2023-08-11, 23:20
Medlem
Jag hör och läser ofta att psykopater är mycket smartare än andra, och det är även mina egna erfarenheter.

Stämmer det?
Citera
2023-08-11, 23:31
Medlem
50fyllds avatar
Psykopater ska nog avhålla sig från att begå brott för de åker fast pga sin psykopati. Vad är smarthet...
En räv kan länsa din hönsgård. Är räven smart?
Citera
2023-08-11, 23:32
Medlem
zombie-nations avatar
Psykopater är ju emotionellt utvecklingsstörda. Det är inte smart att vara utvecklingsstörd. De kan ändå ha normalt IQ men ett normalt liv kan de inte ha.
Citera
2023-08-11, 23:34
Medlem
50fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Psykopater är ju emotionellt utvecklingsstörda. Det är inte smart att vara utvecklingsstörd. De kan ändå ha normalt IQ men ett normalt liv kan de inte ha.
Psykopater har lika mycket empati som övrig befolkning. Det skiljer inte alls. De kan däremot välja att negligera eller helt bortse från sina känslor.
Citera
2023-08-11, 23:41
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50fylld
Psykopater har lika mycket empati som övrig befolkning. Det skiljer inte alls. De kan däremot välja att negligera eller helt bortse från sina känslor.

Och att deras PET scan ser ut som svårt skadade frontallober då?
Citera
2023-08-11, 23:42
Medlem
50fyllds avatar
Citat:
Och att deras PET scan ser ut som svårt skadade frontallober då?
Då är det hjärnskada och inte personlighetsstörning.
Citera
2023-08-11, 23:48
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50fylld
Då är det hjärnskada och inte personlighetsstörning.

Vi kommer nog få se flera personlighetsstörningar utplockade från den listan och inklickade i neuropsykiatrin.

Sådant man föds med.
Citera
2023-08-11, 23:55
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hufudperson
Jag hör och läser ofta att psykopater är mycket smartare än andra, och det är även mina egna erfarenheter.

Stämmer det?
Var väl typ så med Ted Bundy och Edmund Kemper.
Citera
2023-08-11, 23:58
Medlem
Nej dessa defekta människor är tvärtom oftare ointelligentare

"Studien är en sammanställning av 97 uppsatser som avhandlar sambandet mellan intelligens och psykopati. Materialet omfattade 900 testpersoner och det visade sig att de personer som uppvisade ett större antal psykopatiska drag oftare fick lägre IQ än andra deltagare."

https://nyheter24.se/nyheter/forskni...verkar-pa-film
Citera
2023-08-11, 23:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Psykopater ska ha högre intellekt. Ungefär som de autism ska ha det. Därav har det ju blivit poppis idag att få diagnoser som att tex vara en psykopat. För det innebär per automatik att man är lite smartare än resten. Tyvärr dock finns ju denna sanning. En psykopat kommer aldrig erkänna att han/hon är just en psykopat. Så det går inte att bara kalla sig psykopat och tro man är mer smart för det.
Citera
2023-08-12, 00:01
Medlem
Citat:
Nej, psykopater har hög EQ.
Citera
2023-08-12, 00:04
Medlem
50fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
Idiot!
Vem är idioten av mig och dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera