2023-08-11, 19:22
Medlem
NeonCrosss avatar
Hej,

Har haft problem med illaluktande urin i några års tid. Luktar speciellt värst på morgonen när första kisset kommer ut efter en natts sömn. Luktar också illa under dagarna.

Har varit hos läkaren och tagit blodprover vilket visade inga fel. Tog prover på b.l.a diabetes och
på njurarna.

Något som är värt att tillägga är att jag dricker mycket vätska, så detta beror helt klart inte på vätskebrist. Dricker också mycket energidrycker (Kan de påverka att urinet luktar illa? Vet ej om koffein i sig har den effekten)

Vad kan man göra härnäst?
Citera
2023-08-11, 19:28
Medlem
Förstår inte vad besväret är? Är det någon annan som klagar på din urins lukt?
Citera
2023-08-11, 19:29
Medlem
Drick mer vatten.
Citera
2023-08-11, 19:29
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsTree

Ja, men det är ju inte bekymret. Tycker lukten är väldigt obehaglig.
Citera
2023-08-11, 19:30
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Drick mer vatten.

Skrev att jag redan dricker mycket vätska. 3-4 liter varje dag.
Citera
2023-08-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsTree

Vid wet-lekar så vill man ju gärna ha en mindre skarp smak. Men är man inte inne på sådan lek så spelar det knappast nån större roll.

I vad ligger problemet? Urin i sig är ju bara kroppens avskräde

//Enzo
Citera
2023-08-11, 19:32
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hej,

Har haft problem med illaluktande urin i några års tid. Luktar speciellt värst på morgonen när första kisset kommer ut efter en natts sömn. Luktar också illa under dagarna.

Har varit hos läkaren och tagit blodprover vilket visade inga fel. Tog prover på b.l.a diabetes och
på njurarna.

Något som är värt att tillägga är att jag dricker mycket vätska, så detta beror helt klart inte på vätskebrist. Dricker också mycket energidrycker (Kan de påverka att urinet luktar illa? Vet ej om koffein i sig har den effekten)

Vad kan man göra härnäst?
Sluta med energidryckerna i första hand. Det innehåller mycket mer än bara vätska med koffein. Och drick mer vatten. Och då menar jag vatten inte något annat utan vatten.
Citera
2023-08-11, 19:33
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Sluta med energidryckerna i första hand. Det innehåller mycket mer än bara vätska med koffein. Och drick mer vatten. Och då menar jag vatten inte något annat utan vatten.

Ja du, lättare sagt än gjort.
Citera
2023-08-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Vid wet-lekar så vill man ju gärna ha en mindre skarp smak. Men är man inte inne på sådan lek så spelar det knappast nån större roll.

I vad ligger problemet? Urin i sig är ju bara kroppens avskräde

//Enzo
Om du har väldigt väldigt lite vatten kan det lukta skarpt. Det är ofta att du druckit mycket alkohol och brist av b-vitamin. Dricker du mycket alkohol?
Citera
2023-08-11, 19:34
Medlem
Serialfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Ja du, lättare sagt än gjort.
Sa aldrig att det skulle vara lätt. Men det är rena rävgiftet att gå på energidryck.
Citera
2023-08-11, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RogerEricsson
Om du har väldigt väldigt lite vatten kan det lukta skarpt. Det är ofta att du druckit mycket alkohol och brist av b-vitamin. Dricker du mycket alkohol?

Efter långa böjar så luktar såklart urinen smuts. Men under själva ruset är det ju inga problem. Nu är jag mottagaren då det gäller wetplay så min egna smaksättning är ganska sekundär under urinala balunser.
Citera
2023-08-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Sa aldrig att det skulle vara lätt. Men det är rena rävgiftet att gå på energidryck.

Det enda kroppen vill ha är ju vatten, resten är lyxkonsumption som fördärvar mer än den berikar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in