Har haft problem med illaluktande urin i några års tid. Luktar speciellt värst på morgonen när första kisset kommer ut efter en natts sömn. Luktar också illa under dagarna.
Har varit hos läkaren och tagit blodprover vilket visade inga fel. Tog prover på b.l.a diabetes och
på njurarna.
Något som är värt att tillägga är att jag dricker mycket vätska, så detta beror helt klart inte på vätskebrist. Dricker också mycket energidrycker (Kan de påverka att urinet luktar illa? Vet ej om koffein i sig har den effekten)
Vad kan man göra härnäst?
Har du kontrollerat om det är någon urinvägsinfektion som du kanske har?
Har haft samma problem, vet hur psykiskt påfrestande det kan vara och speciellt när man inte vet vad som orsakar det. Jag luskade själv ut att jag hade ureaplasma och fick doxyferm utskrivet. Lukten försvann helt efter en kur. Kan vara värt att testa.
Har haft problem med illaluktande urin i några års tid. Luktar speciellt värst på morgonen när första kisset kommer ut efter en natts sömn. Luktar också illa under dagarna.
Har varit hos läkaren och tagit blodprover vilket visade inga fel. Tog prover på b.l.a diabetes och
på njurarna.
Något som är värt att tillägga är att jag dricker mycket vätska, så detta beror helt klart inte på vätskebrist. Dricker också mycket energidrycker (Kan de påverka att urinet luktar illa? Vet ej om koffein i sig har den effekten)
Låter som att urinet är koncentrerat. Se till att gå på toa oftare så det inte samlas i urinblåsan. Enligt egen erfarenhet så har koffein en tendens att göra att urinet luktar mer. Det är vätskedrivande och samlas urin somsagt så blir de koncentrerat o de luktar mer då. Koffein försurar urin med, variera gärna med vätska som är basisk till o från, hälsosamt generellt
Låter som att urinet är koncentrerat. Se till att gå på toa oftare så det inte samlas i urinblåsan. Enligt egen erfarenhet så har koffein en tendens att göra att urinet luktar mer. Det är vätskedrivande och samlas urin somsagt så blir de koncentrerat o de luktar mer då. Koffein försurar urin med, variera gärna med vätska som är basisk till o från, hälsosamt generellt
Edit: vill även flika in att det är mest koncentrerat på morgonen också
Pratade för några år sen om just detta. Började helt plötsligt reagera på att mitt piss luktade sjukt illa.
Kollegan på jobbet hänvisade till "galtpiss" som dyker upp när man passerar 30. Än idag luktar mitt piss illa på ett sätt se inte gjort förut, antar han har rätt, över 30 kommer det oundvikliga galtpisset.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!