• 1
  • 2
2023-08-09, 18:44
Medlem
Har du någon sådan person i ditt liv som skulle kunna berätta något helt orealistiskt för dig som den har upplevt och du tror du på för just den här personen säger det eller åtminstone att personen själv tro på det den säger?

Men även om du inte har en sådan person i ditt liv där du litar fullständigt på att personen säger sanningen, skulle du tänka dig att lita på någon så pass mycket?
Citera
2023-08-09, 18:47
Medlem
Ja min bror
Citera
2023-08-09, 18:48
Medlem
Lill-Anns avatar
Ja, min mor.
Citera
2023-08-09, 18:50
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Har du någon sådan person i ditt liv som skulle kunna berätta något helt orealistiskt för dig som den har upplevt och du tror du på för just den här personen säger det eller åtminstone att personen själv tro på det den säger?

Men även om du inte har en sådan person i ditt liv där du litar fullständigt på att personen säger sanningen, skulle du tänka dig att lita på någon så pass mycket?

Nej, även en vederhäftig person kan ha missförstått, feluppfattat eller blivit hjärntvättad.
Citera
2023-08-09, 18:52
Medlem
Libertarismuss avatar
Ja, min Nour (El Refai)
Citera
2023-08-09, 18:54
Medlem
Timoteuss avatar
De flesta av mina vänner.

Sedan är ju frågan vad som är orealistiskt. Det helt vilda folk berättar har , i min erfarenhet, mest att göra med relationer eller situationer som beskrivs. Tex att någons partner har varit helt skruvad, att svärföräldrarna är skogstokiga, att helt bisarra saker utspelar sig på jobbet osv.

Det är inte så ofta någon berättar att den blivit bortförd av aliens eller motsvarande. Har iofs mött en som berättade det, men det var ingen jag kände egentligen. Jag vare sig tror eller inte tror på det, det är liksom inte min business om någon varit på ett rymdskepp men nog funderar jag på hur den här personen upplevde saken och vad det var som hände.Vore ju intressant att uppleva det själv. (Kanske.)
Citera
2023-08-09, 18:55
Medlem
Inte utan att ifrågasätta och resonera. Men får jag bra svar på frågorna eller om hon insisterar litar jag självklart alltid på min fru.
Citera
2023-08-09, 18:57
Sanningen en bra vattendelare mellan dem som är värda att umgås med och inte. Tåler man inte andras åsikter som inte bör ha med eventuell vänskap att göra så är det ingen bra och mogen människa.
Nazister ska kunna umgås med kommunister, muslimer med judar osv. Inget skiljer mer än politisk åsikt om hur ett samhällssystem skulle kunna utvecklas optimalt eller vilken gud man tillber.

Människor i allmänhet är pack.
Citera
2023-08-09, 19:01
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt

Ja.
I betydelsen en person som alltid talar sanning SÅVITT DEN VET.

Sedan kan även denna ha fått fel information.
Det kan man aldrig veta.
Citera
2023-08-09, 19:22
Jag är en som ganska friskt ljuger och utan att lida samvetskval så skulle nog tycka det vore tråkigt att umgås med bara sanningssägare. Tar ju bort spänningen i livet lite.
Citera
2023-08-09, 19:28
Medlem
laughingducks avatar
Nej nej !!

Alla skarvar på i det dom skriver/säger för eller senare ..
Citera
2023-08-09, 19:28
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Jag är en som ganska friskt ljuger och utan att lida samvetskval så skulle nog tycka det vore tråkigt att umgås med bara sanningssägare. Tar ju bort spänningen i livet lite.
Dina och dina gelikars lögner ser sanningssägarna igenom. "Vi" vet att ni ljuger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in