Citat:
Ursprungligen postat av
finajag
Ja jag är ju inte mer än en människa, så om ngn förolämpar mig eller förnedrar mig utan anledning kan man få mothugg ....takes two to tango. Bemöt så som du vill bli bemött....bara att läsa vad och vem jag svarar på coh varför jag valde ordvalet.
Jag tror du inte har koll på demografin och hur jobben är fördelade på strukturell nivå.....så därför bemödar jag inte mig att fortsätta en dialog där det är tydligt att du inte har fakta ....
Varför skulle vi ens vilja lämna VÅRT land?
Du må anse att jag/ vi inte är svenskar, men låt mig break it down for you, vi ser oss som svenskar och många som väldigt stolta svenskar. Ingen ska hem förutom hem efter jobbet. Vi är här för att stanna.....
Det är knappast ett tecken på en egen hög moral att sjunka ner till andras låga nivå. Du som anser dig vara så upplyst borde ändå stå över sådant och inte falla ner i smutsen tillsammans med de andra grisarna? Eller? Men du är inte mer än människa ... Vilket blir lite udda när du verkar samtidigt anse att du står moraliskt och etiskt över andra i din självgoda upplysthet.
Du påstod att landet skulle kollapsa inom två dagar och jag undrade hur många personer du trodde det rörde sig om och du vägrar svara på det. Istället får jag vaga antaganden om att du minsann vet att samhällskollapsen är nära förestående. Vilket jag då betvivlade eller inte trodde på. Det ligger på dig att ha fakta om det nu är så att du vet att det ligger till på detta vis. Det är väldigt dålig stil att hänvisa till fakta som du inte sedan kan faktiskt åberopa. Är det så att du inte tror att vi kunde köra buss, städa och jobba som undersköterskor innan muslimerna kom till landet?
Samtidigt om du ser det som "ert land" så är frågan varför du skulle vilja lämna det. Är det för att de flesta människorna i landet är smutsiga och otrogna, icke muslimer, som inte vill att vi skall anpassa oss till er? Utan istället väljer ett liv i synd och blasfemi? Hur ser du egentligen på de riktiga svenskarna?
Du ser dig som svensk? Ändå så verkar du inte göra annat än att påtala hur fel svenskarna har i allt de gör och hur vi styr vårt samhället. Istället skall vi anamma er eller din syn på hur samhället skall styras. Är det den typen av respekt du anser dig företräda? Vore det då inte bättre om du var i ett samhälle som hade mer av din, eller er, syn på hur ett samhälle skall vara? Istället för att försöka att förändra vårt.