2023-08-13, 19:31
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Härskartekniker... Nu resonerar du som en feminist. Jag läste trådstarten och flera skribenters medhåll och har sedan dess försökt förstå vad det är ni egentligen vill. Jag tror jag har förstått och accepterat problembeskrivningen, att vi har många ofrivilligt ensamma män är inte bra för någon men jag förstår fortfarande inte vad det är ni vill att någon ska GÖRA åt problemet. Jag har lösningar men alla lösningar jag kan komma på startar med männen själva, på individnivå.
En given lösning för könsobalansen är ju massiv återvandring av importerade svartskallehannar, men det är bara om du som svensk kvinna kan tänka dig att avstå överflödig tillgång till svartskallepenisar.
Citera
2023-08-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VinnarenSkriver
Vilket högmod! Vi är villiga att debattera och diskutera, men den högmodiga är inte det! Du tror att du kan allt, till och med med så arroganta påståenden som "alla män är skyldiga till några fåtal mäns våld". Om vi är skyldiga till det så är ni skyldiga till de moraliska fel som en minoritet av kvinnor gör.

Att du inte kan bemöta meningsmotståndare antyder att hela din sida handlar om att indoktrinera barn med statens hjälp. Det har vi sett att ni gör.
Nej. Jag dejtar inte män som använder härskartekniker och kastar skit och jag har gjort det till vana att trycka bort aviseringar när ni börjar hora ut er som män mot mig här på Flashback också. Jag skiter fullständigt i era fantasier och vanföreställningar och din snopp är inte skäl nog för att jag ska läsa vad du skriver.

Nu har jag läst det här. Precis som vi kvinnor ibland läser era meddelanden på dejtingsidor också. Det bästa hade varit om ni gick att blockera på Flashback också när ni börjar uppträda som män som inte är önskvärda i samhället för oss kvinnor.

Om jag aldrig skulle sänka mig till att dejta dig, varför skulle jag ens se dig som "meningsmotståndare" när jag inte bryr mig om din existens?

TS hade jag tålamod med länge men han ballade ur. Om han höll sig mer i skinnet skulle han fått dejta mer också och att jag struntar i att läsa hans dravel till slut har med samma skäl till som att ingen orkar med honom på en app.

Du måste lära dig skillnaden på att var en "motståndare" mot att bara vara "ett icke existerande problem" i en kvinnas verklighet.
Citera
2023-08-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Nej. Jag dejtar inte män som använder härskartekniker och kastar skit och jag har gjort det till vana att trycka bort aviseringar när ni börjar hora ut er som män mot mig här på Flashback också. Jag skiter fullständigt i era fantasier och vanföreställningar och din snopp är inte skäl nog för att jag ska läsa vad du skriver.

Du kallar mig en hora alltså? Det har inte jag kallat dig - inte ens i närheten. Det var väldigt taskigt sagt. Jag har bemött sak och inte person. Du talar om mitt könsorgan. Det är sexuella trakasserier det här! Såhär beter sig feminister! Ni ska ha fritt fram att förolämpa, men så fort vi gör det så är det offerkofta, eller hur?

Tycker du det är rimligt att feminister får kalla män för horor och tala om deras könsorgan?
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-13 kl. 19:41.
Citera
2023-08-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Som far så kan jag lugnt påstå att det finns både mer och mindre intelligenta ungar lixom med oss vuxna och att det visar sig tidigt. Alltså att ett mer moger barn är just mer moget vilket ej ska förväxlas med "lillgammal".

Japp,fast det är en biologisk skillnad där som är svår att bortse ifrån..
Däremot så formas empatin i unga år. Där är det mindre skillnad åldersmässigt och mer individuellt.
Men förmåga att känna empati är en sak,en annan är att kunna handla empatiskt. För kommer förmågan till etiskt övervägande in.
Citera
2023-08-13, 19:47
Medlem
Citat:
Men hur är deras personligheter? Det är inte siffran som är det största bekymret eftersom det finns människor över hela världen.

Ja, hur är deras personligheter?

Går de runt och kallar folk för horor, och kommenterar deras könsorgan som du gör?

Man får det man är, och du är ett levande bevis på det!
Citera
2023-08-13, 19:49
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Det är just pengarna som stör.
Såg en dokumentär där den äldre mannen vart tvungen att gömma plånbok, kort och kontouppgifter för sin lilla nätta tjej ifrån Asien.

Fy fan säger jag att förnedra sig så på äldre dagar såsom den mannen.

Ja det låter inget vidare, det blir fortfarande lätt problem om det är för stor åldersskillnad.
Citera
2023-08-13, 20:00
Medlem
Citat:

Nu har jag läst det här. Precis som vi kvinnor ibland läser era meddelanden på dejtingsidor också. Det bästa hade varit om ni gick att blockera på Flashback också när ni börjar uppträda som män som inte är önskvärda i samhället för oss kvinnor.

Om jag aldrig skulle sänka mig till att dejta dig, varför skulle jag ens se dig som "meningsmotståndare" när jag inte bryr mig om din existens?

TS hade jag tålamod med länge men han ballade ur. Om han höll sig mer i skinnet skulle han fått dejta mer också och att jag struntar i att läsa hans dravel till slut har med samma skäl till som att ingen orkar med honom på en app.

Du måste lära dig skillnaden på att var en "motståndare" mot att bara vara "ett icke existerande problem" i en kvinnas verklighet.

Det var ett sådant här meddelande Djingis Khan läste innan han utförde sitt rättfärdiga krig mot världen.
Citera
2023-08-13, 20:00
Medlem
Citat:
Du kallar mig en hora alltså? Det har inte jag kallat dig - inte ens i närheten. Det var väldigt taskigt sagt. Jag har bemött sak och inte person. Du talar om mitt könsorgan. Det är sexuella trakasserier det här! Såhär beter sig feminister! Ni ska ha fritt fram att förolämpa, men så fort vi gör det så är det offerkofta, eller hur?

Tycker du det är rimligt att feminister får kalla män för horor och tala om deras könsorgan?
Hora ut skrev jag och jag har utsatts för våldtäkter, våldtäktsförsök, överfallsförsök, stalking, misshandlats osv. Jag har rätten på min sida att göra motstånd genom att angripa din sort såsom ni försöker angripa mig. Du bör backa och se vilka som började och om du inte gillar att bemötas med kränkande tonfall kanske du ska sluta fnaska efter negativa reaktioner där du i egenskap av man tror att jag som kvinna måste svara genom att försöka skydda mig från förtal och påhopp när jag istället kan välja att ta det som en man.
Citat:
Ja, hur är deras personligheter?

Går de runt och kallar folk för horor, och kommenterar deras könsorgan som du gör?

Man får det man är, och du är ett levande bevis på det!
Haha. Jag överlever åtminstone män.

Folk försöker mycket med mig hela tiden..som jag berättade för en igår så skickade folk t.ex hem en man till mig för några år sedan som suttit på rättspsyk, drivit bordell och hållit på med prostituerade. Vad har en sådan hem till mig att göra? Det var en slump att han dog efteråt men Gud kanske är mer på min sida än sådana som dig.

Tro mig gullet. Ni anonyma berör mig lika lite som vilket träskmonster som helst eller sönderpundad antagonist.

Ni förtjänar mina svar baserat på att jag aldrig bad er att försöka ta ton mot mig. Men du gillar väl kvinnor som du kan kuva. Nästa struntinlägg kommer jag inte ens läsa. Du spelar offer precis som ni patetiska skitar alltid gör. Synd att man inte kan blocka er på forum också precis som man kan på alla andra platser. Slutligen skulle ni försvinna bort i det osynliga och i gen skulle märka av er någonstans alls.
Citera
2023-08-13, 20:07
Medlem
Citat:
Hora ut skrev jag och jag har utsatts för våldtäkter, våldtäktsförsök, överfallsförsök, stalking, misshandlats osv. Jag har rätten på min sida att göra motstånd genom att angripa din sort såsom ni försöker angripa mig. Du bör backa och se vilka som började och om du inte gillar att bemötas med kränkande tonfall kanske du ska sluta fnaska efter negativa reaktioner där du i egenskap av man tror att jag som kvinna måste svara genom att försöka skydda mig från förtal och påhopp när jag istället kan välja att ta det som en man.

Haha. Jag överlever åtminstone män.

Folk försöker mycket med mig hela tiden..som jag berättade för en igår så skickade folk t.ex hem en man till mig för några år sedan som suttit på rättspsyk, drivit bordell och hållit på med prostituerade. Vad har en sådan hem till mig att göra? Det var en slump att han dog efteråt men Gud kanske är mer på min sida än sådana som dig.

Tro mig gullet. Ni anonyma berör mig lika lite som vilket träskmonster som helst eller sönderpundad antagonist.

Ni förtjänar mina svar baserat på att jag aldrig bad er att försöka ta ton mot mig. Men du gillar väl kvinnor som du kan kuva. Nästa struntinlägg kommer jag inte ens läsa. Du spelar offer precis som ni patetiska skitar alltid gör. Synd att man inte kan blocka er på forum också precis som man kan på alla andra platser. Slutligen skulle ni försvinna bort i det osynliga och i gen skulle märka av er någonstans alls.

Jag är 99% övertygad om du är ett troll vid det här laget, men det här är nästan för stört för att inte vara sant. "Reality beats fiction" eller vad man brukar säga.

För det första verkar du tro att jag har "angripit" dig. Nej, jag har inte angripit dig genom att ge dig några välmenande råd. DU började bemöta mig med kränkande tonfall, men eftersom du ständigt ser dig själv som offer så är du inkapabel till att förstå det.

Det råd som hädanefter följer är t.ex. inte ett "angrepp", trots att du kommer tolka det som det eftersom det går emot din naturvidriga ideologi: DU skulle må väldigt bra av att kuva dig till en riktig man som inte är en störd knarkare utan en Gudsfruktande stabil man. Du umgås med bordellknarkare! Lyssna på dig själv! Det är klart att något är fel i ditt liv då! DU är inte den som ska ge råd här!

När det gäller våldtäkt osv är det såklart hemska brott och det är vi självklart ense om. Men det är inte "alla män" som är skyldiga till det brottet. Det är vissa grupper av män. MENA-män har en extremt hög överrisk för den typen av brott. Knarkare och alkoholister har det också. Jag kan bara göra så mycket för att motarbeta dessa grupper - jag är inte batman än. Men gumman, du kommer nog hitta en fin man om du ändrar din attityd och underkastar dig till Gud och sanningen.

Vill du ha en bra man? Gå till närmsta frikyrka eller universitet, sätt dig bredvid en kille i skjorta och snegla på honom samtidigt som du leker med håret och trycker ihop armbågarna.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-13 kl. 20:15.
Citera
2023-08-13, 20:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Det är feministerna som inte kan säga vad vi ska GÖRA. De vill endast uttrycka sina hatiska känslor mot män. De har INGET intresse av att föreslå en konkret lösning.

Mäns konkreta lösningar är:
- Praktisera stoicism
- Läs på om historia
- Fokusera på anskaffandet av resurser och makt via jobb, politik m.m.
- Be aldrig om förlåtelse från en människa.
- Gå alltid med rak rygg och ha alltid en stadig blick

Det HÄR är konkreta handlingar, till skillnad från de flummiga hatiska feministernas råd.

Ja det låter bra, men kan du inte lägga till en punkt som säger "Aldrig tycka synd om sig själv"?
Citera
2023-08-13, 20:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
En given lösning för könsobalansen är ju massiv återvandring av importerade svartskallehannar, men det är bara om du som svensk kvinna kan tänka dig att avstå överflödig tillgång till svartskallepenisar.

Jag är man. Jag håller med om att det inte var särskilt begåvat att ta in mängder med ensamstående män från diverse krigshärdar i mellanöstern och Afrika men nu är det redan gjort.
Citera
2023-08-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Ja det låter bra, men kan du inte lägga till en punkt som säger "Aldrig tycka synd om sig själv"?

Jarå. Men vad betyder det i praktiken. Kanske "aldrig debattera"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in