2023-08-13, 18:48
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jag tog en utländsk fru. Vem som helst som har lite pengar och lite hyfs kan göra samma sak.

Det är just pengarna som stör.
Såg en dokumentär där den äldre mannen vart tvungen att gömma plånbok, kort och kontouppgifter för sin lilla nätta tjej ifrån Asien.

Fy fan säger jag att förnedra sig så på äldre dagar såsom den mannen.
Citera
2023-08-13, 18:49
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Du kommer ju visst med massor med dumma frågor, och försöker med dumma härskartekniker för att infantilisera, istället för att själv tänka till och komma med lösningar. Det är du inte intresserad av, ja då blir det ju helt odiskuterbart med sådana individer.

Härskartekniker... Nu resonerar du som en feminist. Jag läste trådstarten och flera skribenters medhåll och har sedan dess försökt förstå vad det är ni egentligen vill. Jag tror jag har förstått och accepterat problembeskrivningen, att vi har många ofrivilligt ensamma män är inte bra för någon men jag förstår fortfarande inte vad det är ni vill att någon ska GÖRA åt problemet. Jag har lösningar men alla lösningar jag kan komma på startar med männen själva, på individnivå.
Citera
2023-08-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Vi lever nu, vad som hände för hundra år sedan är irrelevant. Om du har exempel på gapiga gossebarn av märket offentliga personer som gör uttalanden i stil med "jag hatar kvinnor" så peka mig gärna dit, jag har missat det.
Är du medveten om att du... befinner dig på Flashback?
Läs och njut!
Citera
2023-08-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlubbligaIck
Unga kvinnor är de mest utsatta och de har rätt att vara arga. Som ung kvinna fick man uppleva en jäkla massa skit av män, ofredanden, våldtäktsskämt och en massa annat.

De flesta seriemördare etc är äldre. Att hjärnan inte är färdig innebär därmed inte att den är barnslig eller ofullkomlig. Under tonåren kommer den sista utvecklingen av moraliska värden. Jag var själv en bra mycket godare människa både vid 15 som vid 25 än vad jag är idag då jag aldrig skulle offra mig för andra längre.

Bortsett från unga soldater, och liknande grupper av unga män så har majoriteten av världens ondska drivits av människor äldre än 25. Människor mellan 30-45 verkar vara en särskilt farlig grupp när ett kommer till destruktiva människor. Räkna in det i kontexten av de unga "gaphalsarna" eller "ungtupparna".

Ja, unga kvinnor är mycket mer måltavlor, där har du en poäng. Och jag skrev inte att de,eller vi, inte har rätt att vara arga.
Då får du nog läsa igen. Det var inte min poäng, utan hur man kommunicerar sin ilska och vad man har för ansvar i debatten, för att en debatt och dialog, som ju Sarah Larsson vill ha, hon adresserar ju frågan till ett manskollektiv, ska kunna bli av. Jag skrev också att hon blir måltavla för aggressiva män som vill hata på feminismen och att hon inte borde ha hela ansvaret är givet.

Vad gäller ondska/godhet och övrigt du tar upp så säger jag ju klart och tydligt detta, att det finns individuella skillnader. Ondska skär genom.åldrar. Fullvuxna människor har mer makt i samhället, och därmed mer förmåga.att skada. En femtonåring blir föremål för samhällsvård. De flesta brottslingar är unga män. Inte 80-åriga män.

Köper dock inte det totala utslätandet av åldern som betydelsefull faktor i en människas livsprocess. Det är en relativisering som sker som är skadlig Att hävda det är att gå emot all forskning och kunskap.

Att en femtonåring börjar utveckla moral betyder bara just det. Inte att en femtioårings hjärna,förmåga till konklusion, och anammande av och förståelse av en personlig etik och moral är precis som en femtonårings.

I ditt resonemang låter det som om det inte är någon som helst skillnad mellan en 25-åring och en 50-åring i förmågan att göra val, tex. (Varför blir vi då äldre? Varför ändrar många inriktning med åldern och blir mindre upprorisk, tex).
Jag säger alltså: f ö r m å g a n att göra val. Det säger inget om hur man använder den förmågan. Det kan bero på massor av saker hur man sen väljer att förvalta sitt åldrande och sin livserfarenhet.

Jfr tex barn och vuxna..Många barn som genomlevt trauma kan av vuxenvärlden uppfattas som kloka och mogna. Men det är ingen verklig mognad, utan ett lillgammalt beteende som ett barn tvingats ta till för att överleva. Det har krävts av det att vara mogen, förståndig, duktig, ansvarstagande men det betyder inte att barnet är moget i grunden. Det är ingen verklig mognad, utan en överlevnsdsmekanism - jag är den förståndiga duktiga flickan som vinner vuxnas förtroende,och såhär vill pappa/mamma ha mig
Det är fortfarande ett barn.

Att en tjugoåring låter vettig må så vara, och det är klart att de inte är ovettigagenerellt pga sin ålder, eller att man inte skulle ha något utbyte av dem eller så, tvärtom, men att säga vettiga saker behöver inte heller spegla en verklig inre mognad eller visa hur väl förankrat i personen det hen säger faktiskt är.
Begreppet "vettig" indikerar något annat än du tycks mena. Det kan väl både vuxna, fullvuxna och unga vara. Utifrån den ålder och fas man är i.
Citera
2023-08-13, 18:57
Medlem
Citat:
Nja, media älskar konflikter. Om någon feminist av rang gav tex Sarah Larsson direkt svar på tal så skulle det nog publiceras. Men det är ingen som vågar säga emot dessa "modiga" unga frigjorda tjejer.

Unga män tillåts däremot inte samma gapighet i offentligheten utan att det blir omedelbar uppsträckning från andra män.

Ja, du kanske har rätt
Det kostar på att gå emot kvinnokollektivet ibland.
Citera
2023-08-13, 19:02
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ericcca
Ja, unga kvinnor är mycket mer måltavlor, där har du en poäng. Och jag skrev inte att de,eller vi, inte har rätt att vara arga.
Då får du nog läsa igen. Det var inte min poäng, utan hur man kommunicerar sin ilska och vad man har för ansvar i debatten, för att en debatt och dialog, som ju Sarah Larsson vill ha, hon adresserar ju frågan till ett manskollektiv, ska kunna bli av. Jag skrev också att hon blir måltavla för aggressiva män som vill hata på feminismen och att hon inte borde ha hela ansvaret är givet.

Vad gäller ondska/godhet och övrigt du tar upp så säger jag ju klart och tydligt detta, att det finns individuella skillnader. Ondska skär genom.åldrar. Fullvuxna människor har mer makt i samhället, och därmed mer förmåga.att skada. En femtonåring blir föremål för samhällsvård. De flesta brottslingar är unga män. Inte 80-åriga män.

Köper dock inte det totala utslätandet av åldern som betydelsefull faktor i en människas livsprocess. Det är en relativisering som sker som är skadlig Att hävda det är att gå emot all forskning och kunskap.

Att en femtonåring börjar utveckla moral betyder bara just det. Inte att en femtioårings hjärna,förmåga till konklusion, och anammande av och förståelse av en personlig etik och moral är precis som en femtonårings.

I ditt resonemang låter det som om det inte är någon som helst skillnad mellan en 25-åring och en 50-åring i förmågan att göra val, tex. (Varför blir vi då äldre? Varför ändrar många inriktning med åldern och blir mindre upprorisk, tex).
Jag säger alltså: f ö r m å g a n att göra val. Det säger inget om hur man använder den förmågan. Det kan bero på massor av saker hur man sen väljer att förvalta sitt åldrande och sin livserfarenhet.

Jfr tex barn och vuxna..Många barn som genomlevt trauma kan av vuxenvärlden uppfattas som kloka och mogna. Men det är ingen verklig mognad, utan ett lillgammalt beteende som ett barn tvingats ta till för att överleva. Det har krävts av det att vara mogen, förståndig, duktig, ansvarstagande men det betyder inte att barnet är moget i grunden. Det är ingen verklig mognad, utan en överlevnsdsmekanism - jag är den förståndiga duktiga flickan som vinner vuxnas förtroende,och såhär vill pappa/mamma ha mig

Att en tjugoåring låter vettig må så vara, och det är klart att de inte är ovettigagenerellt pga sin ålder, eller att man inte skulle ha något utbyte av dem eller så, tvärtom, men att säga vettiga saker behöver inte heller spegla en verklig inre mognad eller visa hur väl förankrat i personen det hen säger faktiskt är.
Begreppet "vettig" indikerar något annat än du tycks mena. Det kan väl både vuxna, fullvuxna och unga vara. Utifrån den ålder och fas man är i.

Som far så kan jag lugnt påstå att det finns både mer och mindre intelligenta ungar lixom med oss vuxna och att det visar sig tidigt. Alltså att ett mer moger barn är just mer moget vilket ej ska förväxlas med "lillgammal".
Citera
2023-08-13, 19:05
Medlem
Citat:

Men jag blir måltavla enbart för att jag berättar om att jag utsatts för mäns våld eller inte dejtar på deras villkor.

Låt de vara arga. En arg kvinna är knappast värre än en arg man. Män menas ha pondus, vara starka, krigare, vara självgående och självständiga, utgöra en röst osv. Ord som makt, styrka, stabilitet, och en massa annat anses vara typiskt manliga och det riktas vrede mot kvinnor som inte är typiskt kvinnliga på ett vis som visar att många saker i samhället faktiskt är sjukt och börjar med de attityder vi har.

Våra hormoner sänks med åldern och orken liksom energin. Det har inte med mognad att göra utan åldrandet. Jag har aldrig sagt att det inte är skillnad på en 25-åring mot en 50-åring men jag har aldrig märkt en utveckling som imponerat mig. Vi är mycket som vi var.

Människor jag mött som varit onda var som regel onda redan i högstadiet och gymnasiet, ja.

Jag vet inte hur det ser ut i din släkt men i min har många blivit föräldrar som tonåringar och så såg det ut förr. Ingenting hade varit annorlunda om de varit äldre då de även fick barn senare också. De var alltså inte sä.re föräldrar pga ålder trots att de inte hade erfarenheter innan. Samtidigt påstår samhället idag att 40-45 är för sent för barn.

Tänk om ni har fel i mycket.
De yngre män jag har träffat eller har haft kontakt med kommer aldrig vara vettiga 38-åringar. Jag tvivlar.
Din personlighet är färdig före hjärnan är färdigutvecklad. Hjärnans toppskick vid 25 kan i såfall även jämföras med hur risiga vi blir i minnne, inlärning etc med åldern. Hjärnans biologiska mognad är inte ett måttband på personligheten. Att skelettet inte är färdigt först omkring den åldern innebär bara att det byggs upp mer än vad det bryts ner inte att den äldre kroppen är mogen.
Senast redigerad av BlubbligaIck 2023-08-13 kl. 19:07.
Citera
2023-08-13, 19:06
Medlem
Citat:
Ja alltså jag tänkte lite på forskare och andra som fått fram vapen också, befäl osv men du kan ha rätt.

Världen har aldrig varit som den sett ut, pga de som varit unga rent generellt dvs
Men alltså, gud så kortsiktigt och dumt tänkt. Vilket kvalificerat skitsnack
Du idealiserar unga.
Vet du vilka som förekommer brottstatistiken?
Jo, unga män..
Inte gubbar i 80-årrsåldern.
De som styr samhällen på högre nivå är ofta äldre, men det säger ju inte att yngre är goda eller mer kapabla att styra världen eller så.

Bara att de som är äldre har makten, och kan därmed kan göra större skada för fler. En brottslig femtonåring blir omhändertagen. Men de kan fortfarande göra stor skada mot den krets som kommer i kontakt med dem Alldeles nyss var det en femtonåring som sköt ner en jämnårig.
För att inte tala om hur svårt det var att vara ung tjej med unga killar om sig.
Sluta romantisera ungdom som något bättre och godare.
Senast redigerad av Ericcca 2023-08-13 kl. 19:08. Anledning: Skrivfel
Citera
2023-08-13, 19:12
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Är du medveten om att du... befinner dig på Flashback?
Läs och njut!

Jag sa offentliga personer.
Citera
2023-08-13, 19:16
Medlem
Citat:
Men alltså, gud så kortsiktigt och dumt tänkt. Vilket kvalificerat skitsnack
Du idealiserar unga.
Vet du vilka som förekommer brottstatistiken?
Jo, unga män..
Inte gubbar i 80-årrsåldern.
De som styr da.höllet på högre nivå är ofta äldre, men det säger ju inte att yngre är goda eller mer kapabla att styra världen eller så.

Bara att de som är äldre har makten, och kan kan därmed göra större skada för fler. En brottslig femtonåring blir omhändertagen. Men de kan fortfarande göra stor skada mot den krets som kommer i kontakt med dem Alldeles nyss var det en femtonåring som sköt ner en jämnårig.
För att inte tala om hur svårt det var att vara ung tjej med unga killar om sig.
Sluta romantisera ungdom.
Jag romantiserar inte ungdom. Jag älskar att vara medelålders och jag hatade att vara ung. Men jag var inte mer omogen baserat på att en massa hormoner flytt som gör att jag är mer likgiltig än emotionellt lags idag.

Många äldre begår brott de med eller är kassa människor.

Det innebär inte att jag inte gillar att själv bli äldre för det gör jag. Jag tycker om det här. Jag gillar mitt vita hår och hade gärna snabbt blivit mer uttalat vithårig än bara lite på ena sidan och i så liten omfattning att jag måste peka på det för att du ska upptäcka det.

Men jag tycker att min släkt är en massa pissmänniskor som var bättre och trevligare när de var yngre precis som många andra människor och jag är för gammal själv för att orka med det. Finns 9 personer allt som allt som jag ens vill ha med att göra med av alla jag är släkt med. Inte ens hälften av mina egna syskon.

Ju äldre folk blir ju tydligen syns det vilket skitmaterial de är gjorda av.

Man är däremot väldigt borta om man tror att jag glorifierar unga då jag är målinriktad på att leva som äldre och fri från alla krav och förtryck från hela samhället och omgivningen. Skulle hoppa rakt av framför tåget om jag fick välja mellan det och bli ung på nytt.
Citera
2023-08-13, 19:24
Medlem
Citat:
Men hur är deras personligheter? Det är inte siffran som är det största bekymret eftersom det finns människor över hela världen.

Jag pallade inte ens läsa vad männen skrev här i tråden åt mig till slut utan avbockade bara. Att kvinnor skulle vara intresserade av att dejta män som jag regelbundet inte ens orkar läsa aviseringar från på ett anonymt forum, är högst osannolikt. Men så finns det ju kvinnor också som är dumma i huvudet så att det jämnar ut sig lite. Däremot ska man inte tro 100/100 eller 95/100 matchar verkligheten.

Problemet är inte mansöverskottet om kvinnor lever singlar. Då är problemet männen som personer och inte deras antal.

Jag upplever det inte som något problem och verkar se mindre bekymmer med åldersskillnad än vad jämnåriga män gör. Många uttalar negativa åsikter om yngre kvinnor som jag inte kan hålla med om såsom att de skulle var särskilt omogna.

Jag tror att folk bara träffas. Inte så mycket tankar kring saker än vad andra som ser på anser

Vilket högmod! Vi är villiga att debattera och diskutera, men den högmodiga är inte det! Du tror att du kan allt, till och med med så arroganta påståenden som "alla män är skyldiga till några fåtal mäns våld". Om vi är skyldiga till det så är ni skyldiga till de moraliska fel som en minoritet av kvinnor gör.

Att du inte kan bemöta meningsmotståndare antyder att hela din sida handlar om att indoktrinera barn med statens hjälp. Det har vi sett att ni gör.
Senast redigerad av VinnarenSkriver 2023-08-13 kl. 19:27.
Citera
2023-08-13, 19:29
Medlem
Citat:
Härskartekniker... Nu resonerar du som en feminist. Jag läste trådstarten och flera skribenters medhåll och har sedan dess försökt förstå vad det är ni egentligen vill. Jag tror jag har förstått och accepterat problembeskrivningen, att vi har många ofrivilligt ensamma män är inte bra för någon men jag förstår fortfarande inte vad det är ni vill att någon ska GÖRA åt problemet. Jag har lösningar men alla lösningar jag kan komma på startar med männen själva, på individnivå.

Det är feministerna som inte kan säga vad vi ska GÖRA. De vill endast uttrycka sina hatiska känslor mot män. De har INGET intresse av att föreslå en konkret lösning.

Mäns konkreta lösningar är:
- Praktisera stoicism
- Läs på om historia
- Fokusera på anskaffandet av resurser och makt via jobb, politik m.m.
- Be aldrig om förlåtelse från en människa.
- Gå alltid med rak rygg och ha alltid en stadig blick

Det HÄR är konkreta handlingar, till skillnad från de flummiga hatiska feministernas råd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in