Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-23, 23:13
Medlem
Alla i nacka och på värmdö vet vilka det är.
Citera
2023-08-23, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavsberg.varmdo

Ut med namn då!
Citera
2023-08-24, 10:12
Medlem
Citat:
pickladgurka skriver i #35 att ska vara någon Felix. Bor en sådan i rätt ålder i samma område som det hände enl inlägg ovan. Men det finns tre till i Gustavsberg med det namnet, i den åldern.
Citera
2023-08-24, 11:36
Avstängd
Citat:

Du skyddar de.
Citera
2023-08-24, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Ok det var invandrare skulle tråden ha fler besökare
Dock ingen invandrare som fick livet sabbat heller. Verkar inte varit någon bråkstake över huvudtaget. Och alla är anonyma här, så jag fattar inte heller varför alla har så svårt att maska ut ett namn? Om nu citat: "alla" i nacka/värmdö vet vem det handlar om. Som mer än en, har skrivit? Gärningsmannen alltså, brottsoffret ska inget namn ut på!
Senast redigerad av KalleAnder 2023-08-24 kl. 12:52.
Citera
2023-08-24, 12:51
Medlem
Bor själv på Värmdö, kanske moppepojkarna pratar, men inte jag. jag vill veta vilka dom är hur deras familjesituation ser ut osv.
Citera
2023-08-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hellyeah
Bor själv på Värmdö, kanske moppepojkarna pratar, men inte jag. jag vill veta vilka dom är hur deras familjesituation ser ut osv.
Så du bryr dig mer om gärningsmannens mående, än om brottsoffrets? Eller var det moppepojkarnas familjesituation du var intresserad av? Och vilka dom är? Moppepojkarna har alltså bevittnat detta?
Citera
2023-08-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder
Så du bryr dig mer om gärningsmannens mående, än om brottsoffrets? Eller var det moppepojkarnas familjesituation du var intresserad av? Och vilka dom är? Moppepojkarna har alltså bevittnat detta?

Jag tycker att alla ni som uppmanar och uppviglar till att hänga ut föräldrar till GM:en och GM:en ska fundera på om det verkligen är önskvärt. Jag tyckte själv så i början, men det är inte säkert att det är föräldrarnas fel. Ibland kan barn göra saker som inte ens de bästa föräldrarna i världen hade kunnat förhindra oavsett tjocklek på plånbok, regler eller kärlek till barnet/n i fråga.

Domen kommer ha sin gång, tills dess är allt spekulationer. Man brukar säga att elden är en mördare och att elden är en gärningsman till ett hemskt brott. Det vill säga att en gärningsmans barn, det vill säga kommande generation kan växa och blomma ut om den generationen bara får en chans. GM:ens föräldrar är inga hemska föräldrar och är heller inte någon eld till något hemskt brott. Varför ska dom få sota för brott dom inte ens har begått?

BO hade inte velat det, han hade inte velat peka ut bakomliggande faktorer som inte har någon bäring. Låt de som gjort gärningen få sota för sitt brott, då talar jag i den drabbade familjens intressen.

Förresten vill nog ingen sund förälder, oavsett hur dålig mamma eller pappa den är att ens barn med berått mod ska ta kål och släcka en annan människas liv helt oprovocerat . GM:s föräldrars liv är förstörda som det är, det är en tragedi för alla iblandade aktörer. Låt oss hoppas att nästa generation av blommor (människor) i samhället inte begår sådana avskyvärda handlingar mot varandra. Men människan har genom alla kulturer och århundraden alltid skadat varandra tyvärr, helt utan orsak.
Senast redigerad av Saw17 2023-08-24 kl. 14:57.
Citera
2023-08-24, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saw17
Jag tycker att alla ni som uppmanar och uppviglar till att hänga ut föräldrar till GM:en och GM:en ska fundera på om det verkligen är önskvärt. Jag tyckte själv så i början, men det är inte säkert att det är föräldrarnas fel. Ibland kan barn göra saker som inte ens de bästa föräldrarna i världen hade kunnat förhindra oavsett tjocklek på plånbok, regler eller kärlek till barnet/n i fråga.

Domen kommer ha sin gång, tills dess är allt spekulationer. Man brukar säga att elden är en mördare och att elden är en gärningsman till ett hemskt brott. Det vill säga att en gärningsmans barn, det vill säga kommande generation kan växa och blomma ut om den generationen bara får en chans. GM:ens föräldrar är inga hemska föräldrar och är heller inte någon eld till något hemskt brott. Varför ska dom få sota för brott dom inte ens har begått?

BO hade inte velat det, han hade inte velat peka ut bakomliggande faktorer som inte har någon bäring. Låt de som gjort gärningen få sota för sitt brott, då talar jag i den drabbade familjens intressen.

Förresten vill nog ingen sund förälder, oavsett hur dålig mamma eller pappa den är att ens barn med berått mod ska ta kål och slockna en annans liv.
Citera gärna när jag nämnt ens ordet föräldrar! Jag är inte det minsta intresserad av idiotens föräldrar! Han får väl stå för sina egna gärningar. Tyvärr blir ju inte straffet i nivå med brottet han begått. Hade han bara väntat ett år, så hade han fått tid att tänka i finkan. Nu blir det max 4 års ungdomsvård! Vilket kommer bli 2,5 år om "X" överlever! Vidrigt!
Citera
2023-08-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnder

Har jag skrivit detta? Moppepojkar har uppenbarligen så dom har nog bevittnat det oxå
Citera
2023-08-24, 16:56
Medlem
Citat:
Har jag skrivit detta? Moppepojkar har uppenbarligen så dom har nog bevittnat det oxå
Vad går ni på där ute på Värmdö? Är det flödder? Sådär borta vill jag också bli 😄
Senast redigerad av busbosse 2023-08-24 kl. 17:06.
Citera
2023-08-24, 18:51
Medlem
Citat:
Har jag skrivit detta? Moppepojkar har uppenbarligen utfört misshandeln, så dom har nog bevittnat det oxå

Citat:
Ursprungligen postat av busbosse
Vad går ni på där ute på Värmdö? Är det flödder? Sådär borta vill jag också bli 😄

Har jag skrivit detta? Moppepojkar har uppenbarligen utfört misshandeln, så dom har nog bevittnat det oxå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in