:11
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ja du har rätt, för du beskriver ju dig själv !!

Eller skulle det inte varit menat som en förolämpning när du beskrev hur jag inte var en ”riktig sverigeälskande trädkramare” eller hur du nu exakt uttryckte det

Så nu är det två stolpskott på raken för din del, stolpe UT … inte stolpe följt av poänggivande mål, fattar du?!?
Nej det var ingen förolämpning. Jag hade älskat om du omfamnade dina hedniska rötter. Men du är väl en Zoomer som bara bryr sig om moderna materialistiska ting som Tiktok, din mobil och flashback och med ett namn som Elton så måste du bara vara född efter år 2005. Jag fattar vad du menar, men om du verkligen ser fram emot att vinna ett argument på nätet så vet jag inte vad världen är på väg med dagens ungdom.
Citera
2023-08-13, 14:20
Medlem
EltonToilets avatar
Citat:
Nej det var ingen förolämpning. Jag hade älskat om du omfamnade dina hedniska rötter. Men du är väl en Zoomer som bara bryr sig om moderna materialistiska ting som Tiktok, din mobil och flashback och med ett namn som Elton så måste du bara vara född efter år 2005. Jag fattar vad du menar, men om du verkligen ser fram emot att vinna ett argument på nätet så vet jag inte vad världen är på väg med dagens ungdom.

Så jag hade fel om att det var en förolämpning, ok säger du att det är så så

Men är det en förolämpning den här gången då? När du försöker få mig att se barnslig och infantil ut, du kallar mig zoomer så jag antar att det är vad du menar?!

Mitt användarnamn är en ordvits, Elton John är en musiker vars musik jag avskyr nästan lika mycket som hans äckliga personlighet

I england så är ”john” slang för toalett

Så eltontoilet är att kalla elton john för nån man SKA skita på

Fattar du?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in