2023-08-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hej,

Har haft problem med illaluktande urin i några års tid. Luktar speciellt värst på morgonen när första kisset kommer ut efter en natts sömn. Luktar också illa under dagarna.

Har varit hos läkaren och tagit blodprover vilket visade inga fel. Tog prover på b.l.a diabetes och
på njurarna.

Något som är värt att tillägga är att jag dricker mycket vätska, så detta beror helt klart inte på vätskebrist. Dricker också mycket energidrycker (Kan de påverka att urinet luktar illa? Vet ej om koffein i sig har den effekten)

Vad kan man göra härnäst?

Har du kontrollerat om det är någon urinvägsinfektion som du kanske har?
Citera
2023-08-11, 19:56
Medlem
Jordgubbes avatar
Din tredje trådstart i ämnet.
Citera
2023-08-11, 21:08
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Har du kontrollerat om det är någon urinvägsinfektion som du kanske har?

Mina besvär har pågått under flera år och sdn har jag inte andra symptom än illaluktande urin.
Citera
2023-08-11, 21:46
Medlem
FreyaMas avatar
Har haft samma problem, vet hur psykiskt påfrestande det kan vara och speciellt när man inte vet vad som orsakar det. Jag luskade själv ut att jag hade ureaplasma och fick doxyferm utskrivet. Lukten försvann helt efter en kur. Kan vara värt att testa.
Citera
2023-08-11, 21:50
Medlem
MikeHanlons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
Hej,

Har haft problem med illaluktande urin i några års tid. Luktar speciellt värst på morgonen när första kisset kommer ut efter en natts sömn. Luktar också illa under dagarna.

Har varit hos läkaren och tagit blodprover vilket visade inga fel. Tog prover på b.l.a diabetes och
på njurarna.

Något som är värt att tillägga är att jag dricker mycket vätska, så detta beror helt klart inte på vätskebrist. Dricker också mycket energidrycker (Kan de påverka att urinet luktar illa? Vet ej om koffein i sig har den effekten)

Vad kan man göra härnäst?

Du börjar bli gammal
Citera
2023-08-11, 21:54
Medlem
Soulflowers avatar
Äter du några mediciner?
Äter du mycket sparris, brysselkål, lök och/eller curry?
Har du diabetes?
Citera
2023-08-11, 23:28
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Och ni har tagit urinprov också?
Citera
2023-08-11, 23:30
Medlem
Låter som att urinet är koncentrerat. Se till att gå på toa oftare så det inte samlas i urinblåsan. Enligt egen erfarenhet så har koffein en tendens att göra att urinet luktar mer. Det är vätskedrivande och samlas urin somsagt så blir de koncentrerat o de luktar mer då. Koffein försurar urin med, variera gärna med vätska som är basisk till o från, hälsosamt generellt
Citera
2023-08-11, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattninen
Låter som att urinet är koncentrerat. Se till att gå på toa oftare så det inte samlas i urinblåsan. Enligt egen erfarenhet så har koffein en tendens att göra att urinet luktar mer. Det är vätskedrivande och samlas urin somsagt så blir de koncentrerat o de luktar mer då. Koffein försurar urin med, variera gärna med vätska som är basisk till o från, hälsosamt generellt

Edit: vill även flika in att det är mest koncentrerat på morgonen också
Citera
2023-08-11, 23:50
Medlem
TS, om du inte visste det innan så: ja, urin luktar illa. Det är det normala för urin. Urin är avfall som kroppen gör sig av med, precis som bajs.

Sluta lukta på kiss och ägna dig åt något viktigare istället!
Citera
2023-08-11, 23:58
Medlem
Pratade för några år sen om just detta. Började helt plötsligt reagera på att mitt piss luktade sjukt illa.
Kollegan på jobbet hänvisade till "galtpiss" som dyker upp när man passerar 30. Än idag luktar mitt piss illa på ett sätt se inte gjort förut, antar han har rätt, över 30 kommer det oundvikliga galtpisset.
Citera
2023-08-12, 00:06
Medlem
Flagyl funkade för mig. Alla test negativa på mig och flickvän (även trichomonas).

Lukt var borta tredje dagen men tog 7 dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in