2023-08-14, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WaxWork
Tror du alla 11-åringar är tillräckligt förståndig och vuxen för att förstå bättre?

Varför låter vi inte 11-åringar bo själva isåfall t.ex.?
Nej det tror jag inte, precis som att inte alla 20-30 åringar är kapabel till att ta hand om sig själv men du verkar ha lite problem att förstå vad jag menar så jag lämnar den här diskussionen då man måste vara läskunnig för att kunna hålla en vettig diskussion.
Citera
2023-11-02, 21:40
Bannlyst
Expressen.se skriver om detta. Det är DNs Sebastian Lindvall som står för texten.

Citat:
Vad är poängen med åldersgränser – när barnen ändå kan se filmen så fort den dyker upp på en streamingtjänst?

Det frågar sig filmkritikern Sebastian Lindvall.

– Det är förälderns beslut att avgöra vad ens barn klarar av eller inte, säger han.

Josefin Grunér

Dela

https://www.expressen.se/nyheter/kri...d-barn-klarar/

Hur mycket får man citera av en artikel egentligen? Det citeras ju rätt hejvilt på forumet.

Finns det en gräns?
Citera
2024-12-31, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Ta bort åldregränser.Dagens barn är mer tåligare än tidigare generation och med internet. Därav behövs ingen åldersgräns.

Långt ifrån alla tycker Se7en är ok för alla barn i Sverige dock!

https://www.flashback.org/t3649820
Citera
2025-01-11, 06:48
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Jaha, ja den har jag sett. Jag tycker filmer som Bully är bra mycket obehagligare. Och Bully är ingen film jag tror elvaåringar köar för att se.

Även om du fortsätter rabbla upp obehagliga filmer, kommer mina svar inte förändras. Så nu önskar jag dig (och er andra i tråden) en god natts sömn, för nu ska jag sova

Edit:

Kan inte låta bli att svara. Om en elvaåring har förmågan att orka se det långa mästerverket är vederbörande troligtvis tillräckligt mogen för att hantera den scenen utan större problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Nu är du off topic. Tråden handlar om en film som heter Funny Games. Som är tillåten för alla i Italien. Eftersom du inte läst din egen artikel trodde du felaktigt att detta var ett myndighetsbeslut. Och skyndade dig att göra en jämförelse med svenska myndigheter. Vilket alltså är en helt irrelevant för att inte säga obildad fråga.

Så frågan kvarstår, vad är din poäng? Anser du att Sverige också borde låta filmproducenter sätta sina egna åldersgränser?

Du får mothugg.

Är Once Upon A Time In America automatiskt en 15-årsfilm?
Man-At-Arms delar inte din åsikt.

Jag vet vuxna som inte kan hantera den. Once alltså.
Senast redigerad av IlmionomeeCarnby 2025-01-11 kl. 06:55.
Citera
2025-01-11, 17:31
Åldersgränser på biofilmer 2024 känns väldigt out of date. Med ett knapptryck kan de se dels värre filmer, men även äkta våld i mobilen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in