2023-08-13, 20:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Eller det att vilja handla empatiskt. Det är så jävla överdrivet det där med empati anser jag.

Här är boken för dig:

https://en.wikipedia.org/wiki/Against_Empathy

Svårt att inte hålla med om huvudtesen.
Citera
2023-08-13, 21:04
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Här är boken för dig:

https://en.wikipedia.org/wiki/Against_Empathy

Svårt att inte hålla med om huvudtesen.

jag har slutat med att läsa böcker.

Det enda som jag läser det är mek och hantverk om sådant som jag inte redan visste eller har glömt och så bruksanvisningar.
Senast redigerad av Hursomhelsting 2023-08-13 kl. 21:08.
Citera
2023-08-13, 21:10
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Ja det låter inget vidare, det blir fortfarande lätt problem om det är för stor åldersskillnad.

Jo att det blir det ju så klart.
Citera
2023-08-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon2
Alltså jag vet inte hur jävla gånger som jag har sett det nu. Unga killar, cirka 28 (kanske 32 högst) som jagar äldre kvinnor på diverse appar och som knappt ens då har en chans. Idag såg jag en ung man, snygg kille med koll på sig själva dejta en uppenbart ful hagga. Kvinnan hörde jag var 47 och killen kan absolut inte ha varit över 30. Jag vet en annan som som bara letar äldre och som gör det helt för att unga kvinnor är så hopplösa att få kontakt med.
Uppenbarligen har dessa två ingen framtid ihop och vllle bara knulla men varför kan man inte knulla med nån i sin egen liga?

De flesta kärringar tycker att det är helt normalt att en ung snygg och fräsch kille ger bort sig billigt till en uppenbart katastrofal kärring. Hur fan ändrar vi den här trenden?

Det är så smutsigt att man vill slå ihjäl kärringar som ligger med unga killar och som vet om att deras värde är noll. Tror dessa idioter att dessa unga herrar vill ligga med en kärring?
De gör det FÖR ATT MARKNADEN FÖR MÄN ÄR ENORMT MYCKET SVÅRARE!!!

INGEN normal människa väljer en snygg 45 årig kärring framför en snygg, ung och fräsch 22 åring.

Tycker man ser glada par på stan hela tiden. Kan det vara hjärnspöken, att du så att säga har huvudet fullt av konspirationsteorier och därför ser en massa olycka, och nedtryckta män?. Kolla om det finns lyckliga par i din omgivning. Skit i skräckexemplen, alla brudar är inte genusvetare och politrucker.
Citera
2023-08-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Säg vad du/ni vill ha då min drottning. Jag arbetar dag och natt, som en spartansk soldat från 300.
Du behöver inte vara spydig när jag redan talat om att jag inte söker ojämlika förhållanden.

Men ni är väldigt duktiga på att visa intresse när vi inte vill ha det och att använda det som härskarteknik när ni tror att vi är intresserade, att ta bort sådant.

Män lyssnar aldrig på vad en kvinna vill eftersom han endast är intresserad av vad han själv vill.

Jag skulle träffa någon idag som håller på och kärleksbombar när jag tydligt sagt att jag inte är intresserad av det. Jag var väldigt trött idag och la mig för att vila. I kombination med oönskat kärleksbombni g ville jag ställa in men då blev det ledsen gubbe och jag sa ok, jag kommer men senare. Då frågar han om jag ätit. Jag säger att jag äter innan jag går. Då vill han bjuda var på jag säger neg och ändå propsar han på. Jag ställde in där.

Mem så är ni allihop. Ni kräver att alltid få gå emot oss. Nästan alla jag träffat via dejtingsajter har medvetet gjort tvärtom vad jag uttrycker. Kommit klädda på vis jag ogillar. En gick till frisören innan och skaffade frisyren jag avskyr (rakade sidor pga att min låtsas farsa hade så och även min första pojkvän). När jag sa emot honom när han lovade mig en present, köpte han ändå en och kom med. Eftersom jag varit med våldtäktsmän och kvinnomisshandlare så vill jag påpeka att de också gör saker som tvingar en att ta emot presenter man inte vill ha och även kan ta ut en och tvinga en att äta mat efter ett hemskt dygn och man inte kan få ner en matbit pga stress.

Den här killen har nu upprepade gånger fortsatt tjata efter att jag sagt nej till något t.ex att åka på kryssning med honom. Till slut sa jag kort och gott Jag vill inte! Ska jag behöva gå omkring och skrika nej till var och varannan man? Nej är nej, vid sex. Vid middag. Vid dejt. Kyss. Men inte för män eftersom män ser det som valuta . De ger inte ett skit för att de värderar mig som person utan

män ger allt från middag, presenter till komplimanger för att tvinga fram tacksamhet. Om någon inte vill ha något och du ändå tvingar personen att ta emot vad fan ger du för? Gör att du är "en snäll kille"? Väldigt konstigt att män är snälla när kvinnor inte vill. Precis som de våldtar i väldigt många fall genom att fortsätta fast man säger nej genom att de "inte hör" för de är ju snälla killar som aldrig skulle våldta någon utan de fortsätter bara ta, klä av osv genom icke våldet där motstånd inte är tillåtet eftersom de inte låtsas om att det är en aggressiv handling att kvinnor inte ska ha en egen vilja. Att det inte finns plats för att ens tacka nej till mat eller någon jävla present som inte på något vis återspeglar en som person eftersom det var något skit du ansåg passade syftet med att tvinga fram tacksamhet.

Det är vad de "snälla killarna" gör. Skiter i att lyssna på nej eftersom det inte skriks JAG VILL INTE I deras öron regelbundet.

Sedan kommer de andra som "håller inne" valutan. Som den här nästan ansiktslösa snubben som borde vara oskuld och incel men som fått ligga med särskilt osäkra tjejer genom sina kassa beteenden av att straffa ut tjejer för att de generellt aldrig velat ha honom och han har främst fått till det genom att försöka göra tjejerna rädda, oroliga för att inte duga eftersom han endast ger något positivt fram tills att han tror att han har kontroll och makt. Han använder det motsatta mot "snälla killar" eftersom han inbillar sig att han är en bad guy som kan playa. Som om inte varenda kvinna han skrivit med haft en massa annan uppmärksamhet i deras liv. Sådan kan han ju ge... Men han måste få lite sexuellt innehåll då för att bli trevligare. Man kan ju straffa när man inte får ligga osv. Det har ju funkat förr. Fast.... Vem straffar vem? För om du uppträder illa och ditt gensvar försvinner har du måhända straffat ut dig själv istället. Men sådant är svårt att notera ön värld där nästa kick är ett klick bort för att fylla upp det gigantiska tomrum som äter en innifrån.
Citera
2023-08-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
30% av tjejer har herpes på fittan.

Det ökar med åldern så bland 45 åringar skulle jag inte bli förvånad om 50% har herpes på fittan.

De smittar de yngre killarna med deras skit och ökar bara på herpesen bland yngre åldersgrupper.

Aha,så det är bara tjejerna som smittar? Inte killarna. Logiken.

Herpes är tyvärr väldigt utbrett i befolkningen.
Bland sexuellt aktiva. Var får du det ifrån att det är äldre kvinnor som smittar yngre killar? Nog snarare tvärtom med tanke på att män sätter på allt och alla. Men som sagt, det är inte könsbundet vem som smittar och inte heller vem som bär på smittan.
Citera
2023-08-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Du behöver inte vara spydig när jag redan talat om att jag inte söker ojämlika förhållanden.

Men ni är väldigt duktiga på att visa intresse när vi inte vill ha det och att använda det som härskarteknik när ni tror att vi är intresserade, att ta bort sådant.

Män lyssnar aldrig på vad en kvinna vill eftersom han endast är intresserad av vad han själv vill.

Jag skulle träffa någon idag som håller på och kärleksbombar när jag tydligt sagt att jag inte är intresserad av det. Jag var väldigt trött idag och la mig för att vila. I kombination med oönskat kärleksbombni g ville jag ställa in men då blev det ledsen gubbe och jag sa ok, jag kommer men senare. Då frågar han om jag ätit. Jag säger att jag äter innan jag går. Då vill han bjuda var på jag säger neg och ändå propsar han på. Jag ställde in där.

Mem så är ni allihop. Ni kräver att alltid få gå emot oss. Nästan alla jag träffat via dejtingsajter har medvetet gjort tvärtom vad jag uttrycker. Kommit klädda på vis jag ogillar. En gick till frisören innan och skaffade frisyren jag avskyr (rakade sidor pga att min låtsas farsa hade så och även min första pojkvän). När jag sa emot honom när han lovade mig en present, köpte han ändå en och kom med. Eftersom jag varit med våldtäktsmän och kvinnomisshandlare så vill jag påpeka att de också gör saker som tvingar en att ta emot presenter man inte vill ha och även kan ta ut en och tvinga en att äta mat efter ett hemskt dygn och man inte kan få ner en matbit pga stress.

Den här killen har nu upprepade gånger fortsatt tjata efter att jag sagt nej till något t.ex att åka på kryssning med honom. Till slut sa jag kort och gott Jag vill inte! Ska jag behöva gå omkring och skrika nej till var och varannan man? Nej är nej, vid sex. Vid middag. Vid dejt. Kyss. Men inte för män eftersom män ser det som valuta . De ger inte ett skit för att de värderar mig som person utan

män ger allt från middag, presenter till komplimanger för att tvinga fram tacksamhet. Om någon inte vill ha något och du ändå tvingar personen att ta emot vad fan ger du för? Gör att du är "en snäll kille"? Väldigt konstigt att män är snälla när kvinnor inte vill. Precis som de våldtar i väldigt många fall genom att fortsätta fast man säger nej genom att de "inte hör" för de är ju snälla killar som aldrig skulle våldta någon utan de fortsätter bara ta, klä av osv genom icke våldet där motstånd inte är tillåtet eftersom de inte låtsas om att det är en aggressiv handling att kvinnor inte ska ha en egen vilja. Att det inte finns plats för att ens tacka nej till mat eller någon jävla present som inte på något vis återspeglar en som person eftersom det var något skit du ansåg passade syftet med att tvinga fram tacksamhet.

Det är vad de "snälla killarna" gör. Skiter i att lyssna på nej eftersom det inte skriks JAG VILL INTE I deras öron regelbundet.

Sedan kommer de andra som "håller inne" valutan. Som den här nästan ansiktslösa snubben som borde vara oskuld och incel men som fått ligga med särskilt osäkra tjejer genom sina kassa beteenden av att straffa ut tjejer för att de generellt aldrig velat ha honom och han har främst fått till det genom att försöka göra tjejerna rädda, oroliga för att inte duga eftersom han endast ger något positivt fram tills att han tror att han har kontroll och makt. Han använder det motsatta mot "snälla killar" eftersom han inbillar sig att han är en bad guy som kan playa. Som om inte varenda kvinna han skrivit med haft en massa annan uppmärksamhet i deras liv. Sådan kan han ju ge... Men han måste få lite sexuellt innehåll då för att bli trevligare. Man kan ju straffa när man inte får ligga osv. Det har ju funkat förr. Fast.... Vem straffar vem? För om du uppträder illa och ditt gensvar försvinner har du måhända straffat ut dig själv istället. Men sådant är svårt att notera ön värld där nästa kick är ett klick bort för att fylla upp det gigantiska tomrum som äter en innifrån.

Vi är på ett diskussionsforum så jag kommer visa intresse för diskussion. Och ja, jag säger "drottning" men det är inte nödvändigtvis för att jag är kär utan för att jag följer feminismens grundvalar att kvinnor ska härska. Alla kvinnor är drottningar - jag följer den feministiska stormakten Sveriges grundlag.

När det gäller situationen du beskriver: du har planerat ett möte med någon som du inte är intresserad av. Detta är ett problem. Är ni båda singlar och bokar dejter så kommer han vara intresserad. Baserat på vad du skrev så är killen inte tillräckligt rödpillad för att förstå att man måste vara kort och koncis med kvinnor på alla platser förutom diskussionsforum. Egentligen ska man inte ens snacka med tjejen i fråga, utan med hennes vänner och bekanta. Man måste bli en mystisk man i hennes ögon. Detta misslyckades uppenbarligen den dissade mannen med.

Okej så nu gör du denna händelse, som delvis är ditt fel, till en stor grej genom att säga att alla män kräver att gå emot er. Saken är den att män av naturen vill ha kvinnor och är mer initiativtagande. Kvinnor vill också, i regel, ha män. Vi har utvecklat kulturella normer och traditioner för att reglera detta beteende på ett rimligt sätt - men ni feminister vill tydligen avveckla dessa! Nu har vi inga rimliga normer, och därför beter sig många män på ett otyglat sätt.

Det är samma situation som när någon försöker vara ens vän och är väldigt påträngande i processen - vilket också kan hända män. Då gäller det först att inte ens svara på personen. Om personen fortsätter vara påträngande så blockar man osv. Men du skriver ju själv att du går på dejter med personen?

Nej är nej. Så säg då nej, och boka inte en dejt med honom. Tydliggör vad du vill ha av en kille och lägg inte fokus på de som du inte vill ha för annars kommer såna här situationer uppstå.

Det här är reglerna: Män tar initiativ och är uppmärksamma på kvinnors signaler. Om kvinnan ger signaler att hon är intresserad så kan mannen visa intresse för henne. Om kvinnan ger signaler att hon inte är intresserad så ska mannen lämna. Men mannen är den som tar initiativ, och det är inte rättvist att döma honom hårt så länge vår arbetsfördelning är uppdelad på det viset. Jag vill gärna se några "feministiska, jämlika" kvinnor ta lite initiativ - men det händer aldrig.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-13 kl. 21:46.
Citera
2023-08-13, 21:58
Bannlyst
Citat:
Idag såg jag en ung man, snygg kille med koll på sig själva dejta en uppenbart ful hagga. Kvinnan hörde jag var 47 och killen kan absolut inte ha varit över 30. Jag vet en annan som som bara letar äldre och som gör det helt för att unga kvinnor är så hopplösa att få kontakt med.
[...]

De flesta kärringar tycker att det är helt normalt att en ung snygg och fräsch kille ger bort sig billigt till en uppenbart katastrofal kärring. Hur fan ändrar vi den här trenden?

Det är så smutsigt att man vill slå ihjäl kärringar som ligger med unga killar och som vet om att deras värde är noll.
Varför ska du slå ihjäl äldre kvinnor? Det är ju (tydligen) dessa som ser till att unga män får ligga? Borde du inte skicka tio tusen röda rosor till dem i stället?

Trenden får väl ändras av att unga män låter bli att jaga äldre kvinnor om de nu tycker att dessa kvinnor är så hemska?
Citat:
En genomsnittlig 47 årig kärring har inget marknadsvärde mot en genomsnittlig 28 årig kille.
Om unga män jagar äldre kvinnor så är det väl just det de har?
Citat:
Men det är inte vad tråden handlar om riktigt. Man får ligga med vem man vill men mäns värde är hela tiden fallande och värdelös pga desperat parning på relationsmarknaden.
Sluta vara desperat då! Ingen tvingar dig.
Citat:
Fast de är ju inte lyckliga. En normal kille väljer inte en gammal kärring, och det är detta som är den röda tråden här. Män har så lågt värde pga hur lågt samhället värderar män.
Samhället? Det är ju männen själva som värderar kvinnorna så här genom hur de beter sig.
Citera
2023-08-13, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Vi är på ett diskussionsforum så jag kommer visa intresse för diskussion. Och ja, jag säger "drottning" men det är inte nödvändigtvis för att jag är kär utan för att jag följer feminismens grundvalar att kvinnor ska härska. Alla kvinnor är drottningar - jag följer den feministiska stormakten Sveriges grundlag.

När det gäller situationen du beskriver: du har planerat ett möte med någon som du inte är intresserad av. Detta är ett problem. Är ni båda singlar och bokar dejter så kommer han vara intresserad. Baserat på vad du skrev så är killen inte tillräckligt rödpillad för att förstå att man måste vara kort och koncis med kvinnor på alla platser förutom diskussionsforum. Egentligen ska man inte ens snacka med tjejen i fråga, utan med hennes vänner och bekanta. Man måste bli en mystisk man i hennes ögon. Detta misslyckades uppenbarligen den dissade mannen med.

Okej så nu gör du denna händelse, som delvis är ditt fel, till en stor grej genom att säga att alla män kräver att gå emot er. Saken är den att män av naturen vill ha kvinnor och är mer initiativtagande. Kvinnor vill också, i regel, ha män. Vi har utvecklat kulturella normer och traditioner för att reglera detta beteende på ett rimligt sätt - men ni feminister vill tydligen avveckla dessa! Nu har vi inga rimliga normer, och därför beter sig många män på ett otyglat sätt.

Det är samma situation som när någon försöker vara ens vän och är väldigt påträngande i processen - vilket också kan hända män. Då gäller det först att inte ens svara på personen. Om personen fortsätter vara påträngande så blockar man osv. Men du skriver ju själv att du går på dejter med personen?

Nej är nej. Så säg då nej, och boka inte en dejt med honom. Tydliggör vad du vill ha av en kille och lägg inte fokus på de som du inte vill ha för annars kommer såna här situationer uppstå.

Det här är reglerna: Män tar initiativ och är uppmärksamma på kvinnors signaler. Om kvinnan ger signaler att hon är intresserad så kan mannen visa intresse för henne. Om kvinnan ger signaler att hon inte är intresserad så ska mannen lämna. Men mannen är den som tar initiativ, och det är inte rättvist att döma honom hårt så länge vår arbetsfördelning är uppdelad på det viset. Jag vill gärna se några "feministiska, jämlika" kvinnor ta lite initiativ - men det händer aldrig.
Sluta fjanta dig så mycket. Feminism handlar om att ni ska sluta slå, våldta och att kvinnor och män ska ha jämlika villkor.

Ska ni män spela ut mig genom att prata med andra kvinnor kan jag berätta att det aldrig fungerat på mig. Nej jag vill inte ha mer kontakt med honom eftersom han inte respekterar att jag inte är intresserad och jag fortsatte ha kontakt eftersom jag kan avläsa andra människor och såg att han blev ledsen. Det handlar om hans ensamhet men jag vill inte ha oönskad uppmärksamhet)uppvaktning

Det låter som du upplever att den nästan ansiktslösa han som borde ha varit en oskuld och incel, har ett vinnande koncept. Men jag hade träffat honom för ett år sedan eller om det var förra hösten om han inte var så jävla bäng. Planerade in det utifall att han skulle klara av att uppföra sig vilket jag inte trodde han skulle dock. Jag skickade iaf ett julkort (vi har haft kontakt några gånger då han dyker upp då och då efter en tid).

Reglerna är en fantasi om hur det borde vara.

Så fort ni får uppmärksamhet spelar ni märkvärdiga och ska göra er svåra. Jag tänker inte tänka efter ett stolpskott. Snubben jag berättar om med kassa bilder sextade jag med och då skulle han straffa ut det efteråt med något gnäll och kylighet utöver att han är ett sär. Han tycks glömma bort hur han uppträdde och tror att det blir en repris. Men grejen är att han är yngre inte innebär att det går att hitta hundratals andra. Med ansikten dessutom. Lätt utbytbar.

Vet du varför han är ett sådant offer? Pga män likt dig och andra som sprider era vanföreställningar online till varandra. Alla hans problem kommer av att han u der kritisk utveckling satt på nätet och lyssnade på skit ni män kallar för game baserat på att ni genom att uppträda som förövare ibland får något annat offer på kroken. Men gissa vad, alla förövare får förr eller senare tag i någon att behandla fel och illa, så ni är i "goda vännerrs lag" där.
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-13 kl. 22:03.
Citera
2023-08-13, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Vet du varför han är ett sådant offer? Pga män likt dig och andra som sprider era vanföreställningar online till varandra. Alla hans problem kommer av att han u der kritisk utveckling satt på nätet och lyssnade på skit ni män kallar för game baserat på att ni genom att uppträda som förövare ibland får något annat offer på kroken. Men gissa vad, alla förövare får förr eller senare tag i någon att behandla fel och illa, så ni är i "goda vännerrs lag" där.

De största offren är kvinnor, det är min tolkning av den data som finns. Unga kvinnors psykiska ohälsa är värst av alla grupper i samhället och äldre kvinnor är inte långt därefter. Man mår dåligt när man försöker leva upp till en roll som inte lämpar sig för människans naturliga konstitution. Att vara ett offer lämpar sig inte för en man, så nu ska jag ut och göra det som lämpar sig för en man: att erövra världen. Ny vecka, nya möjligheter!
Citera
2023-08-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Varför ska du slå ihjäl äldre kvinnor? Det är ju (tydligen) dessa som ser till att unga män får ligga? Borde du inte skicka tio tusen röda rosor till dem i stället?

Trenden får väl ändras av att unga män låter bli att jaga äldre kvinnor om de nu tycker att dessa kvinnor är så hemska?
Om unga män jagar äldre kvinnor så är det väl just det de har?
Sluta vara desperat då! Ingen tvingar dig.
Samhället? Det är ju männen själva som värderar kvinnorna så här genom hur de beter sig.

Bra skrivet. Om det är några som TS och likasinnade borde hata är det dom sk. högstatusmännen som tydligen går från tjej till tjej och ger sex och bekräftelse.
Tänk om dom inte var så slampiga utan höll sig till en tjej.
Och tänk om dom män som inte lyckas hitta någon att ha sex med var mindre slampiga och hellre avstod sex än blev desperata.

Men som vanligt här inne är allt kvinnors fel och det är vår sexualitet som ska ändras eller begränsas. Vi ska minsann välja bort det vi tycker är attraktivt och som vi har tillgång till, men det skulle såklart aldrig en man behöva göra.
Citera
2023-08-13, 22:20
Bannlyst
Citat:
Tänk om fula feta gamla ölmagar och kaggar tyckte att Maria, 24 år, snygg och perfekt röv, bröst ansåg sig förtjäna henne bara av att ha åldrats?
Citat:
Gillade du inte Bertil 49 år när du var 23? Varför? Ändå tror du på något sätt att Alex som går på dejt med Jessica 47 år är på riktigt och att hon är den han längtat länge efter.
Fast om en massa 24-åringar med perfekt röv skickade meddelanden till äldre män med ölmage så vore det ju inte konstigt om dessa män till slut intalade sig själva att de vore kungar?
Citat:
Marknaden är inte fri, men hade den varit fri så skulle den unga killen aldrig ens kolla åt hennes håll.
På vilket sätt är marknaden inte fri?
Citat:
Ursprungligen postat av flesh-flute
Sanningen är att kvinnor är genetiskt programmerade att vilja bli uppvaktade av manliga och vuxna män som kan erbjuda skydd, ekonomisk trygghet och som är intresserade av att ta hand om sin avkomma. Precis så tråkiga är kvinnor, även om de försöker intala sig annorlunda. Och inte tänder de på machosnubbar som Andrew Tate. Det är mest bögar som går igång på sånt. Liksom såna där groteska överarmar som ser ut som bayonneskinkor. Gayporr all over the place. Odla din personlighet istället.
Stora armmuskler bör väl rimligen kunna erbjuda mer skydd än små spaghettiarmar, om vi pratar våldskapital? Pratar vi om någonting annat, i så fall vad?
Citat:
[...] kvinnor är hjärndöda online och verkar inte inse att de är det [...]
Ja, men sluta jaga kvinnor online då! Min erfarenhet är att det inte finns några särskilda fördelar med att söka kontakt online, däremot en massa nackdelar som: kostar pengar (om du är man), en massa reklam, botar och skräplänkar samt inte minst att kontakten blir krystad. Sen finns det väl en viss selektionseffekt i att personer som har det lite svårt för det sociala söker på sådana arenor.

Jag ska tala om en sak. Kvinnor IRL tar ofta första steget i en kontakt genom att söka en mans blick, sen vill hon att han pratar med henne. Detta steg försvinner online, eftersom man inte ser blickar på det sättet på nätet. Att söka kontakt online är helt enkelt inte i linje med vår natur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in