Citat:
Ursprungligen postat av
KalleAnder
Så du bryr dig mer om gärningsmannens mående, än om brottsoffrets? Eller var det moppepojkarnas familjesituation du var intresserad av? Och vilka dom är? Moppepojkarna har alltså bevittnat detta?
Jag tycker att alla ni som uppmanar och uppviglar till att hänga ut föräldrar till GM:en och GM:en ska fundera på om det verkligen är önskvärt. Jag tyckte själv så i början, men det är inte säkert att det är föräldrarnas fel. Ibland kan barn göra saker som inte ens de bästa föräldrarna i världen hade kunnat förhindra oavsett tjocklek på plånbok, regler eller kärlek till barnet/n i fråga.
Domen kommer ha sin gång, tills dess är allt spekulationer. Man brukar säga att elden är en mördare och att elden är en gärningsman till ett hemskt brott. Det vill säga att en gärningsmans barn, det vill säga kommande generation kan växa och blomma ut om den generationen bara får en chans. GM:ens föräldrar är inga hemska föräldrar och är heller inte någon eld till något hemskt brott. Varför ska dom få sota för brott dom inte ens har begått?
BO hade inte velat det, han hade inte velat peka ut bakomliggande faktorer som inte har någon bäring. Låt de som gjort gärningen få sota för sitt brott, då talar jag i den drabbade familjens intressen.
Förresten vill nog ingen sund förälder, oavsett hur dålig mamma eller pappa den är att ens barn med berått mod ska ta kål och släcka en annan människas liv helt oprovocerat . GM:s föräldrars liv är förstörda som det är, det är en tragedi för alla iblandade aktörer. Låt oss hoppas att nästa generation av blommor (människor) i samhället inte begår sådana avskyvärda handlingar mot varandra. Men människan har genom alla kulturer och århundraden alltid skadat varandra tyvärr, helt utan orsak.