2024-08-05, 18:24
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Lucas syster har ett väldigt gripande sommarprat i P1 också.

Det var helt fantastiskt- oändligt sorgligt, men så starkt och fint berättat.
Citera
2024-08-06, 09:36
Medlem
Den 24 augusti skulle Lucas fyllt 18 år. Så fasansfull död han gick till mötes! I skräck! Och gärningsmännen går i princip fria! Hur kan rättsväsendet tro att en gärningsman som begår ett så hemskt brott inte är farlig för oss andra också? Han handlade ju i blindo, verkar det som. Livsfarligt att ha sådana typer ute fritt i samhället!
Citera
2024-08-06, 09:47
Medlem
Fungerade FUP någon? 🙏🏼
Citera
2024-08-06, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Killar i den åldern som är väluppfostrade och icke kriminella är rätt lama.
Det är därför blattar rånar svenska killar, inget motstånd.
Jobbar med ungdomar och ja, så är det!
Citera
2024-08-07, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gote33
Den 24 augusti skulle Lucas fyllt 18 år. Så fasansfull död han gick till mötes! I skräck! Och gärningsmännen går i princip fria! Hur kan rättsväsendet tro att en gärningsman som begår ett så hemskt brott inte är farlig för oss andra också? Han handlade ju i blindo, verkar det som. Livsfarligt att ha sådana typer ute fritt i samhället!

Finns väl inte en potentiell arbetsgivare eller rekryterare som inte gör en bakgrundskontroll på Google. Alla namn kommer upp som inblandade i detta i enkla sökningar och de kommer att finnas kvar för framtiden. Träffarna på TikTok är ju än mer tillgängliga. Jag vill tro att detta kommer att hemsöka dem för alltid. Noa Rammo, Leon Jägstam och Felix Olsson spår jag ingen lysande framtid ur det perspektivet. Låt oss förstärka effekten genom att namnge dem i så många kanaler vi kan och så ofta vi kan.
Citera
2024-08-07, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FerrisBeuller
Finns väl inte en potentiell arbetsgivare eller rekryterare som inte gör en bakgrundskontroll på Google. Alla namn kommer upp som inblandade i detta i enkla sökningar och de kommer att finnas kvar för framtiden. Träffarna på TikTok är ju än mer tillgängliga. Jag vill tro att detta kommer att hemsöka dem för alltid. Noa Rammo, Leon Jägstam och Felix Olsson spår jag ingen lysande framtid ur det perspektivet. Låt oss förstärka effekten genom att namnge dem i så många kanaler vi kan och så ofta vi kan.

Det har du rätt i!
Citera
2024-08-09, 15:07
Medlem
-oBo-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Killar i den åldern som är väluppfostrade och icke kriminella är rätt lama.
Det är därför blattar rånar svenska killar, inget motstånd.

Det är därför araber aldrig kommer kunna assimileras in i något samhälle annat än sandlåda och förtryck.
Citera
2024-08-09, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lynnst
Fungerade FUP någon? 🙏🏼

(FB) Lucas Atrak misshandlad (nu död), huvudskador, Gustavsberg (2023-08-09)

.
Citera
2024-08-10, 23:46
Medlem
SvaMp_s avatar
Nån som har bild på Lucas och Noa?

Samt mer info om Noa's relation till Felix? Var dom nära vänner, ville han att Lucas skulle få stryk. Han verkade helt oberörd av det hela och verkade vilja skydda Felix, samtidigt som han snitcha ut Lucas.
Citera
2024-08-10, 23:46
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Enkelt: för att han var 14 år, och därmed inte straffmyndig.
Han kallades till rättegången endast som vittne.

Däremot bör han ha blivit föremål för någon form av sociala insatser. Men hur dessa sett ut har jag inte läst något om (och jag har försökt läsa allt som gått om detta).

Okej då vet jag.

Konstigt ändå att det inte blir nån påföljd? Det borde väl ändå gå till sociala myndigheter eller liknande
Citera
2024-08-19, 18:22
Medlem
Jan-As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Såhär är det med svenska manliga vänner.

Inte ens när du är död kommer de att komma till ditt försvar.
Känner inte alls igen mig, har alltid stått upp för mina vänner, släkt och utsatta.

Vad har detta annars med den här historien att göra? BO är "arab" och GM är afrikan!
Deras MENA vänner får väl stå upp för sina babbevänner.
Citera
2024-08-19, 22:00
Medlem
Lusläser rapporter och lyssnar på domstolsförhandling om och om igen. Kommer inte ifrån att domen ändå att det inte var överlagt mord var den rätta trots all fasansfull tragedi för offret och anhöriga! Dock vill jag mena att påföljden för gärningsmannen inte är den rätta! Sverige hänger inte med när unga begår brott och vi är inte rustade för rätt straff/behandlingar. HUR kan unga som plötsligt ser svart och mördar för att sedan inte minnas något ges frihet att fritt vandra omkring i samhället? Detta måste ses över per omgående! Socialtjänst har tidigare fungerat men unga som begår brott är ngt nytt i den omfattning det nu är och samhället hänger inte med att förhindra brott och agera med rätt påföljder! Bättre utbildningar och ökad samverkan för skolor, poliser, socialtjänst m fler samt snabbare insatser och stöd för familjer behövs när man ser att deras barn inte fungerar i social samvaro.
Redan i mycket ung ålder märks tendenser! Haverikommission tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in