2023-08-12, 16:21
Medlem
Fitness24 har bra priset landet runt?
Sats osv är dyra.
Citera
2023-08-12, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av awoke11
Räcker för vadå?
För att hålla sig hälsosam. Varför ska man annars träna?
Tid som försvinner och du dör lika tidigt eller sent som alla andra
Citera
2023-08-12, 16:37
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Se det som en möjlighet att spara pengar. I Stockholm finns det 99 utegym. Det är bara att välja och vraka!

Exakt! Utegymmen är på sätt och vis överlägsna svettiga innegym. Visst, det finns inte samma utbud av träningsredskap men de är gratis och man får njuta av frisk luft.
Citera
2023-08-12, 16:37
Medlem
rovmuns avatar
Finns många utomhusgym i Stockholm sommaren brukar det vara en del folk men höst och vår ganska lugnt vinter är man själv och det kostar ingenting.
Citera
2023-08-12, 17:16
Medlem
Triremers avatar
Jag fixade årskort på sats för 2748kr. Kombinerade black friday och studentrabatt (bara anmäl dig på en kurs)
Citera
2023-08-12, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Men varför går man på gym. Löpträna och gör armhävningar hemma. Det räcker.
Iofs en del kan lägga hela livet på träning för att ha några instagram bilder. En dag blir du sjuk och du ser ut som ngn som aldrig tränat på bara 1 månad.
Jag kan inte förstå detta. Många försakar sina barns uppväxt för att vara på gymmet ist. Sjukt.
Fan, lätt alkoliserade föräldrar är ju mer närvarande till sina barn än många av träningsnarkomanerna. Inte undra på att det är psykisk ohälsa bland barn

Nej, lite armhävningar och löpning räcker inte för att ha en vältränad och hälsosam bra fysik som håller i längden. Kanske bättre än en stor andel av folket i samhället idag, men det säger bara hur kass folk tar hand om kroppen generellt.

I övrigt håller jag med dig helt om att man kan träna bra utan ett gymkort.
Citera
2023-08-12, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabernet
Nej, lite armhävningar och löpning räcker inte för att ha en vältränad och hälsosam bra fysik som håller i längden. Kanske bättre än en stor andel av folket i samhället idag, men det säger bara hur kass folk tar hand om kroppen generellt.

I övrigt håller jag med dig helt om att man kan träna bra utan ett gymkort.

Men vad ska du uppnå?. Om du rör på dig och tränar lite styrka och mage. Det räcker väl?
Citera
2023-08-12, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
Mitt träningskort gick ut för någon vecka sedan och tänkte jag skulle fylla på.

Gick in på sats och kollade priserna.

8400 kr för 12 månader Jag betalade 5100 kr i fjol.

Är detta lagligt? Nu tänker jag byta gym till Friskis och Svettis efter 5 år trogen sats medlem.

Du kan säkert deala till dig ett bättre pris men jag håller med om att det är dyrt.. Sats stängde ju även ner bastun när det kostade dom lite extra.
Citera
2023-08-12, 18:28
Medlem
Vad väljer ni för tillval? Jag gick in på mitt lokala sats, 419kr per månad om man bara kör gym. Överkomligt.
Citera
2023-08-12, 19:06
Medlem
svampdamps avatar
SATS är väl ett sådant gym där det är omöjligt att träna mellan 16 och 20 pga. en massiv anstormning av lyftare?

Jag har haft liknande problem på Actic. Betalar jag 500+ i månaden ska jag träna när jag vill på mina villkor. Det gör jag nu på mitt nya gym.
Citera
2023-08-12, 19:08
Medlem
Dan88s avatar
Citat:

Är detta lagligt? Nu tänker jag byta gym till Friskis och Svettis efter 5 år trogen sats medlem.

Jag betalar 99kr i månaden på fitness 24
Citera
2023-08-12, 19:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Vi lever i en tid av inflation. Allt blir dyrare allt fortare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in