2024-05-29, 08:44
Medlem
Rasfrämlingar som är Gm antar jag?
Citera
2024-05-29, 12:14
Medlem
När man lyssnar på sakkunnig så anser jag mig tyda att hon menar på att väntetiden för att opererar KAN vara en bidragande orsak till hans död?
Citera
2024-05-29, 12:59
Medlem
Lyssnar på rättegången o blir vansinnig av Felix svar, dels låter han betydligt äldre än 15 år, dels han nonchalans och alla hans svar (kommer inte ihåg, vet inte). Jag trodde att han åtminstone var full, hade INTE ursäktat något, men att köra dit för att man är förbannad blir i mina ögon ganska UPPSÅTLIGT brott om man har med kniv dessutom (5 st knivar i bilen!)

RIP Lucas o hoppas du får upprättelse med betydligt högre straff!!
Citera
2024-05-29, 14:36
Medlem
Äckliga jävla smutsungar!!!
Citera
2024-05-29, 14:43
Medlem
No* R*mo är den störta horungen i denna utredning. När jag hör hur nonchalant, stöddig och hur han sitter och gäspar under en rättegång som handlar om en dödsmisshandel hoppas jag hans föräldrar var med och lämnade salen pga de inte vill kännas vid sin son mer.

Att han ens kontaktar Felix innan rättegången efter att han säger att han inte ville veta av dom är ett hån för hela familjen och alla vänner.

Det är HAN som är orsaken till Lucas död, HAN borde sitta för medhjälp till mord.

Den lilla lilla fittan skall inte gå säkert ett steg under hans liv.
Citera
2024-05-29, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
No* R*mo är den störta horungen i denna utredning. När jag hör hur nonchalant, stöddig och hur han sitter och gäspar under en rättegång som handlar om en dödsmisshandel hoppas jag hans föräldrar var med och lämnade salen pga de inte vill kännas vid sin son mer.

Att han ens kontaktar Felix innan rättegången efter att han säger att han inte ville veta av dom är ett hån för hela familjen och alla vänner.

Det är HAN som är orsaken till Lucas död, HAN borde sitta för medhjälp till mord.

Den lilla lilla fittan skall inte gå säkert ett steg under hans liv.

Nä han minns ju inte ens hur han känner alla, han måste ju vara hjärndöd för han minns absolut INGENTING! Han borde vara åtalad han med!
Citera
2024-05-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Nä han minns ju inte ens hur han känner alla, han måste ju vara hjärndöd för han minns absolut INGENTING! Han borde vara åtalad han med!

Hoppas och får en känsla av att så kommer fallet bli. Han går inte säker.
Citera
2024-05-29, 19:13
Bannlyst
Respekt åt tjejerna som ringde ambulansen och vågade vittna medans många fega killar inte stod upp för sin kompis.
Citera
2024-05-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulan
Respekt åt tjejerna som ringde ambulansen och vågade vittna medans många fega killar inte stod upp för sin kompis.

Dom borde ju dock ha ringt långt tidigare enligt min mening.
Citera
2024-05-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saw17
Off topic: Om en 17 åring döms för grov misshandel eller en 16 åring, döms den som en vuxen nu när dom ska ändra straffen eller har det inte vunnit laga kraft än?

Tror att fram till man fyller 21 så får man straff rabatt
Citera
2024-06-04, 10:09
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humanpeople123
Lyssnar på rättegången o blir vansinnig av Felix svar, dels låter han betydligt äldre än 15 år, dels han nonchalans och alla hans svar (kommer inte ihåg, vet inte). Jag trodde att han åtminstone var full, hade INTE ursäktat något, men att köra dit för att man är förbannad blir i mina ögon ganska UPPSÅTLIGT brott om man har med kniv dessutom (5 st knivar i bilen!)

RIP Lucas o hoppas du får upprättelse med betydligt högre straff!!

Tror inte att det blir ändring på domen vid de kommande Hovrättsförhandlingarna utan att man fortfarande tar hänsyn till gärningsmännens unga ålder samt att det skedde utan uppsåt.

Så ingen ändring till mord eller fängelse.
Citera
2024-06-04, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tror inte att det blir ändring på domen vid de kommande Hovrättsförhandlingarna utan att man fortfarande tar hänsyn till gärningsmännens unga ålder samt att det skedde utan uppsåt.

Så ingen ändring till mord eller fängelse.

Det verkar som om hovrättsförhandlingarna började idag.
Jag hoppas på en ändring i domen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in