• 1
  • 2
2023-08-11, 12:19
Medlem
Tjena, lite udda fråga här; (Och vet inte i vilken kategori jag ska posta detta)

Har blivit kär i en brud som är från Egypten, men som bor i Kuwait, hennes hemma-situation är INTE bra kan man lugnt säga. Jag är väldigt orolig för henne, och jag älskar henne väldigt mycket
Hennes pass är från Egypten, hon har inget VISA eller liknande (hon kanske kan fixa det? hon är rädd att hon kommer bli nekad eller något)

Hon fyller 19, hon är INTE religiös (av uppenbara skäl), hon pratar Engelska helt flytande utan problem, hon är mitt i sina studier (men som inte går så bra som dom skulle kunna pga hemmalivet)

Vad är det bästa sättet att få hit henne? vad är det enklaste sättet?
Är det en inbjudningsblankett? besökstillstånd? komma hit med ett VISA och söka asyl?
Jag känner mig helt lost och skulle gärna vilja höra om vilka vägar man kan ta och vilka som skulle vara bäst eller enklast
Citera
2023-08-11, 12:27
Bannlyst
Hon älskar inte dig. Hon är antingen catfish och någon driver med dig eller så vill hon ha ett grönt kort.
Citera
2023-08-11, 12:38
Medlem
Har hon tillgång till sitt eget pass? Hon får gå till svenska ambassaden i Kuwait och ansöka om visum till Sverige.

Men du får ju räkna med att du förstör hennes liv om du tar henne till Sverige. Hon lever ju i en strikt hederskultur, även om hon inte är religiös så har ju hennes familj det tänket.
Citera
2023-08-11, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Har hon tillgång till sitt eget pass? Hon får gå till svenska ambassaden i Kuwait och ansöka om visum till Sverige.

Men du får ju räkna med att du förstör hennes liv om du tar henne till Sverige. Hon lever ju i en strikt hederskultur, även om hon inte är religiös så har ju hennes familj det tänket.

Jag tror hon har tillgång till sitt pass, hon har iallafall en bild på det, så mycket vet jag, finns det en Svensk Ambassad i Kuwait? Lyckas inte hitta något på google

Och ja, hederskulturen är en av anledningarna till att det skulle vara bäst om hon flydde, vad hennes familj tycker och tänker bryr vi oss inte om alls, hon vill fly från dom
Citera
2023-08-11, 12:49
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredning1144
Tjena, lite udda fråga här; (Och vet inte i vilken kategori jag ska posta detta)

Har blivit kär i en brud som är från Egypten, men som bor i Kuwait, hennes hemma-situation är INTE bra kan man lugnt säga. Jag är väldigt orolig för henne, och jag älskar henne väldigt mycket
Hennes pass är från Egypten, hon har inget VISA eller liknande (hon kanske kan fixa det? hon är rädd att hon kommer bli nekad eller något)

Hon fyller 19, hon är INTE religiös (av uppenbara skäl), hon pratar Engelska helt flytande utan problem, hon är mitt i sina studier (men som inte går så bra som dom skulle kunna pga hemmalivet)

Vad är det bästa sättet att få hit henne? vad är det enklaste sättet?
Är det en inbjudningsblankett? besökstillstånd? komma hit med ett VISA och söka asyl?
Jag känner mig helt lost och skulle gärna vilja höra om vilka vägar man kan ta och vilka som skulle vara bäst eller enklast

Grattis att du hittat en kvinna som gör allt för att få komma till dig, snart vill hon att du skickar pengar till en biljett och andra resekostnader.

Hon lurar dig, jag lovar.
Citera
2023-08-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Glömde att fråga, om hon på något sätt skulle lycka bryta sig fri och ta sig hit, ska hon sen söka typ uppehållstillstånd eller hur skulle man gå till väga efter att hon är här
Citera
2023-08-11, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Grattis att du hittat en kvinna som gör allt för att få komma till dig, snart vill hon att du skickar pengar till en biljett och andra resekostnader.

Hon lurar dig, jag lovar.

Tänkte först inte besvara dessa, men jag gört endån

Jag är 25, jag är inte en 46 år gammal gubbe som blir lurad på pengar online, jag är inte så jävla naiv, vi har snackat i typ 2-3 månader, 500 meddelande per dag ungefär, snackat telefon och facetimat i timmar, inte en enda gång har pengar ens kommit upp, jag har förfan knappast några pengar och det vet hon till

Kuwait har världens starkaste valuta, 1 SEK = 0,029 KWD, hon kan knappast ens tjäna pengar på mig om hon nu ville, vi pratar bara som vilka vänner/partner som helst, hade hon varit ute efter pengar så hade hon garanterat valt någon annan än mig, än så länge har hon lagt ner 2 månader på mig och hon har inte ens tjänat tillräckligt mycket pengar för ett tuggummi, jag är ingen scammer själv, men det här låter helt enkelt inte värt det om man är ute efter pengar
Citera
2023-08-11, 13:00
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:

Jag är 25, jag är inte en 46 år gammal gubbe som blir lurad på pengar online, jag är inte så jävla naiv, vi har snackat i typ 2-3 månader, 500 meddelande per dag ungefär, snackat telefon och facetimat i timmar, inte en enda gång har pengar ens kommit upp, jag har förfan knappast några pengar och det vet hon till

Kuwait har världens starkaste valuta, 1 SEK = 0,029 KWD, hon kan knappast ens tjäna pengar på mig om hon nu ville, vi pratar bara som vilka vänner/partner som helst, hade hon varit ute efter pengar så hade hon garanterat valt någon annan än mig, än så länge har hon lagt ner 2 månader på mig och hon har inte ens tjänat tillräckligt mycket pengar för ett tuggummi, jag är ingen scammer själv, men det här låter helt enkelt inte värt det om man är ute efter pengar

Du tror inte att ”hon” hinner skicka till andra också? Vet du med säkerhet om det är hon som skickar alla mess?

Jag vet att Kuwait är ett rikt land men med det sagt så finns det skit även där. De som inte har oljepengar har det säkerligen inte lika fett. Dessutom är hon från Egypten och då är nog oljepengar inte något som tillfaller henne direkt.

Bara för att du inte är 45 år så kan du ändå bli lurad.
Lycka till men lägg din tid på en kvinna här istället, blir så mycket enklare för dig.
Citera
2023-08-11, 13:01
Medlem
Det finns visst ingen svensk ambassad i Kuwait, de har bara en kontaktperson där. Här är länken:
https://www.swedenabroad.se/sv/om-ut...orgare/kuwait/

De skriver så här:
GAC Kuwait
Farwaniya,
Dajeej, Block 1, Street 79,
Plot no. 47 - Faisal Centre,
Behind Kuwait Finance House,
Kuwait
Det finns ingen officiell svensk representation i Kuwait, men ambassaden har en svensk kontaktperson på GAC-kontoret i Kuwait City.

Vänligen ring eller maila innan ni planerar att besöka oss.
Svensk kontaktperson: Jacob Rubensson

——

Hon har ju inte något asylskäl som medborgare i Egypten. Och om du tänkt gifta dig och få hit henne på det sättet, så är det en process som tar 2 år. Och hon måste då vara i Kuwait under tiden hon söker uppehållstillstånd.

Grejen är att om hon besöker dig i Sverige på turistvisum, så är det kört sedan. Hennes familj kommer att döda henne, eller gifta bort henne. Och asylskäl har hon inte. Du kan inte rädda alla flickor i mellanöstern som har jobbiga och religiösa föräldrar. Idag har vi en stor grupp flickor i Sverige som lever lika fast i hederskulturen som om de bott kvar i mellanöstern och afrika, så illa är det i vårt land i dag. Jag vet inte om det är rätt att lura henne med några drömmar om Sverige. Hennes bästa chans är att fortsätta sin utbildning så att hon kan få en chans att tjäna egna pengar och försörja sig. Kanske också genom ett bra gifte med en bra man som föräldrarna godkänner. Har hon tur får hon en någorlunda modern man och kan nå frihet genom honom.
Citera
2023-08-11, 13:08
Medlem
Bazze1s avatar
Jag har tyvärr inte en aning om hur svårt eller lätt det är att importera en tös ifrån Kuwait.

Men jag tänker så här....införskaffa dig en stor och ståtlig vit hingst rid ner till Kuwait släng upp tösen där bak och rid till Egypten och bosätt er där.

Eftersom du är så himla kär och älskar henne över allt annat och jag förutsätter att tösen känner likadant så spelar väl landet ni bor inte någon roll.
Citera
2023-08-11, 13:18
Medlem
Om du tänkt att hon ska söka uppehållstillstånd som din partner, så är det bra att veta att du har krav på dig att ha en tillräckligt stor bostad och ska kunna försörja dig och henne:

” Försörjningskrav
Den person som du ska bo med i Sverige måste, i de flesta fallen, kunna försörja er båda. Han eller hon ska också ha en bostad av tillräcklig storlek och standard som ni kan bo tillsammans i när du flyttar till Sverige.”

Länk:
https://www.migrationsverket.se/Priv...ler-sambo.html

Om hon är från Egypten så bör du läsa på om könsstympning, för hon är garanterat sönderskuren i underlivet, och det kommer att påverka er båda. Egyptierna kör med den värsta grövsta formen och de skär bort allt i princip, det innebär att de skär bort klitoris och både de inre och yttre blygdläpparna. Det är tortyr och ger sexuella och psykologiska och fysiska problem för livet.
Citera
2023-08-11, 13:44
Medlem
Citat:

Varför åker du inte ner dit då istället för att importera in ännu fler orcher?
Har vi inte nog med sprängningar, våldtäkter, o arbetslösa lyxflyktingar tycker du?
Du vill ha hit ytterligare en?
Kär? Du har ju inte ens träffat denna "tjej". Troligen är hon anställd å något callcenter där hon lurar naiva män runt om i världen.

Skärp till dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in