• 1
  • 2
2023-08-12, 10:07
Medlem
Mitt träningskort gick ut för någon vecka sedan och tänkte jag skulle fylla på.

Gick in på sats och kollade priserna.

8400 kr för 12 månader Jag betalade 5100 kr i fjol.

Är detta lagligt? Nu tänker jag byta gym till Friskis och Svettis efter 5 år trogen sats medlem.
Citera
2023-08-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Nej, det är olagligt. Polisen har en lista med priser företag får sätta på sina produkter och 8,400 kr för ett gymkort är olagligt dyrt.

Ring polisen direkt och anmäl Sats! Så här får det inte gå till.

Arbetar du på sats? För du verkar ta det här som något roligt skämt.

Tänk på oss dödliga som bor i exempelvis Stockholm där allt redan är dyrt.

Skall det kosta så mycket för att kunna styrketräna, då är det någonting som inte står rätt till
Citera
2023-08-12, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Är du arbetslös? 5,000 kr hoppas jag att du får i friskvårdsbidrag från ditt jobb. Resterande 3,400 kr, alltså cirka 284 kr per månad, har du väl råd med.

Jag jobbar inte på Sats men jag kanske ska byta dit om man slipper allt riff-raff som gymmen drar till sig nu för tiden. Fitness 24/7 kanske passar dig bättre. De har väl kvar sina medlemskap för 300 kr i månaden så kan du gymma med trasig utrustning och svettiga babianer.

Wow, bor du i Stockholm? Vad imponerande!

Nej men jag är ekonomisk och 5000 kr i friskvård är få som får, det är MAX beloppet.

Dömande är du också.
Citera
2023-08-12, 10:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är dyrt. 120 i månaden tyckte man var dyrt. Ok om det är jobbigt ekonomiskt men förr kunde de ju sätta upp ett gym och man kunde träna för en skälig summa. Säg 120 spänn i månaden. Vem betakat liksom för alltså det, över 500 per månad?
Citera
2023-08-12, 10:24
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle005
jag är ekonomisk

Se det som en möjlighet att spara pengar. I Stockholm finns det 99 utegym. Det är bara att välja och vraka!
Citera
2023-08-12, 11:25
Medlem
anarquistens avatar
Inför tidernas värsta ekonomiska nedgång, kraschande bostadspriser, höjda räntor och stigande matpriser, när allt fler får kämpa för sin överlevnad, väljer alltså Sats att höja priserna med 60%!?
Snacka om feltiming! Det lär bli spiken i kistan för den kedjan!

Nu tränar jag inte själv så skitsamma för mig men tvärtemot vad t.ex. kodapan tror så är det nog inte många som får 5000kr i friskvårdsbidrag. Jag jobbar i ett företag som omsätter miljarder varje år och vi får ut generösa 1000kr. Visst skulle jag ha råd att betala mellanskillnaden på 7100kr men 9 av 10 arbetare har det säkert inte, eftersom de pengarna försvinner till höjda räntor eller annat skoj.
Citera
2023-08-12, 12:28
Medlem
Diablo1118s avatar
Träning, kost och kosttillskott --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2023-08-12, 13:01
Medlem
Atamons avatar
Citat:

Skall det kosta så mycket för att kunna styrketräna, då är det någonting som inte står rätt till

Då byter man väl till ett billigare gym Sats är erkänt dyra.
Citera
2023-08-12, 13:05
Medlem
Citat:

Du får löpträna i nån park istället, det är gratis?
Citera
2023-08-12, 13:19
Medlem
TheShapes avatar
Var bor du? Här i Göteborg landade det på "bara" 7100kr när jag förnyade mitt. Fortfarande en ökning med tusenlappen mot föregående år, och de drar dessutom in ett par klasser. Borde väl egentligen välja annat i ren protest, men har ett SATS nära hemmet och dessutom jobbet - så får vika mig (för i år).
Citera
2023-08-12, 13:51
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Men varför går man på gym.
Varför gör man någonting alls?

Vill man lyfta tungt räcker det inte med armhävningar. Jag vill ha massor av fria vikter och en bra bänk. Sånt tar plats och det är även enklare mentalt att ge sig av från hemmet för att arbeta lite.
Citera
2023-08-12, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BackToHegel
Varför gör man någonting alls?

Vill man lyfta tungt räcker det inte med armhävningar. Jag vill ha massor av fria vikter och en bra bänk. Sånt tar plats och det är även enklare mentalt att ge sig av från hemmet för att arbeta lite.

Då betalar man eller så gör man något annat om man tycker det är för dyrt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in