2023-08-11, 12:49
Medlem
movingmads avatar
Jag har suttit en timme nu och försökt lista ut hur man stänger av denna skiten.

Ny dator och försöker installera diverse program från tex github och så vidare, men varje gång jag klickar på installationensfilerna så möts jag av detta äckel meddelande:

"Appen som du försöker installera är inte en Microsoft-verifierad app

Genom att installera appar från Store hjälper det till att skydda datorn och hålla den i trim"

Det finns en knapp, "Ändra mina inställningar för apprekommendationer", men klickar man på den leder den inte alls till någon sådan inställning. Jag har redan gått igenom varenda alternativ under inställningsfliken Appar, ingenstans finns ett alternativ för att stänga av detta tvång.

Varken VLC QuickTime, Uplay osv har gått att installera pga detta.

Deras officiella hjälpsida (https://support.microsoft.com/sv-se/...f-b4a90c0bef9b) verkar helt ouppdaterad, det finns ingen inställning "Välj var appar ska hämtas"..

Hjälp mig snälla innan jag sätter min fot genom chassit på datorjäveln.
Citera
2023-08-11, 12:57
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av movingmad
Jag har suttit en timme nu och försökt lista ut hur man stänger av denna skiten.

Ny dator och försöker installera diverse program från tex github och så vidare, men varje gång jag klickar på installationensfilerna så möts jag av detta äckel meddelande:

Genom att installera appar från Store hjälper det till att skydda datorn och hålla den i trim"

Det finns en knapp, "Ändra mina inställningar för apprekommendationer", men klickar man på den leder den inte alls till någon sådan inställning. Jag har redan gått igenom varenda alternativ under inställningsfliken Appar, ingenstans finns ett alternativ för att stänga av detta tvång.

Deras officiella hjälpsida (https://support.microsoft.com/sv-se/...f-b4a90c0bef9b) verkar helt ouppdaterad, det finns ingen inställning "Välj var appar ska hämtas"..

Så här - https://www.google.com/search?q=how+...hrome&ie=UTF-8
Citera
2023-08-11, 13:07
Medlem
Varför du försöker installera Quicktime kommer jag aldrig förstå.

Är du säker på att du inte har Windows 10 S?
Citera
2023-08-11, 13:18
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Hur är det med foten?
Citera
2023-08-11, 13:30
Medlem
movingmads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur är det med foten?
Har en gammal hälseneskada så det är väl inte perfekt men ditt råd funkade. Tack för hjälpen!
Citera
2023-08-11, 13:33
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Har en gammal hälseneskada så det är väl inte perfekt men ditt råd funkade. Tack för hjälpen!

Av nyfikenhet, vad var det för dator?
Citera
2023-08-11, 13:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Det finns två saker man kan försöka med först under inställningar som ovan acceptera andra källor än Windows store. Sedan kan man försöka med att ändra så man kör Windows i utvecklarläge.

Men det är skit det där! De försöker ju göra det så jävla jobbigt som bara möjligt. Väldigt många bra program man behöver finns ju inte i detta jävla store. En ny dator är alltså "barnsäkrad" så mycket det bara kan. Visst kanske bra för många men vill man styra lite själv måste man in och ändra.
Citera
2023-08-11, 13:51
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Varför du försöker installera Quicktime kommer jag aldrig förstå.

Lagrad porr? I så fall råder jag TS att även uppdatera RealPlayer.

TS: Kan du kortfattat beskriva lösningen (för oss som inte har möjlighet att se videon)? Vad var det som knasade?
Citera
2023-08-11, 14:10
Medlem
deathdealer3000s avatar
Det låter som du har Windows 10/11 S (som wuseisretarded också påpekade), vilket har den här typen av begränsning som du beskriver.

Du behöver stänga av S-mode. Nedan länk har info för Windows 10 och 11.
https://support.microsoft.com/sv-se/...ion=Windows_10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in